Wyszukiwanie:
|
|
Sortowanie:
|
|
|
Bibliografia Publikacji Pracowników PK (50021) | Inne bazy bibliograficzne (15019) Architektura i Sztuka Krakowa (2298) | Historia i Ludzie PK – baza w przygotowaniu (0) | Konferencje Krynickie - Referaty (7776) LXVII Konferencja Naukowa, 2022 (41) | LXVI Konferencja Naukowa, 2020 (67) | LXV Konferencja Naukowa, 2019 (58) | LXIV Konferencja Naukowa, 2018 (139) | LXIII Konferencja Naukowa, 2017 (136) | LXII Konferencja Naukowa, 2016 (150) | LXI Konferencja Naukowa, 2015 (145) | LX Konferencja Naukowa, 2014 (190) | LIX Konferencja Naukowa, 2013 (110) | LVIII Konferencja Naukowa, 2012 (168) | LVII Konferencja Naukowa, 2011 (111) | LVI Konferencja Naukowa, 2010 (130) | LV Konferencja Naukowa, 2009 (108) | LIV Konferencja Naukowa, 2008 (161) | LIII Konferencja Naukowa, 2007 (161) | LII Konferencja Naukowa, 2006 (123) | LI Konferencja Naukowa, 2005 (113) | L Konferencja Naukowa, 2004 (165) | XLIX Konferencja Naukowa, 2003 (125) | XLVIII Konferencja Naukowa, 2002 (137) | XLVII Konferencja Naukowa, 2001 (154) | XLVI Konferencja Naukowa, 2000 (140) | XLV Konferencja Naukowa, 1999 (161) | XLIV Konferencja Naukowa, 1998 (140) | XLIII Konferencja Naukowa, 1997 (153) | XLII Konferencja Naukowa, 1996 (164) | XLI Konferencja Naukowa, 1995 (173) | XL Konferencja Naukowa, 1994 (151) | XXXIX Konferencja Naukowa, 1993 (148) | XXXVIII Konferencja Naukowa, 1992 (117) | XXXVII Konferencja Naukowa, 1991 (125) | XXXVI Konferencja Naukowa, 1990 (109) | XXXV Konferencja Naukowa, 1989 (150) | XXXIV Konferencja Naukowa, 1988 (177) | XXXIII Konferencja Naukowa, 1987 (195) | XXXII Konferencja Naukowa, 1986 (190) | XXXI Konferencja Naukowa, 1985 (180) | XXX Konferencja Naukowa, 1984 (143) | XXIX Konferencja Naukowa, 1983 (141) | XXVIII Konferencja Naukowa, 1982 (120) | XXVII Konferencja Naukowa, 1981 (160) | XXVI Konferencja Naukowa, 1980 (169) | XXV Konferencja Naukowa, 1979 (177) | XXIV Konferencja Naukowa, 1978 (143) | XXIII Konferencja Naukowa, 1977 (120) | XXII Konferencja Naukowa, 1976 (143) | XXI Konferencja Naukowa, 1975 (132) | XX Konferencja Naukowa, 1974 (151) | XIX Konferencja Naukowa, 1973 (131) | XVIII Konferencja Naukowa, 1972 (112) | XVII Konferencja Naukowa, 1971 (120) | XVI Konferencja Naukowa, 1970 (116) | XV Konferencja Naukowa, 1969 (75) | XIV Konferencja Naukowa, 1968 (114) | XIII Konferencja Naukowa, 1967 (100) | XII Konferencja Naukowa, 1966 (106) | XI Konferencja Naukowa, 1965 (81) |
| Niepublikowane prace naukowe pracowników PK (1994-2012) (4941) |
|
Jednostki PK
Opcje
|
Forma publikacji | | referat/artykuł | Wariant tytułu | | Application possibilities of new railway contour-map for railway modernization purposes | Seria/Czasopismo | | Zeszyty Naukowo-Techniczne Oddziału Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Komunikacji w Krakowie. Seria: Materiały Konferencyjne | Data wydania | | 2010 | Język | | polski | Numeracja | | Nr 95, z. 154 | Zakres stron | | 227-246 | Oznaczenie ilustracji | | rys., tab. | Bibliografia (na str.) | | 244-246 | Bibliografia (liczba pozycji) | | 13 | Oznaczenie streszczenia | | Streszcz., Summ. | ISSN | | 1231-9171 | Nazwa konferencji | | Nowoczesne technologie i systemy zarządzania w kolejnictwie | Miejsce konferencji | | Zakopane, Polska | Data konferencji | | 1-3.12. 2010 | Charakter pracy | | publikacja naukowa | Rodzaj publikacji | | oryginalny artykuł naukowy (original article) | Publikacja recenzowana | | tak | Opis bibliograficzny | | Możliwości wykorzystania nowej kolejowej osnowy geodezyjnej dla potrzeb modernizacji linii kolejowych / Maciej Jamka, Sergiusz Lisowski, Michał Strach // Zeszyty Naukowo-Techniczne Oddziału Stowarzyszenia ... więcejMożliwości wykorzystania nowej kolejowej osnowy geodezyjnej dla potrzeb modernizacji linii kolejowych / Maciej Jamka, Sergiusz Lisowski, Michał Strach // Zeszyty Naukowo-Techniczne Oddziału Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Komunikacji w Krakowie. Seria: Materiały Konferencyjne. – 2010, Nr 95, z. 154, s. 227-246 : rys., tab. – Bibliogr. 13 poz., Streszcz., Summ. – Tyt. streszcz.: Application possibilities of new railway contour-map for railway modernization purposes. – Mat. konf.: Nowoczesne technologie i systemy zarządzania w kolejnictwie, Zakopane, Polska, 1-3.12. 2010. – ISSN 1231-9171 |
Słowa kluczowe | | kolejowa osnowa geodezyjna, regulacja osi toru, osnowa realizacyjna, technologia pomiarów geodezyjnych
rail contour-map, geometrical adjustment of the railway track, execution contour-map, technology of geodesic measurement | Abstrakt | | W pracy przedstawiono analizę możliwości wykorzystania nowej kolejowej osnowy geodezyjnej w procesie inwestycyjnym na etapie przygotowania oraz realizacji modernizacji linii i stacji kolejowych. Parametry ... więcejW pracy przedstawiono analizę możliwości wykorzystania nowej kolejowej osnowy geodezyjnej w procesie inwestycyjnym na etapie przygotowania oraz realizacji modernizacji linii i stacji kolejowych. Parametry dokładnościowe nowej kolejowej osnowy geodezyjnej stabilizowanej znakiem nowego typu w powiązaniu ze współczesnymi technologiami pomiarów geodezyjnych, pozwolą uzyskać dużą dokładność określenia położenia istniejącej osi toru. W oparciu o pozyskane z pomiarów inwentaryzacyjnych współrzędne istniejącej osi toru i wykorzystaniu dostępnego oprogramowania, można zaprojektować optymalne położenie osi toru przy założeniu minimalizacji przesunięć i zachowaniu warunków skrajniowych – regulacja osi toru - lub zaprojektować położenie osi toru o żądanych parametrach geometrycznych. Punkty kolejowej osnowy geodezyjnej mogą być również wykorzystane jako osnowa realizacyjna na etapie modernizacji lub przebudowy układów geometrycznych szlaków i stacji kolejowych.
The analysis of application possibilities of a new railway contour- map in the investment process at the stage of preparation and modernisation of railway lines and stations have been presented in the ... więcejThe analysis of application possibilities of a new railway contour- map in the investment process at the stage of preparation and modernisation of railway lines and stations have been presented in the paper. The accuracy parameters of a new railway geodesic contour-map stabilised with a sign of a new type in relation to nowadays geodesic measurement technology are enable to achieve a high accuracy in determining the position of a centre of a track. Basing on the coordinates of existing centre of a track from cataloguing measurements and using available software, the optimal position of a centre of a track can be designed assuming minimal corrections and remaining gauge conditions – centre of a track regulation or can be designed the position of a track of required geometrical parameters. The point of railway contour map can be used as a contour-map at the stage of modernisation or rebuilding of railway route or stations geometrical layouts. |
Publikacja w Open Access (OA) | | nie |
|