Wyszukiwanie:
|
|
Sortowanie:
|
|
|
Bibliografia Publikacji Pracowników PK (50021) | Inne bazy bibliograficzne (15019) Architektura i Sztuka Krakowa (2298) | Historia i Ludzie PK – baza w przygotowaniu (0) | Konferencje Krynickie - Referaty (7776) LXVII Konferencja Naukowa, 2022 (41) | LXVI Konferencja Naukowa, 2020 (67) | LXV Konferencja Naukowa, 2019 (58) | LXIV Konferencja Naukowa, 2018 (139) | LXIII Konferencja Naukowa, 2017 (136) | LXII Konferencja Naukowa, 2016 (150) | LXI Konferencja Naukowa, 2015 (145) | LX Konferencja Naukowa, 2014 (190) | LIX Konferencja Naukowa, 2013 (110) | LVIII Konferencja Naukowa, 2012 (168) | LVII Konferencja Naukowa, 2011 (111) | LVI Konferencja Naukowa, 2010 (130) | LV Konferencja Naukowa, 2009 (108) | LIV Konferencja Naukowa, 2008 (161) | LIII Konferencja Naukowa, 2007 (161) | LII Konferencja Naukowa, 2006 (123) | LI Konferencja Naukowa, 2005 (113) | L Konferencja Naukowa, 2004 (165) | XLIX Konferencja Naukowa, 2003 (125) | XLVIII Konferencja Naukowa, 2002 (137) | XLVII Konferencja Naukowa, 2001 (154) | XLVI Konferencja Naukowa, 2000 (140) | XLV Konferencja Naukowa, 1999 (161) | XLIV Konferencja Naukowa, 1998 (140) | XLIII Konferencja Naukowa, 1997 (153) | XLII Konferencja Naukowa, 1996 (164) | XLI Konferencja Naukowa, 1995 (173) | XL Konferencja Naukowa, 1994 (151) | XXXIX Konferencja Naukowa, 1993 (148) | XXXVIII Konferencja Naukowa, 1992 (117) | XXXVII Konferencja Naukowa, 1991 (125) | XXXVI Konferencja Naukowa, 1990 (109) | XXXV Konferencja Naukowa, 1989 (150) | XXXIV Konferencja Naukowa, 1988 (177) | XXXIII Konferencja Naukowa, 1987 (195) | XXXII Konferencja Naukowa, 1986 (190) | XXXI Konferencja Naukowa, 1985 (180) | XXX Konferencja Naukowa, 1984 (143) | XXIX Konferencja Naukowa, 1983 (141) | XXVIII Konferencja Naukowa, 1982 (120) | XXVII Konferencja Naukowa, 1981 (160) | XXVI Konferencja Naukowa, 1980 (169) | XXV Konferencja Naukowa, 1979 (177) | XXIV Konferencja Naukowa, 1978 (143) | XXIII Konferencja Naukowa, 1977 (120) | XXII Konferencja Naukowa, 1976 (143) | XXI Konferencja Naukowa, 1975 (132) | XX Konferencja Naukowa, 1974 (151) | XIX Konferencja Naukowa, 1973 (131) | XVIII Konferencja Naukowa, 1972 (112) | XVII Konferencja Naukowa, 1971 (120) | XVI Konferencja Naukowa, 1970 (116) | XV Konferencja Naukowa, 1969 (75) | XIV Konferencja Naukowa, 1968 (114) | XIII Konferencja Naukowa, 1967 (100) | XII Konferencja Naukowa, 1966 (106) | XI Konferencja Naukowa, 1965 (81) |
| Niepublikowane prace naukowe pracowników PK (1994-2012) (4941) |
|
Jednostki PK
Opcje
| | Kogut, Janusz Propagacja w podłożu drgań generowanych przez koleje dużych prędkości typ: materiały konferencyjne w czasopiśmie |
|
|
|
Forma publikacji | | referat/artykuł | Wariant tytułu | | Propagation of the dynamic effects from the high speed trains to the soil | Seria/Czasopismo | | Zeszyty Naukowo-Techniczne Oddziału Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Komunikacji w Krakowie | Data wydania | | 2013 | Język | | polski | Numeracja | | Nr 2 (101) | Zakres stron | | 189-200 | Oznaczenie ilustracji | | fot., rys., tab. | Bibliografia (na str.) | | 199-200 | Bibliografia (liczba pozycji) | | 18 | Oznaczenie streszczenia | | Streszcz., Summ. | ISSN | | 1231-9155 | Uwagi | | Tyt. numeru: Drogi Kolejowe 2013 = Railways 2013 | Nazwa konferencji | | Drogi Kolejowe 2013 : XVII Ogólnopolska Konferencja Naukowo-Techniczna | Miejsce konferencji | | Krynica Zdrój, Polska | Data konferencji | | 23-25.10.2013 | Charakter pracy | | publikacja naukowa | Rodzaj publikacji | | oryginalny artykuł naukowy (original article) | Publikacja recenzowana | | tak | Opis bibliograficzny | | Propagacja w podłożu drgań generowanych przez koleje dużych prędkości / Janusz Kogut // Zeszyty Naukowo-Techniczne Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Komunikacji Rzeczpospolitej Polskiej, Oddział ... więcejPropagacja w podłożu drgań generowanych przez koleje dużych prędkości / Janusz Kogut // Zeszyty Naukowo-Techniczne Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Komunikacji Rzeczpospolitej Polskiej, Oddział w Krakowie. Seria: Materiały Konferencyjne = Research and Technical Papers of Polish Association for Transportation Engineers in Cracow. Series: Proceedings. – 2013, Nr 2 (101), s. 189-200 : fot., rys., tab. – Bibliogr. 18 poz., Streszcz., Summ. – Tyt. streszcz.: Propagation of the dynamic effects from the high speed trains to the soil. – Tyt. numeru: Drogi Kolejowe 2013 = Railways 2013. – Mat. konf.: Drogi Kolejowe 2013 : XVII Ogólnopolska Konferencja Naukowo-Techniczna, Krynica Zdrój, Polska, 23-25.10.2013. – ISSN 1231-9155 |
Słowa kluczowe | | dynamiczna interakcja tor-grunt, propagacja fal w gruncie
dynamic interaction track-soil, wave propagation in the soil | Abstrakt | | Niniejsza praca prezentuje opis propagacji w gruncie drgań komunikacyjnych wywołanych przez pojazdy szynowe kolei dużych prędkości (KDP). Zakłada się, że tor kolejowy jest nieskończenie długą ... więcejNiniejsza praca prezentuje opis propagacji w gruncie drgań komunikacyjnych wywołanych przez pojazdy szynowe kolei dużych prędkości (KDP). Zakłada się, że tor kolejowy jest nieskończenie długą belką Eulera położoną na nieskończonej, poziomo uwarstwionej półprzestrzeni sprężystej odwzorowującej grunt. Model, który w pełni uwzględnia dynamiczną interakcję pociągu, konstrukcji toru kolejowego oraz gruntu poprzez funkcję przejścia z układu Eulera, związanego z pojazdem do nieruchomego układu współrzędnych Langrange’a, jest weryfikowany pod względem propagacji fal powstałych na skutek wymuszeń impulsowych w gruncie oraz przyłożonych punktowo do główki szyny.
A numerical prediction model for the high-speed train (HST) induced vibration has been discussed in the paper. The model accounts for the dynamic interaction between the train, the track and the soil. ... więcejA numerical prediction model for the high-speed train (HST) induced vibration has been discussed in the paper. The model accounts for the dynamic interaction between the train, the track and the soil. The track is modelled as a longitudinally invariant system, where two Euler beams represent the rails, where two elastic beams represent the rails and sleepers connected by railpads and placed on the ballast. The track is located at the surface of a horizontally layered elastic halfspace. The translational invariance of the problem geometry enables a solution of the equations of motion in the frequency-wavenumber domain. The model is validated by means of vibration measurements that have been performed at the occasion of the homologation tests of the HST track. |
Lista MNiSW/MEiN | | B | Punktacja czasopisma | | 4 | Ujednolicona lista MNiSW 2013-2016 | | B | Ujednolicona punktacja MNiSW 2013-2016 | | 5 |
Publikacja w Open Access (OA) | | tak |
Link do publikacji | | w wersji elektronicznej online | Kolekcja | | |
|