Wyszukiwanie:
|
|
Sortowanie:
|
|
|
Bibliografia Publikacji Pracowników PK (50021) | Inne bazy bibliograficzne (15019) Architektura i Sztuka Krakowa (2298) | Historia i Ludzie PK – baza w przygotowaniu (0) | Konferencje Krynickie - Referaty (7776) LXVII Konferencja Naukowa, 2022 (41) | LXVI Konferencja Naukowa, 2020 (67) | LXV Konferencja Naukowa, 2019 (58) | LXIV Konferencja Naukowa, 2018 (139) | LXIII Konferencja Naukowa, 2017 (136) | LXII Konferencja Naukowa, 2016 (150) | LXI Konferencja Naukowa, 2015 (145) | LX Konferencja Naukowa, 2014 (190) | LIX Konferencja Naukowa, 2013 (110) | LVIII Konferencja Naukowa, 2012 (168) | LVII Konferencja Naukowa, 2011 (111) | LVI Konferencja Naukowa, 2010 (130) | LV Konferencja Naukowa, 2009 (108) | LIV Konferencja Naukowa, 2008 (161) | LIII Konferencja Naukowa, 2007 (161) | LII Konferencja Naukowa, 2006 (123) | LI Konferencja Naukowa, 2005 (113) | L Konferencja Naukowa, 2004 (165) | XLIX Konferencja Naukowa, 2003 (125) | XLVIII Konferencja Naukowa, 2002 (137) | XLVII Konferencja Naukowa, 2001 (154) | XLVI Konferencja Naukowa, 2000 (140) | XLV Konferencja Naukowa, 1999 (161) | XLIV Konferencja Naukowa, 1998 (140) | XLIII Konferencja Naukowa, 1997 (153) | XLII Konferencja Naukowa, 1996 (164) | XLI Konferencja Naukowa, 1995 (173) | XL Konferencja Naukowa, 1994 (151) | XXXIX Konferencja Naukowa, 1993 (148) | XXXVIII Konferencja Naukowa, 1992 (117) | XXXVII Konferencja Naukowa, 1991 (125) | XXXVI Konferencja Naukowa, 1990 (109) | XXXV Konferencja Naukowa, 1989 (150) | XXXIV Konferencja Naukowa, 1988 (177) | XXXIII Konferencja Naukowa, 1987 (195) | XXXII Konferencja Naukowa, 1986 (190) | XXXI Konferencja Naukowa, 1985 (180) | XXX Konferencja Naukowa, 1984 (143) | XXIX Konferencja Naukowa, 1983 (141) | XXVIII Konferencja Naukowa, 1982 (120) | XXVII Konferencja Naukowa, 1981 (160) | XXVI Konferencja Naukowa, 1980 (169) | XXV Konferencja Naukowa, 1979 (177) | XXIV Konferencja Naukowa, 1978 (143) | XXIII Konferencja Naukowa, 1977 (120) | XXII Konferencja Naukowa, 1976 (143) | XXI Konferencja Naukowa, 1975 (132) | XX Konferencja Naukowa, 1974 (151) | XIX Konferencja Naukowa, 1973 (131) | XVIII Konferencja Naukowa, 1972 (112) | XVII Konferencja Naukowa, 1971 (120) | XVI Konferencja Naukowa, 1970 (116) | XV Konferencja Naukowa, 1969 (75) | XIV Konferencja Naukowa, 1968 (114) | XIII Konferencja Naukowa, 1967 (100) | XII Konferencja Naukowa, 1966 (106) | XI Konferencja Naukowa, 1965 (81) |
| Niepublikowane prace naukowe pracowników PK (1994-2012) (4941) |
|
Jednostki PK
Opcje
| | Faron, Aleksandra Wpływ czynników struktury funkcjonalno-przestrzennej miasta na udział transportu zbiorowego w podróżach typ: materiały konferencyjne w czasopiśmie |
|
|
|
Forma publikacji | | referat/artykuł | Wariant tytułu | | Impact of the land use planning indicators on the public transport share | Seria/Czasopismo | | Zeszyty Naukowo-Techniczne Oddziału Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Komunikacji w Krakowie | Data wydania | | 2014 | Język | | polski | Numeracja | | Nr 1 (103) | Zakres stron | | 57-73 | Oznaczenie ilustracji | | tab., wykr. | Bibliografia (na str.) | | 71-73 | Bibliografia (liczba pozycji) | | 26 | Oznaczenie streszczenia | | Streszcz., Summ. s. 467 | ISSN | | 1231-9155 | Uwagi | | Tyt. numeru: Modelowanie podróży i prognozowanie ruchu = Trip modelling and travel forecasting | Nazwa konferencji | | Modelling 2014 : Modelowanie Podróży i Prognozowanie Ruchu | Miejsce konferencji | | Kraków | Data konferencji | | 12-13.06.2014 | Charakter pracy | | publikacja naukowa | Rodzaj publikacji | | oryginalny artykuł naukowy (original article) | Publikacja recenzowana | | tak | Opis bibliograficzny | | Wpływ czynników struktury funkcjonalno-przestrzennej miasta na udział transportu zbiorowego w podróżach / Aleksandra Faron // Zeszyty Naukowo-Techniczne Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Komunikacji ... więcejWpływ czynników struktury funkcjonalno-przestrzennej miasta na udział transportu zbiorowego w podróżach / Aleksandra Faron // Zeszyty Naukowo-Techniczne Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Komunikacji Rzeczpospolitej Polskiej, Oddział w Krakowie. Seria: Materiały Konferencyjne = Research and Technical Papers of Polish Association for Transportation Engineers in Cracow. Series: Proceedings. – 2014, Nr 1 (103), s. 57-73 : tab., wykr. – Bibliogr. 26 poz., Streszcz., Summ. s. 467. – Tyt. streszcz.: Impact of the land use planning indicators on the public transport share. – Tyt. numeru: Modelowanie podróży i prognozowanie ruchu = Trip modelling and travel forecasting. – Mat. konf.: Modelling 2014 : Modelowanie Podróży i Prognozowanie Ruchu, Kraków, 12-13.06.2014. – ISSN 1231-9155 |
Słowa kluczowe | | planowanie systemów transportowych, planowanie zagospodarowania przestrzennego, podział zadań przewozowych
land use planning, transport planning, modal split | Abstrakt | | Obecnie każde większe miasto w Polsce doznaje dużych utrudnień w ruchu samochodowym w godzinach szczytu. Próby zmniejszania zatłoczenia motoryzacyjnego zwykle dotyczą wdrażania wielu inżynierskich ... więcejObecnie każde większe miasto w Polsce doznaje dużych utrudnień w ruchu samochodowym w godzinach szczytu. Próby zmniejszania zatłoczenia motoryzacyjnego zwykle dotyczą wdrażania wielu inżynierskich rozwiązań, które w sposób doraźny rozwiązują problem kongestii . Pożądane jest poszukiwanie takich rozwiązań, które wpływać będą na wielkość generowanego ruchu i sposoby jego obsługi (rodzaj wykorzystywanego środka transportu). Jednym z takich działań jest oddziaływanie na planowanie struktur przestrzennych, głównie w obszarach mieszkalnych i tych, gdzie zlokalizowane są miejsca pracy. Kształtowanie czynników związanych ze strukturą funkcjonalno - przestrzenną daje możliwość kontrolowania liczby generowanych przez obszar podróży odbywanych samochodem osobowym. Czynniki takie jak: gęstość zaludnienia, wielofunkcyjność obszaru, dostępność do infrastruktury transportu zbiorowego, lokalizacja obszaru względem centrum miasta oraz ograniczenia parkingowe są elementami struktury, których umiejętne zastosowanie umożliwia zmniejszenie zatłoczenia motoryzacyjnego w skutek przeniesienie części podróży na transport zbiorowy i pieszy. W artykule przedstawiono modele, które uzależniają procentową wielkość udziału transportu zbiorowego w podróżach w ciągu doby od czynników struktury funkcjonalno-przestrzennej. |
Lista MNiSW/MEiN | | B | Punktacja czasopisma | | 4 | Ujednolicona lista MNiSW 2013-2016 | | B | Ujednolicona punktacja MNiSW 2013-2016 | | 5 |
Publikacja w Open Access (OA) | | nie |
|