Wyszukiwanie:
|
|
Sortowanie:
|
|
|
Bibliografia Publikacji Pracowników PK (50021) | Inne bazy bibliograficzne (15019) Architektura i Sztuka Krakowa (2298) | Historia i Ludzie PK – baza w przygotowaniu (0) | Konferencje Krynickie - Referaty (7776) LXVII Konferencja Naukowa, 2022 (41) | LXVI Konferencja Naukowa, 2020 (67) | LXV Konferencja Naukowa, 2019 (58) | LXIV Konferencja Naukowa, 2018 (139) | LXIII Konferencja Naukowa, 2017 (136) | LXII Konferencja Naukowa, 2016 (150) | LXI Konferencja Naukowa, 2015 (145) | LX Konferencja Naukowa, 2014 (190) | LIX Konferencja Naukowa, 2013 (110) | LVIII Konferencja Naukowa, 2012 (168) | LVII Konferencja Naukowa, 2011 (111) | LVI Konferencja Naukowa, 2010 (130) | LV Konferencja Naukowa, 2009 (108) | LIV Konferencja Naukowa, 2008 (161) | LIII Konferencja Naukowa, 2007 (161) | LII Konferencja Naukowa, 2006 (123) | LI Konferencja Naukowa, 2005 (113) | L Konferencja Naukowa, 2004 (165) | XLIX Konferencja Naukowa, 2003 (125) | XLVIII Konferencja Naukowa, 2002 (137) | XLVII Konferencja Naukowa, 2001 (154) | XLVI Konferencja Naukowa, 2000 (140) | XLV Konferencja Naukowa, 1999 (161) | XLIV Konferencja Naukowa, 1998 (140) | XLIII Konferencja Naukowa, 1997 (153) | XLII Konferencja Naukowa, 1996 (164) | XLI Konferencja Naukowa, 1995 (173) | XL Konferencja Naukowa, 1994 (151) | XXXIX Konferencja Naukowa, 1993 (148) | XXXVIII Konferencja Naukowa, 1992 (117) | XXXVII Konferencja Naukowa, 1991 (125) | XXXVI Konferencja Naukowa, 1990 (109) | XXXV Konferencja Naukowa, 1989 (150) | XXXIV Konferencja Naukowa, 1988 (177) | XXXIII Konferencja Naukowa, 1987 (195) | XXXII Konferencja Naukowa, 1986 (190) | XXXI Konferencja Naukowa, 1985 (180) | XXX Konferencja Naukowa, 1984 (143) | XXIX Konferencja Naukowa, 1983 (141) | XXVIII Konferencja Naukowa, 1982 (120) | XXVII Konferencja Naukowa, 1981 (160) | XXVI Konferencja Naukowa, 1980 (169) | XXV Konferencja Naukowa, 1979 (177) | XXIV Konferencja Naukowa, 1978 (143) | XXIII Konferencja Naukowa, 1977 (120) | XXII Konferencja Naukowa, 1976 (143) | XXI Konferencja Naukowa, 1975 (132) | XX Konferencja Naukowa, 1974 (151) | XIX Konferencja Naukowa, 1973 (131) | XVIII Konferencja Naukowa, 1972 (112) | XVII Konferencja Naukowa, 1971 (120) | XVI Konferencja Naukowa, 1970 (116) | XV Konferencja Naukowa, 1969 (75) | XIV Konferencja Naukowa, 1968 (114) | XIII Konferencja Naukowa, 1967 (100) | XII Konferencja Naukowa, 1966 (106) | XI Konferencja Naukowa, 1965 (81) |
| Niepublikowane prace naukowe pracowników PK (1994-2012) (4941) |
|
Jednostki PK
Opcje
| | Dyduch, Krzysztof; Szydłowski, Rafał Analiza przyczyn zniszczenia skrajnej strunobetonowej belki T27 w konstrukcji wiaduktu budowanej autostrady typ: materiały konferencyjne w czasopiśmie |
|
|
|
Forma publikacji | | referat/artykuł | Wariant tytułu | | Analysis of demage reasons of edge pretensioned concrete beam in viaduct structures during construction | Seria/Czasopismo | | Archiwum Instytutu Inżynierii Lądowej = Archives of Institute of Civil Engineering | Data wydania | | 2011 | Język | | polski | Numeracja | | 10 | Zakres stron | | 69-76 | Oznaczenie ilustracji | | fot., rys. | Bibliografia (na str.) | | 75 | Bibliografia (liczba pozycji) | | 5 | Oznaczenie streszczenia | | Summ. | ISSN | | 1897-4007 | Uwagi | | Tyt. [numeru]: Współczesne metody budowy, wzmacniania i przebudowy mostów : XXI seminarium, [Poznań–Rosnówko, 7-8.06.2011] | Nazwa konferencji | | Współczesne metody budowy, wzmacniania i przebudowy mostów : XXI Seminarium | Miejsce konferencji | | Poznań–Rosnówko | Data konferencji | | 7-8.06.2011 | Charakter pracy | | publikacja naukowa | Rodzaj publikacji | | oryginalny artykuł naukowy (original article) | Publikacja recenzowana | | tak | Opis bibliograficzny | | Analiza przyczyn zniszczenia skrajnej strunobetonowej belki T27 w konstrukcji wiaduktu budowanej autostrady / Krzysztof Dyduch, Rafał Szydłowski // Archiwum Instytutu Inżynierii Lądowej = Archives ... więcejAnaliza przyczyn zniszczenia skrajnej strunobetonowej belki T27 w konstrukcji wiaduktu budowanej autostrady / Krzysztof Dyduch, Rafał Szydłowski // Archiwum Instytutu Inżynierii Lądowej = Archives of Institute of Civil Engineering. – 2011, 10, s. 69-76 : fot., rys. – Bibliogr. 5 poz., Summ. – Tyt. streszcz.: Analysis of demage reasons of edge pretensioned concrete beam in viaduct structures during construction. – Tyt. [numeru]: Współczesne metody budowy, wzmacniania i przebudowy mostów : XXI seminarium, [Poznań–Rosnówko, 7-8.06.2011]. – ISSN 1897-4007 |
Słowa kluczowe | | awaria, strunobeton, prefabrykat, budownictwo mostowe | Abstrakt | | Prefabrykowane belki strunobetonowe typu T, opracowane na zlecenie PRM „Mosty-Łódź” S. A., są powszechnie stosowane w budowanych autostradach w Polsce. Zarówno projekt jak i wyniki badań laboratoryjnych ... więcejPrefabrykowane belki strunobetonowe typu T, opracowane na zlecenie PRM „Mosty-Łódź” S. A., są powszechnie stosowane w budowanych autostradach w Polsce. Zarówno projekt jak i wyniki badań laboratoryjnych nie budziły zastrzeżeń. W pracy przedstawiono przyczyny zniszczenia skrajnej strunobetonowej belki T27 w obiekcie „przejście dla zwierząt” budowanego odcinka autostrady. W świetle badań betonu, stali sprężającej, kontroli produkcji belek T27, weryfikacji dokumentów wszystkich procedur w Zakładzie Produkcyjnym „FABET” Kielce, a przede wszystkim dokładnej analizy statyczno-wytrzymałościowej belki T27 ustalono, iż przyczynami zniszczenia belki były: 1) przeciążenie w trakcie budowy pomostu komunikacyjno-montażowego systemu „Doka” powyżej 0,58 kPa i tym samym przekroczeniu momentu utrzymującego skrajny strunobetonowy dźwigar T27 co w konsekwencji spowodowało wywrócenie dźwigara na płask, 2) częściowa awaria podpory podtrzymującej dźwigar T27 w wyniku odstąpienia w przygotowaniu fundamentu pod podporę od wymagań systemu „Doka”.
Pretensioned concrete T-beams have demanded to elaborate by PRM „Mosty-Łódź”. These elements with companing the monolitycal concrete slab establish the jonted beam-plate structures. This system ... więcejPretensioned concrete T-beams have demanded to elaborate by PRM „Mosty-Łódź”. These elements with companing the monolitycal concrete slab establish the jonted beam-plate structures. This system joints useful properties of several another beam-plate systems and is common used to construct of viaducts in Poland. In this paper the reasons of damage of edge pretensioned T27 beam during construction of viaduct structures are presented and discussed. Based on concrete and prestress steel laboratory test results, results of controlling of T27 beams manufacturing process, documentation and results of full static and strength analysis of damage reason was stated. The overloading of temporary communication platform which was fixed to lateral beam surface above 0,56 kPa causes the turning over of the beam. This followed the change of moment of interia of the beam cross section and the prestress moment and self wight beam loading led to breaking and falling down of the beam. The construct details, results of analysis of prestress force and concrete straining before and after beam rolling are presented and discussed. The conclusions and recommendations for further realization are drawn. |
Publikacja w Open Access (OA) | | nie |
|