Informacje o RPK
o RPK
regulamin RPK
OAI Data Provider
Dla Autorów
OAI Data Provider
deponowanie prac
licencje
doktoraty w RPK
Przeglądaj
według kolekcji
według wydziału
ostatnio opublikowane
Szukaj
Pomoc
wyszukiwanie
logowanie
FAQ
film o RPK
zgłaszanie uwag
Zaloguj
O Bazach
bazy bibliograficzne
o projekcie SUW
Dla Autorów
Przeglądaj
według kolekcji
ostatnio opublikowane
Szukaj
Pomoc
wyszukiwanie
zgłaszanie uwag
Zaloguj
Baza Przedmiotów
opis bazy
o projekcie SUW
Dla Wykładowców
dodawanie przedmiotu
Przeglądaj
według autora
według kolekcji
według wydziału
ostatnio opublikowane
Szukaj
Pomoc
wyszukiwanie
prezentacja Bazy Przedmiotów
zgłaszanie uwag
Zaloguj
Baza Publikacji
o bazie
podstawy prawne
o projekcie SUW
bibliometria
Dla Autorów
aktualności
dodawanie publikacji w CRIS PK
Przeglądaj
według autora
według kolekcji
według wydziału
według dyscypliny
według czasopisma/serii
według wydawnictwa
ostatnio opublikowane
Szukaj
Pomoc
wyszukiwanie
zgłaszanie uwag
dyscypliny publikacji w CRIS PK
Zaloguj
Vaščák, Martin
Educational Presentation of Architectural Heritage. Smart Way of Architectural Presentation Focused on Educational Impact of IN SITU Monument Presentation
RPK-doktorat, 2018,
szczegóły
strona:
z
124
powiększenie:
spis treści:
Table of Contents
Acknowledgements
I / PART / STARTING POINTS
INTRODUCTION
TOPIC OF THE THESIS
MAIN THESIS OF THE DISSERTATION WORK
GOALS AND AIMS OF THE THESIS
PROCESSING METHODOLOGY OF THE THESIS
THE CURRENT STATE OF ARCHITECTURAL HERITAGE PRESENTATION
TO THE HISTORICAL ARCHITECTURAL MONUMENTS IN SLOVAKIA > SUMMARY AND OPEN QUESTIONS FOR THE SCIENTIFIC RESEARCH
II / PART / THEORY OF EDUCATIONAL PRESENTATION OF ARCHITECTURAL HERITAGE
1 DEFINITION, AIM AND ROLE OF EDUCATIONAL PRESENTATION
1.1 THE DEFINITION OF THE EDUCATIONAL PRESENTATION
1.3 THE ROLE OF EDUCATIONAL PRESENTATION
2 ELEMENTS AND PROCESSES OF EDUCATIONAL PRESENTATION
2.1 ARCHITECTURAL HERITAGE AS AN INTERPRETATION SENDER
2.2 PUBLIC/VISITORS AS AN INTERPRETATION RECEIVER
2.3 INTERPRETATION
2.4 TRANSFORMATION
2.5 SOCIALIZATION
3 SYSTEMATICS OF EDUCATIONAL PRESENTATION
3.1 THE DIAGRAM OF EDUCATIONAL PRESENTATION
3.2 SYSTEMIC APPROACH AND INTERDISCIPLINARY OF EDUCATIONAL PRESENTATION
4 TYPES OF EDUCATIONAL PRESENTATION
4.1 DIRECT WAY OF EDUCATIONAL PRESENTATION
4.2 INDIRECT WAY OF EDUCATIONAL PRESENTATION
5 DETERMINANTS OF EDUCATIONAL PRESENTATION
5.1 CULTURAL HERITAGE VALUE
5.2 LEVEL OF KEEPING ORIGINAL PARTS AND ITS TECHNICAL CONDITION
5.3 WAY OF DOWNFALL OF ARCHITECTURAL HERITAGE
5.4 RELATIONSHIP OF ARCHITECTURAL HERITAGE AND ITS ENVIRONMENT
5.5 LEVEL OF EXACT KNOWLEDGE OF THE ARCHITECTURAL HERITAGE
5.6 ASPECT OF OWNERSHIP
5.7 COSTS OF PRESERVATION
5.8 FUNCTIONAL USE
5.9 DETERMINANTS OF EDUCATION
6 DIDACTIC PRINCIPLES OF THE EDUCATIONAL PRESENTATION OF ARCHITECTURAL HERITAGE
6.1 DIDACTIC PRINCIPLES OF EDUCATIONAL PRESENTATION
6.2 ANALOGY OF THE DIDACTIC SYSTEM IN EDUCATION AND IN ARCHITECTURAL HERITAGE PRESENTATION
6.3 THE EDUCATIONAL PROCESS IN THE PRESENTATION OF ARCHITECTURAL HERITAGE
6.4 EFFECTIVITY OF EDUCATIONAL PRESENTATION
7 TECHNIQUES /TOOLS AND METHODS/ OF THE EDUCATIONAL PRESENTATION OF ARCHITECTURAL HERITAGE
7.1 METHODS OF INTERPRETATION
7.2 METHODS OF FUNCTIONAL TRANSFORMATION
7.3 METHODS OF STRUCTURAL TRANSFORMATION
7.4 METHODS OF DESCRIPTIVE TRANSFORMATION
7.5 METHODS OF SOCIALIZATION
III / PART / – CASE STUDIES
CASE STUDIES
CRITERIA OF A SELECTION
MAIN GOAL OF THE RESEARCH
METHODOLOGY OF THE RESEARCH
BIECZ /THE OLD TOWN HALL/POLAND
TARNÓW /THE OLD TOWN HALL/POLAND
BARDEJOV /THE TOWN HALL /SLOVAKIA
LEVOČA /THE TOWN HALL/SLOVAKIA
COMPARISON AND EVALUATION OF PRESENTATION OF THE SELECTED SITES
SUMMARY
IV / PART / CONCLUSION
PRESENTATION OF ARCHITECTURAL HERI TAGE AS A PART OF CULTURAL HERITAGE FOR FUTURE
RECOMMENDATION FOR THE FUTHER RESEARCH
RECOMMENDATION FOR THE EDUCATION
RECOMMENDATION FOR THE PRAXIS
Abstract
Abstract in Slovak language
Table of Contents of the figures
Bibliography
.
© 2009 - 2018 Biblioteka Politechniki Krakowskiej
http://www.biblos.pk.edu.pl/