Wyszukiwanie:
|

|
Sortowanie:
|
|
|
Bibliografia Publikacji Pracowników PK (49470) | Inne bazy bibliograficzne (15019) Architektura i Sztuka Krakowa (2298) | Historia i Ludzie PK – baza w przygotowaniu (0) | Konferencje Krynickie - Referaty (7776) LXVII Konferencja Naukowa, 2022 (41) | LXVI Konferencja Naukowa, 2020 (67) | LXV Konferencja Naukowa, 2019 (58) | LXIV Konferencja Naukowa, 2018 (139) | LXIII Konferencja Naukowa, 2017 (136) | LXII Konferencja Naukowa, 2016 (150) | LXI Konferencja Naukowa, 2015 (145) | LX Konferencja Naukowa, 2014 (190) | LIX Konferencja Naukowa, 2013 (110) | LVIII Konferencja Naukowa, 2012 (168) | LVII Konferencja Naukowa, 2011 (111) | LVI Konferencja Naukowa, 2010 (130) | LV Konferencja Naukowa, 2009 (108) | LIV Konferencja Naukowa, 2008 (161) | LIII Konferencja Naukowa, 2007 (161) | LII Konferencja Naukowa, 2006 (123) | LI Konferencja Naukowa, 2005 (113) | L Konferencja Naukowa, 2004 (165) | XLIX Konferencja Naukowa, 2003 (125) | XLVIII Konferencja Naukowa, 2002 (137) | XLVII Konferencja Naukowa, 2001 (154) | XLVI Konferencja Naukowa, 2000 (140) | XLV Konferencja Naukowa, 1999 (161) | XLIV Konferencja Naukowa, 1998 (140) | XLIII Konferencja Naukowa, 1997 (153) | XLII Konferencja Naukowa, 1996 (164) | XLI Konferencja Naukowa, 1995 (173) | XL Konferencja Naukowa, 1994 (151) | XXXIX Konferencja Naukowa, 1993 (148) | XXXVIII Konferencja Naukowa, 1992 (117) | XXXVII Konferencja Naukowa, 1991 (125) | XXXVI Konferencja Naukowa, 1990 (109) | XXXV Konferencja Naukowa, 1989 (150) | XXXIV Konferencja Naukowa, 1988 (177) | XXXIII Konferencja Naukowa, 1987 (195) | XXXII Konferencja Naukowa, 1986 (190) | XXXI Konferencja Naukowa, 1985 (180) | XXX Konferencja Naukowa, 1984 (143) | XXIX Konferencja Naukowa, 1983 (141) | XXVIII Konferencja Naukowa, 1982 (120) | XXVII Konferencja Naukowa, 1981 (160) | XXVI Konferencja Naukowa, 1980 (169) | XXV Konferencja Naukowa, 1979 (177) | XXIV Konferencja Naukowa, 1978 (143) | XXIII Konferencja Naukowa, 1977 (120) | XXII Konferencja Naukowa, 1976 (143) | XXI Konferencja Naukowa, 1975 (132) | XX Konferencja Naukowa, 1974 (151) | XIX Konferencja Naukowa, 1973 (131) | XVIII Konferencja Naukowa, 1972 (112) | XVII Konferencja Naukowa, 1971 (120) | XVI Konferencja Naukowa, 1970 (116) | XV Konferencja Naukowa, 1969 (75) | XIV Konferencja Naukowa, 1968 (114) | XIII Konferencja Naukowa, 1967 (100) | XII Konferencja Naukowa, 1966 (106) | XI Konferencja Naukowa, 1965 (81) |
| Niepublikowane prace naukowe pracowników PK (1994-2012) (4941) |
|
Jednostki PK
Opcje
|  | Wójcik-Popek, Agnieszka Fun and learn outdoors: education in exhibition gardens typ: materiały konferencyjne w książce |  
|
|
|
Forma publikacji | | referat/rozdział w monografii | Tytuł źródła | | NordSci Conference on Social Sciences, 17-19 July 2018, Helsinki, Finland : conference proceedings. Book 2, Vol. 1, Sections: Architecture and Design, Business and Management, Economics and Tourism, Finance, Law, Political Sciences, Urban Studies, Planning and Development | Miejsce wydania | | Sofia | Wydawca | | Saima Consult Ltd | Wydawnictwo według MEiN | | Saima Consult Ltd | Data wydania | | 2018 | Język | | angielski | Seria/Czasopismo | | NordSci Conference on Social Sciences | ISSN serii | | 2603-4271 | Zakres stron | | 37-45 | Oznaczenie ilustracji | | fot., tab. | Bibliografia (na str.) | | 44-45 | Bibliografia (liczba pozycji) | | 15 | Oznaczenie streszczenia | | Abstr. | ISBN | | 978-619-7495-01-0 | Nazwa konferencji | | NordSci Conference on Social Sciences | Miejsce konferencji | | Helsinki, Finlandia | Data konferencji | | 17-19.07.2018 | Charakter pracy | | publikacja naukowa | Publikacja recenzowana | | tak | Opis bibliograficzny | | Fun and learn outdoors: education in exhibition gardens / Agnieszka Wójcik-Popek // W: NordSci Conference on Social Sciences, 17-19 July 2018, Helsinki, Finland : conference proceedings. Book 2, Vol. ... więcejFun and learn outdoors: education in exhibition gardens / Agnieszka Wójcik-Popek // W: NordSci Conference on Social Sciences, 17-19 July 2018, Helsinki, Finland : conference proceedings. Book 2, Vol. 1, Sections: Architecture and Design, Business and Management, Economics and Tourism, Finance, Law, Political Sciences, Urban Studies, Planning and Development. – Sofia : Saima Consult Ltd, 2018. – (NordSci Conference on Social Sciences, ISSN 2603-4271). – S. 37-45 : fot., tab. – Bibliogr. 15 poz., Abstr. – ISBN 978-619-7495-01-0 |
Słowa kluczowe | | fun and learn, show gardens, didactic gardens, green spaces, environmental education | Abstrakt | | The educational aspect - especially in terms of presenting horticultural novelties and introducing new plant species - was always one of the main aims of organization various horticultural fairs, shows ... więcejThe educational aspect - especially in terms of presenting horticultural novelties and introducing new plant species - was always one of the main aims of organization various horticultural fairs, shows and exhibitions. However, nowadays it has much wider meaning. It seems that the educational aspect is becoming more and more important, as designers treat the space as a communication between them and visitors. Their projects are planned meticulously, not only to astonish the public with bold spatial solutions and innovative approach, but even more often their main purpose is to trigger some reaction and stimulate thinking. However at the same time their important feature is to create pleasant to eye environment where people can relax. In many cases they also involve the humoristic and ludic aspects, which brings vitality to the area. The main objective of the study is to present and compare current approach in designing garden exhibitions in Poland and Germany. The study is depicted by examples of garden exhibitions held in Germany in: Bundesgartenschau (Ger. abbrev. BUGA - International Garden Exhibition) in Havelregion 2015, Intenationale Garten Ausstellung (Ger. abbrev. IGA - International Garden Exhibition) Berlin 2017; and in Poland organized by Arboretum and Institute of Physiography in Bolestraszyce in 2016 and 2017. Comparison of exhibition gardens presented in Poland and in Germany enable to recognize general trends in designing these areas. The paper is a continuation of Author's research on educational aspect of contemporary exhibition gardens. In contemporary exhibition gardens the educational aspects seems to be more and more important. Theme gardens and playground areas usually gain symbolical meaning as designers through play of forms and materials advocate for some issue. Mostly they refer to genius loci, local heritage, social problems and environmental issues. Theme gardens in Poland seem to refer more often to environmental issues. In Germany themes cover also problems of tangible and intangible heritage, etc. |
Publikacja w Open Access (OA) | | nie |
|