Wyszukiwanie:
|

|
Sortowanie:
|
|
|
Bibliografia Publikacji Pracowników PK (50021) | Inne bazy bibliograficzne (15019) Architektura i Sztuka Krakowa (2298) | Historia i Ludzie PK – baza w przygotowaniu (0) | Konferencje Krynickie - Referaty (7776) LXVII Konferencja Naukowa, 2022 (41) | LXVI Konferencja Naukowa, 2020 (67) | LXV Konferencja Naukowa, 2019 (58) | LXIV Konferencja Naukowa, 2018 (139) | LXIII Konferencja Naukowa, 2017 (136) | LXII Konferencja Naukowa, 2016 (150) | LXI Konferencja Naukowa, 2015 (145) | LX Konferencja Naukowa, 2014 (190) | LIX Konferencja Naukowa, 2013 (110) | LVIII Konferencja Naukowa, 2012 (168) | LVII Konferencja Naukowa, 2011 (111) | LVI Konferencja Naukowa, 2010 (130) | LV Konferencja Naukowa, 2009 (108) | LIV Konferencja Naukowa, 2008 (161) | LIII Konferencja Naukowa, 2007 (161) | LII Konferencja Naukowa, 2006 (123) | LI Konferencja Naukowa, 2005 (113) | L Konferencja Naukowa, 2004 (165) | XLIX Konferencja Naukowa, 2003 (125) | XLVIII Konferencja Naukowa, 2002 (137) | XLVII Konferencja Naukowa, 2001 (154) | XLVI Konferencja Naukowa, 2000 (140) | XLV Konferencja Naukowa, 1999 (161) | XLIV Konferencja Naukowa, 1998 (140) | XLIII Konferencja Naukowa, 1997 (153) | XLII Konferencja Naukowa, 1996 (164) | XLI Konferencja Naukowa, 1995 (173) | XL Konferencja Naukowa, 1994 (151) | XXXIX Konferencja Naukowa, 1993 (148) | XXXVIII Konferencja Naukowa, 1992 (117) | XXXVII Konferencja Naukowa, 1991 (125) | XXXVI Konferencja Naukowa, 1990 (109) | XXXV Konferencja Naukowa, 1989 (150) | XXXIV Konferencja Naukowa, 1988 (177) | XXXIII Konferencja Naukowa, 1987 (195) | XXXII Konferencja Naukowa, 1986 (190) | XXXI Konferencja Naukowa, 1985 (180) | XXX Konferencja Naukowa, 1984 (143) | XXIX Konferencja Naukowa, 1983 (141) | XXVIII Konferencja Naukowa, 1982 (120) | XXVII Konferencja Naukowa, 1981 (160) | XXVI Konferencja Naukowa, 1980 (169) | XXV Konferencja Naukowa, 1979 (177) | XXIV Konferencja Naukowa, 1978 (143) | XXIII Konferencja Naukowa, 1977 (120) | XXII Konferencja Naukowa, 1976 (143) | XXI Konferencja Naukowa, 1975 (132) | XX Konferencja Naukowa, 1974 (151) | XIX Konferencja Naukowa, 1973 (131) | XVIII Konferencja Naukowa, 1972 (112) | XVII Konferencja Naukowa, 1971 (120) | XVI Konferencja Naukowa, 1970 (116) | XV Konferencja Naukowa, 1969 (75) | XIV Konferencja Naukowa, 1968 (114) | XIII Konferencja Naukowa, 1967 (100) | XII Konferencja Naukowa, 1966 (106) | XI Konferencja Naukowa, 1965 (81) |
| Niepublikowane prace naukowe pracowników PK (1994-2012) (4941) |
|
Typy zasobów
Jednostki PK
Tematyka bazy Historia i Ludzie PK
Opcje
|
Wariant tytułu | | Teaching application for Distance Learning and eLearning design | Rok ukończenia pracy | | 2006 | Jednostka wykonująca | | Politechnika Krakowska Instytut Teleinformatyki |
Rodzaj pracy | | naukowo-badawcza | Klasyfikacja PKT | | [112100] Dydaktyka [410000] Informatyka [411929] Interfejsy. Adaptery. Przetworniki [110000] Nauki pedagogiczne. Oświata. Szkolnictwo. Wychowanie [411900] Sprzęt komputerowy | Słowa kluczowe autorskie | | Klaster LCFG Jakość usług Zdalne nauczanie Zdalne laboratorium eLearning Claster LCFG Quality of Service Distance learning Remote laboratory eLearning | Abstrakt | | Rozwój nowoczesnych technologii spowodował możliwość znacznych zmian w sposobie i zakresie nauczania. Rozwiązania eLearning i Distance Learning umożliwiły redukcję kosztów szkolenia i nauczania, ... więcejRozwój nowoczesnych technologii spowodował możliwość znacznych zmian w sposobie i zakresie nauczania. Rozwiązania eLearning i Distance Learning umożliwiły redukcję kosztów szkolenia i nauczania, jak również rozszerzenie możliwości dydaktycznych w tradycyjnym nauczaniu. Niestety, ta metoda kształcenia, w przypadku konieczności zapewnienia dostępu fizycznego do laboratorium, gdzie odbywają się zajęcia, nie zapewnia odpowiednich możliwości w kształceniu, jeżeli nie ma możliwości przeprowadzenia takich zajęć na symulatorach programowych. Zagadnienie to jest również istotne w tych przypadkach, kiedy symulatory istnieją (np. sieci komputerowych), lecz w porównaniu z działaniem rzeczywistej sieci odznaczają się ubogim potencjałem sposobów testowania działania sieci komputerowej, modelowania zjawisk zachodzących w sieci normalnie pracującej czy też poddanej nietypowym zakłóceniom. W przypadku takim konieczne jest bezpośrednie uczestniczenie na zajęciach laboratoryjnych, co powoduje, że kurs typu zdalnego staje się kursem tradycyjnym. Nie ma również wówczas możliwości rozszerzenia procesu kształcenia o dodatkowe ćwiczenia i laboratoria, które studenci mogliby wykonać zdalnie wykorzystując sieć Internet Istotnym problemem jest również wykorzystanie sprzętu laboratoryjnego. Okazuje się, że niejednokrotnie bardzo drogie urządzenia są wykorzystane sporadycznie, maksymalnie kilka godzin dziennie, sprawiając, że efektywne wykorzystanie tego sprzętu jest bardzo niskie. Bazując na własnych doświadczeniach można również stwierdzić, że najczęściej w okresach spiętrzeń liczba kursantów/studentów przewyższa liczbę dostępnych urządzeń , co skutkuje problemami organizacyjnymi. Natomiast w pozostałym czasie sprzęt jest wykorzystywany w niewielkim stopniu. Opracowywane oprogramowanie zapewni zdalny dostęp do laboratorium, zarządzanie użytkownikami i grupami użytkowników, kontrolę pracy nad urządzeniami w zdalnymi laboratorium, rezerwacja terminu dostępu do urządzeń sieciowych, zapis pików konfiguracyjnych, historii poleceń, itp., publikacji ćwiczeń, itp. Rozwiązanie wykorzystujące technologie distance leaming, umożliwiające utworzenie wirtualnego laboratorium, gdzie poszczególne wirtualne urządzenia reprezentowane są przez rzeczywisty sprzęt, pozwala na zwiększenie wykorzystania wyposażenia laboratorium, jak i szerszy oraz bardziej elastyczny dostęp do zasobów laboratoryjnych np. PLC. |
|