Wyszukiwanie:
|
|
Sortowanie:
|
|
|
Bibliografia Publikacji Pracowników PK (50021) | Inne bazy bibliograficzne (15019) Architektura i Sztuka Krakowa (2298) | Historia i Ludzie PK – baza w przygotowaniu (0) | Konferencje Krynickie - Referaty (7776) LXVII Konferencja Naukowa, 2022 (41) | LXVI Konferencja Naukowa, 2020 (67) | LXV Konferencja Naukowa, 2019 (58) | LXIV Konferencja Naukowa, 2018 (139) | LXIII Konferencja Naukowa, 2017 (136) | LXII Konferencja Naukowa, 2016 (150) | LXI Konferencja Naukowa, 2015 (145) | LX Konferencja Naukowa, 2014 (190) | LIX Konferencja Naukowa, 2013 (110) | LVIII Konferencja Naukowa, 2012 (168) | LVII Konferencja Naukowa, 2011 (111) | LVI Konferencja Naukowa, 2010 (130) | LV Konferencja Naukowa, 2009 (108) | LIV Konferencja Naukowa, 2008 (161) | LIII Konferencja Naukowa, 2007 (161) | LII Konferencja Naukowa, 2006 (123) | LI Konferencja Naukowa, 2005 (113) | L Konferencja Naukowa, 2004 (165) | XLIX Konferencja Naukowa, 2003 (125) | XLVIII Konferencja Naukowa, 2002 (137) | XLVII Konferencja Naukowa, 2001 (154) | XLVI Konferencja Naukowa, 2000 (140) | XLV Konferencja Naukowa, 1999 (161) | XLIV Konferencja Naukowa, 1998 (140) | XLIII Konferencja Naukowa, 1997 (153) | XLII Konferencja Naukowa, 1996 (164) | XLI Konferencja Naukowa, 1995 (173) | XL Konferencja Naukowa, 1994 (151) | XXXIX Konferencja Naukowa, 1993 (148) | XXXVIII Konferencja Naukowa, 1992 (117) | XXXVII Konferencja Naukowa, 1991 (125) | XXXVI Konferencja Naukowa, 1990 (109) | XXXV Konferencja Naukowa, 1989 (150) | XXXIV Konferencja Naukowa, 1988 (177) | XXXIII Konferencja Naukowa, 1987 (195) | XXXII Konferencja Naukowa, 1986 (190) | XXXI Konferencja Naukowa, 1985 (180) | XXX Konferencja Naukowa, 1984 (143) | XXIX Konferencja Naukowa, 1983 (141) | XXVIII Konferencja Naukowa, 1982 (120) | XXVII Konferencja Naukowa, 1981 (160) | XXVI Konferencja Naukowa, 1980 (169) | XXV Konferencja Naukowa, 1979 (177) | XXIV Konferencja Naukowa, 1978 (143) | XXIII Konferencja Naukowa, 1977 (120) | XXII Konferencja Naukowa, 1976 (143) | XXI Konferencja Naukowa, 1975 (132) | XX Konferencja Naukowa, 1974 (151) | XIX Konferencja Naukowa, 1973 (131) | XVIII Konferencja Naukowa, 1972 (112) | XVII Konferencja Naukowa, 1971 (120) | XVI Konferencja Naukowa, 1970 (116) | XV Konferencja Naukowa, 1969 (75) | XIV Konferencja Naukowa, 1968 (114) | XIII Konferencja Naukowa, 1967 (100) | XII Konferencja Naukowa, 1966 (106) | XI Konferencja Naukowa, 1965 (81) |
| Niepublikowane prace naukowe pracowników PK (1994-2012) (4941) |
|
Typy zasobów
Jednostki PK
Tematyka bazy Historia i Ludzie PK
Opcje
|
Wariant tytułu | | Badanie podatności tunelu kolejowego na wybuch | Opublikowane w | | Inżynieria kolejowa – szanse i wyzwania Railway engineering – opportunities and challenges | Zakres stron | | 219-237 | Język | | polski | Miejsce wydania | | Kraków | Wydawca | | Politechnika Krakowska im. Tadeusza Kościuszki | Data wydania | | 2018 | ISBN | | 978-83-909811-5-4 | Nazwa konferencji | | Konferencja Naukowa Komitetu Inżynierii Lądowej i Wodnej PAN oraz Komitetu Nauki PZITB | Numer konferencji | | LXIV | Miejsce konferencji | | Krynica Zdrój | Data konferencji | | 2018 |
Abstrakt | | Transportation Technology Center, Inc. (TTCI) and Arup are collaborating on a research project to study and investigate mitigation measures to reduce the blas vulnerability of railcars and rail infrastructure. ... więcejTransportation Technology Center, Inc. (TTCI) and Arup are collaborating on a research project to study and investigate mitigation measures to reduce the blas vulnerability of railcars and rail infrastructure. Between 2013 and 2017, multiple open air tests were performed and corresponding detailed finite element models were developed. These tests showed that the blast pressure magnitude and propagation is very sensitive to the level of confinement. Therefore, full scale tests in a tunnel were needed to evaluate blast vulnerability of railcars and infrastructure in confined spaces. In 2017 TTCI finished construction of a test tunnel capable of full scale blast tests in confined spaces. Simulations and blast tests were conducted on the empty tunnel to establish the range of charge sizes which would result in on permanent damage to the tunnel structure. Computational fluid dynamics (CFD) modelling techniques were used to model and simulate blast events in the tunnel. The developed pre-test model was then used to estimate a range of charge sizes for the tests. A total of three tests were performed with increasing charge sizes placed inside the tunnel. Collected data was then compared with the simulation results and used for model refinement. This paper describes the test tunnel structure and summarizes results of the evaluation tests and corresponding analysis.
Transportation Technology Center, Inc. (TTCI) i Arup współpracują przy projekcie badawczym mającym na celu zbadanie sposobów zmniejszenia podatności pojazdów i infrastruktury kolejowej na wybuch. ... więcejTransportation Technology Center, Inc. (TTCI) i Arup współpracują przy projekcie badawczym mającym na celu zbadanie sposobów zmniejszenia podatności pojazdów i infrastruktury kolejowej na wybuch. W latach 2013-2017 TTCI przeprowadziło wiele testów w terenie otwartym. Do każdego testu opracowano odpowiednie szczegółowe modele metodą elementów skończonych. Testy te wykazały, że amplituda i prędkość fali uderzeniowej powstałej w wyniku eksplozji jest bardzo wrażliwa na poziom ograniczenia objętości powietrza. W związku z tym konieczne były testy w tunelu, w celu oceny podatności pojazdów kolejowych i infrastruktury na wybuch w zamkniętych przestrzeniach. W 2017 r. TTCI zakończyło budowę tunelu testowego zaprojektowanego do przeprowadzania pełnowymiarowych testów eksplozji w ograniczonych przestrzeniach. Następnie przeprowadzono symulacje i testy wybuchu w pustym tunelu, aby ustalić zakres wielkości ładunku materiału wybuchowego, który nie powodowałby trwałego uszkodzenia konstrukcji tunelu. Metody modelowania dynamiki płynów zostały wykorzystane do symulacji komputerowych testów w tunelu. Opracowany wstępny model został następnie wykorzystany do oszacowania zakresu wielkości testowanych ładunków. Przeprowadzono łącznie trzy testy z rosnącymi rozmiarami ładunku umieszczonymi wewnątrz tunelu. Zebrane dane porównano następnie z wynikami symulacji i zastosowano do udoskonalenia modelu. W niniejszym artykule opisano strukturę tunelu testowego i podsumowano wyniki testów oraz analizy. | Słowa kluczowe | | blast tests, blast vulnerability, tunnel, blast load, finite element analysis
test eksplozji, podatność na wybuch, tunel, obciążenie wybuchem, analiza metodą elementów skończonych |
Link do katalogu Biblioteki PK | | przejdź | Kolekcja | | |
|