Wyszukiwanie:
|

|
Sortowanie:
|
|
|
Bibliografia Publikacji Pracowników PK (44545) | Inne bazy bibliograficzne (14798) Architektura i Sztuka Krakowa (2185) | Historia i Ludzie PK – baza w przygotowaniu (2) | Konferencje Krynickie - Referaty (7666) LXV Konferencja Naukowa, 2019 (58) | LXIV Konferencja Naukowa, 2018 (139) | LXIII Konferencja Naukowa, 2017 (136) | LXII Konferencja Naukowa, 2016 (150) | LXI Konferencja Naukowa, 2015 (145) | LX Konferencja Naukowa, 2014 (190) | LIX Konferencja Naukowa, 2013 (110) | LVIII Konferencja Naukowa, 2012 (168) | LVII Konferencja Naukowa, 2011 (111) | LVI Konferencja Naukowa, 2010 (130) | LV Konferencja Naukowa, 2009 (108) | LIV Konferencja Naukowa, 2008 (161) | LIII Konferencja Naukowa, 2007 (161) | LII Konferencja Naukowa, 2006 (123) | LI Konferencja Naukowa, 2005 (113) | L Konferencja Naukowa, 2004 (165) | XLIX Konferencja Naukowa, 2003 (125) | XLVIII Konferencja Naukowa, 2002 (137) | XLVII Konferencja Naukowa, 2001 (154) | XLVI Konferencja Naukowa, 2000 (140) | XLV Konferencja Naukowa, 1999 (161) | XLIV Konferencja Naukowa, 1998 (140) | XLIII Konferencja Naukowa, 1997 (153) | XLII Konferencja Naukowa, 1996 (164) | XLI Konferencja Naukowa, 1995 (173) | XL Konferencja Naukowa, 1994 (151) | XXXIX Konferencja Naukowa, 1993 (148) | XXXVIII Konferencja Naukowa, 1992 (117) | XXXVII Konferencja Naukowa, 1991 (125) | XXXVI Konferencja Naukowa, 1990 (109) | XXXV Konferencja Naukowa, 1989 (150) | XXXIV Konferencja Naukowa, 1988 (177) | XXXIII Konferencja Naukowa, 1987 (195) | XXXII Konferencja Naukowa, 1986 (190) | XXXI Konferencja Naukowa, 1985 (180) | XXX Konferencja Naukowa, 1984 (143) | XXIX Konferencja Naukowa, 1983 (141) | XXVIII Konferencja Naukowa, 1982 (120) | XXVII Konferencja Naukowa, 1981 (160) | XXVI Konferencja Naukowa, 1980 (169) | XXV Konferencja Naukowa, 1979 (177) | XXIV Konferencja Naukowa, 1978 (143) | XXIII Konferencja Naukowa, 1977 (120) | XXII Konferencja Naukowa, 1976 (143) | XXI Konferencja Naukowa, 1975 (132) | XX Konferencja Naukowa, 1974 (151) | XIX Konferencja Naukowa, 1973 (131) | XVIII Konferencja Naukowa, 1972 (112) | XVII Konferencja Naukowa, 1971 (120) | XVI Konferencja Naukowa, 1970 (116) | XV Konferencja Naukowa, 1969 (75) | XIV Konferencja Naukowa, 1968 (114) | XIII Konferencja Naukowa, 1967 (100) | XII Konferencja Naukowa, 1966 (106) | XI Konferencja Naukowa, 1965 (81) |
| Niepublikowane prace naukowe pracowników PK (1994-2012) (4941) |
|
Jednostki PK
Opcje
|
Seria/Czasopismo | | Accident Analysis and Prevention | Numeracja | | Vol. 125 | Data wydania | | 2019 | Data udostępnienia on-line | | 2018-06-01 | Język | | angielski | Typ nośnika | | online | Zakres stron | | 302-310 | Oznaczenie ilustracji | | fot., rys., schem., wykr. | Bibliografia (na str.) | | 310 | Oznaczenie streszczenia | | Abstr. | ISSN | | 0001-4575 | Charakter pracy | | publikacja naukowa | Publikacja recenzowana | | tak | Rodzaj publikacji | | oryginalny artykuł naukowy (original article) | DOI | | 10.1016/j.aap.2018.05.009 | Opis bibliograficzny | | Evaluation of safety effect of turbo-roundabout lane dividers using floating car data and video observation / Mariusz Kieć, Jiří Ambros, Radosław Bąk, Ondřej Gogolín // Accident Analysis and Prevention ... więcejEvaluation of safety effect of turbo-roundabout lane dividers using floating car data and video observation / Mariusz Kieć, Jiří Ambros, Radosław Bąk, Ondřej Gogolín // Accident Analysis and Prevention [Dokument elektroniczny]. – 2019, Vol. 125, s. 302-310 : fot., rys., schem., wykr. – Tryb dostępu: https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0001457518301933. – Bibliogr. s. 310, Abstr. – Data udostępnienia online: 2018-06-01. – doi: 10.1016/j.aap.2018.05.009. – ISSN 0001-4575 |
Słowa kluczowe | | turbo-roundabout, lane divider, surrogate safety measure, speed, floating car data, video observation | Abstrakt | | Roundabouts are one of the safest types of intersections. However, the needs to meet the requirements of operation, capacity, traffic organization and surrounding development lead to a variety of design ... więcejRoundabouts are one of the safest types of intersections. However, the needs to meet the requirements of operation, capacity, traffic organization and surrounding development lead to a variety of design solutions. One of such alternatives are turbo-roundabouts, which simplify drivers’ decision making, limit lane changing in the roundabout, and induce low driving speed thanks to raised lane dividers. However, in spite of their generally positive reception, the safety impact of turbo-roundabouts has not been sufficiently studied. Given the low number of existing turbo-roundabouts and the statistical rarity of accident occurrence, the prevalent previously conducted studies applied only simple before-after designs or relied on traffic conflicts in micro-simulations. Nevertheless, the presence of raised lane dividers is acknowledged as an important feature of well performing and safe turbo-roundabouts. Following the previous Polish studies, the primary objective of the present study was assessment of influence of presence of lane dividers on road safety and developing a reliable and valid surrogate safety measure based on field data, which will circumvent the limitations of accident data or micro-simulations. The secondary objective was using the developed surrogate safety measure to assess and compare the safety levels of Polish turbo-roundabout samples with and without raised lane dividers. The surrogate safety measure was based on speed and lane behaviour. Speed was obtained from video observations and floating car data, which enabled the construction of representative speed profiles. Lane behaviour data was gathered from video observations. The collection of the data allowed for a relative validation of the method by comparing the safety performance of turbo-roundabouts with and without raised lane dividers. In the end, the surrogate measure was applied for evaluation of safety levels and enhancement of the existing safety performance functions, which combine traffic volumes, and speeds as a function of radii). The final models may help quantify the safety impact of different turbo-roundabout solutions. |
Lista MNiSW | | tak | Punktacja czasopisma na Liście MNiSW | | 140 | Impact Factor | | 3.655 | Publikacja indeksowana w bazie Scopus | | tak |
Link do publikacji | | przejdź | Projekt spoza indeksu BPP | | National Sustainability Programme I project of Transport R&D Centre (CZ.1.05/ 2.1.00/03.0064), using the research infrastructure from the Operation Programme Research and Development for Innovations | Kolekcja | | |
|