Wyszukiwanie:
|
|
Sortowanie:
|
|
|
Bibliografia Publikacji Pracowników PK (50021) | Inne bazy bibliograficzne (15019) Architektura i Sztuka Krakowa (2298) | Historia i Ludzie PK – baza w przygotowaniu (0) | Konferencje Krynickie - Referaty (7776) LXVII Konferencja Naukowa, 2022 (41) | LXVI Konferencja Naukowa, 2020 (67) | LXV Konferencja Naukowa, 2019 (58) | LXIV Konferencja Naukowa, 2018 (139) | LXIII Konferencja Naukowa, 2017 (136) | LXII Konferencja Naukowa, 2016 (150) | LXI Konferencja Naukowa, 2015 (145) | LX Konferencja Naukowa, 2014 (190) | LIX Konferencja Naukowa, 2013 (110) | LVIII Konferencja Naukowa, 2012 (168) | LVII Konferencja Naukowa, 2011 (111) | LVI Konferencja Naukowa, 2010 (130) | LV Konferencja Naukowa, 2009 (108) | LIV Konferencja Naukowa, 2008 (161) | LIII Konferencja Naukowa, 2007 (161) | LII Konferencja Naukowa, 2006 (123) | LI Konferencja Naukowa, 2005 (113) | L Konferencja Naukowa, 2004 (165) | XLIX Konferencja Naukowa, 2003 (125) | XLVIII Konferencja Naukowa, 2002 (137) | XLVII Konferencja Naukowa, 2001 (154) | XLVI Konferencja Naukowa, 2000 (140) | XLV Konferencja Naukowa, 1999 (161) | XLIV Konferencja Naukowa, 1998 (140) | XLIII Konferencja Naukowa, 1997 (153) | XLII Konferencja Naukowa, 1996 (164) | XLI Konferencja Naukowa, 1995 (173) | XL Konferencja Naukowa, 1994 (151) | XXXIX Konferencja Naukowa, 1993 (148) | XXXVIII Konferencja Naukowa, 1992 (117) | XXXVII Konferencja Naukowa, 1991 (125) | XXXVI Konferencja Naukowa, 1990 (109) | XXXV Konferencja Naukowa, 1989 (150) | XXXIV Konferencja Naukowa, 1988 (177) | XXXIII Konferencja Naukowa, 1987 (195) | XXXII Konferencja Naukowa, 1986 (190) | XXXI Konferencja Naukowa, 1985 (180) | XXX Konferencja Naukowa, 1984 (143) | XXIX Konferencja Naukowa, 1983 (141) | XXVIII Konferencja Naukowa, 1982 (120) | XXVII Konferencja Naukowa, 1981 (160) | XXVI Konferencja Naukowa, 1980 (169) | XXV Konferencja Naukowa, 1979 (177) | XXIV Konferencja Naukowa, 1978 (143) | XXIII Konferencja Naukowa, 1977 (120) | XXII Konferencja Naukowa, 1976 (143) | XXI Konferencja Naukowa, 1975 (132) | XX Konferencja Naukowa, 1974 (151) | XIX Konferencja Naukowa, 1973 (131) | XVIII Konferencja Naukowa, 1972 (112) | XVII Konferencja Naukowa, 1971 (120) | XVI Konferencja Naukowa, 1970 (116) | XV Konferencja Naukowa, 1969 (75) | XIV Konferencja Naukowa, 1968 (114) | XIII Konferencja Naukowa, 1967 (100) | XII Konferencja Naukowa, 1966 (106) | XI Konferencja Naukowa, 1965 (81) |
| Niepublikowane prace naukowe pracowników PK (1994-2012) (4941) |
|
Jednostki PK
Opcje
|
Forma publikacji | | referat/artykuł | Wariant tytułu | | Evaluation of interaction of freight car cast and forged steel wheels on track and rails | Seria/Czasopismo | | Zeszyty Naukowo-Techniczne Oddziału Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Komunikacji w Krakowie. Seria: Materiały Konferencyjne | Data wydania | | 2010 | Język | | polski | Numeracja | | Nr 95, z. 154 | Zakres stron | | 99-109 | Oznaczenie ilustracji | | rys., tab. | Bibliografia (liczba pozycji) | | 8 | ISSN | | 1231-9171 | Nazwa konferencji | | Nowoczesne technologie i systemy zarządzania w kolejnictwie | Miejsce konferencji | | Zakopane, Polska | Data konferencji | | 1-3.12.2010 | Charakter pracy | | publikacja naukowa | Rodzaj publikacji | | oryginalny artykuł naukowy (original article) | Publikacja recenzowana | | tak | Opis bibliograficzny | | Ocena oddziaływania kół staliwnych i kuto-walcowanych wagonów towarowych na tor i szyny / Włodzimierz Czyczuła, Roman Bogacz // Zeszyty Naukowo-Techniczne Oddziału Stowarzyszenia Inżynierów i ... więcejOcena oddziaływania kół staliwnych i kuto-walcowanych wagonów towarowych na tor i szyny / Włodzimierz Czyczuła, Roman Bogacz // Zeszyty Naukowo-Techniczne Oddziału Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Komunikacji w Krakowie. Seria: Materiały Konferencyjne. – 2010, Nr 95, z. 154, s. 99-109 : rys., tab. – Bibliogr. 8 poz. – Tyt. streszcz.: Evaluation of interaction of freight car cast and forged steel wheels on track and rails. – Mat. konf.: Nowoczesne technologie i systemy zarządzania w kolejnictwie, Zakopane, Polska, 1-3.12.2010. – ISSN 1231-9171 |
Słowa kluczowe | | zużycie, EMS 60, układ koło-szyna, symulacja komputerowa, kontakt toczny
wear, EMS 60, wheel/rail system, computer simulation, rolling contact | Abstrakt | | W pracy podano opis porównawczych badań kół kolejowych pod względem zużycia szyn. Ustawiając koła pod kątem nabiegania 1,5 stopnia symulującego zachowanie koła pojazdu w łuku. Badanie układu ... więcejW pracy podano opis porównawczych badań kół kolejowych pod względem zużycia szyn. Ustawiając koła pod kątem nabiegania 1,5 stopnia symulującego zachowanie koła pojazdu w łuku. Badanie układu koło-szyna przeprowadzono na stanowisku EMS 60 (100 000 cykli każde koło) umożliwiającym przy ruchu posuwisto zwrotnym obciążanie tylko w jednym kierunku. Odpowiednie pomiary zużycia kół i szyn przeprowadzane były po 25 000, 50 000 oraz po 100 000 cyklach [1], [2]. Badania dynamicznego oddziaływania pojazdu szynowego na tor z falistym zużyciem przeprowadzono wyposażając wózek w koła staliwne i kuto/walcowane. Badania wykazały, że twardość kół nie jest parametrem decydującym o zużyciu i degradacji toru.
The description of comparative study of rail wheels in regard of rail track wear has been given in the paper. Fixing the wheels at an angle of attack 1,5 degree that simulates behaviour of vehicle wheel ... więcejThe description of comparative study of rail wheels in regard of rail track wear has been given in the paper. Fixing the wheels at an angle of attack 1,5 degree that simulates behaviour of vehicle wheel in the curve, the wheel/rail system study have been executed at EMS-60 unit (100 000 cycles per each wheel) enabling during reciprocating movement only one direction load. The corresponding measurement of wheel and rail wear have been run at the cycle of 25 000, 50 000 and 100 000. The study of dynamic interaction of rail vehicle on rail track of wavy wear has been run using car truck with cast steel wheels and forged-rolled steel wheels. It has been proved in the study that the wheel hardness was not a parameter that was responsible for rail track wear and degradation. |
Publikacja w Open Access (OA) | | nie |
|