Wyszukiwanie:
|
|
Sortowanie:
|
|
|
Bibliografia Publikacji Pracowników PK (50021) | Inne bazy bibliograficzne (15019) Architektura i Sztuka Krakowa (2298) | Historia i Ludzie PK – baza w przygotowaniu (0) | Konferencje Krynickie - Referaty (7776) LXVII Konferencja Naukowa, 2022 (41) | LXVI Konferencja Naukowa, 2020 (67) | LXV Konferencja Naukowa, 2019 (58) | LXIV Konferencja Naukowa, 2018 (139) | LXIII Konferencja Naukowa, 2017 (136) | LXII Konferencja Naukowa, 2016 (150) | LXI Konferencja Naukowa, 2015 (145) | LX Konferencja Naukowa, 2014 (190) | LIX Konferencja Naukowa, 2013 (110) | LVIII Konferencja Naukowa, 2012 (168) | LVII Konferencja Naukowa, 2011 (111) | LVI Konferencja Naukowa, 2010 (130) | LV Konferencja Naukowa, 2009 (108) | LIV Konferencja Naukowa, 2008 (161) | LIII Konferencja Naukowa, 2007 (161) | LII Konferencja Naukowa, 2006 (123) | LI Konferencja Naukowa, 2005 (113) | L Konferencja Naukowa, 2004 (165) | XLIX Konferencja Naukowa, 2003 (125) | XLVIII Konferencja Naukowa, 2002 (137) | XLVII Konferencja Naukowa, 2001 (154) | XLVI Konferencja Naukowa, 2000 (140) | XLV Konferencja Naukowa, 1999 (161) | XLIV Konferencja Naukowa, 1998 (140) | XLIII Konferencja Naukowa, 1997 (153) | XLII Konferencja Naukowa, 1996 (164) | XLI Konferencja Naukowa, 1995 (173) | XL Konferencja Naukowa, 1994 (151) | XXXIX Konferencja Naukowa, 1993 (148) | XXXVIII Konferencja Naukowa, 1992 (117) | XXXVII Konferencja Naukowa, 1991 (125) | XXXVI Konferencja Naukowa, 1990 (109) | XXXV Konferencja Naukowa, 1989 (150) | XXXIV Konferencja Naukowa, 1988 (177) | XXXIII Konferencja Naukowa, 1987 (195) | XXXII Konferencja Naukowa, 1986 (190) | XXXI Konferencja Naukowa, 1985 (180) | XXX Konferencja Naukowa, 1984 (143) | XXIX Konferencja Naukowa, 1983 (141) | XXVIII Konferencja Naukowa, 1982 (120) | XXVII Konferencja Naukowa, 1981 (160) | XXVI Konferencja Naukowa, 1980 (169) | XXV Konferencja Naukowa, 1979 (177) | XXIV Konferencja Naukowa, 1978 (143) | XXIII Konferencja Naukowa, 1977 (120) | XXII Konferencja Naukowa, 1976 (143) | XXI Konferencja Naukowa, 1975 (132) | XX Konferencja Naukowa, 1974 (151) | XIX Konferencja Naukowa, 1973 (131) | XVIII Konferencja Naukowa, 1972 (112) | XVII Konferencja Naukowa, 1971 (120) | XVI Konferencja Naukowa, 1970 (116) | XV Konferencja Naukowa, 1969 (75) | XIV Konferencja Naukowa, 1968 (114) | XIII Konferencja Naukowa, 1967 (100) | XII Konferencja Naukowa, 1966 (106) | XI Konferencja Naukowa, 1965 (81) |
| Niepublikowane prace naukowe pracowników PK (1994-2012) (4941) |
|
Jednostki PK
Opcje
| | Cisek, Jerzy Analysis of lean homogeneous gasoline combustion through ignition by diesel fuel injection typ: materiały konferencyjne w czasopiśmie |
|
|
|
Forma publikacji | | referat/artykuł | Tytuł równoległy | | Analiza spalania jednorodnych ubogich mieszanek benzyny z powietrzem poprzez wtrysk zapalającej dawki oleju napędowego | Seria/Czasopismo | | Combustion Engines = Silniki Spalinowe | Data wydania | | 2009 | Język | | polski | Numeracja | | SC2, nr spec. | Numer specjalny | | tak | Typ nośnika | | CD | Zakres stron | | 294-305 | Oznaczenia ref./art. | | PTNSS–2009–SC–125 | Oznaczenie ilustracji | | wykr. | Bibliografia (na str.) | | 305 | Bibliografia (liczba pozycji) | | 14 | Oznaczenie streszczenia | | Streszcz. ang., pol. | ISSN | | 0138-0346 | Uwagi | | SC2: Mixture Formation, Ignition and Combustion Tyt. źródła z ekranu tyt.: PTNSS KONGRES – 2009 : the development of combustion engines : International Congress of Combustion Engines, june 22nd-24th, 2009, Opole, Poland | Nazwa konferencji | | PTNSS CONGRESS – 2009 : 3rd International Congress of Combustion Engines : The Development of Combustion Engines | Miejsce konferencji | | Opole, Poland | Data konferencji | | 22-24.06.2009 | Charakter pracy | | publikacja naukowa | Rodzaj publikacji | | oryginalny artykuł naukowy (original article) | Publikacja recenzowana | | tak | Opis bibliograficzny | | Analysis of lean homogeneous gasoline combustion through ignition by diesel fuel injection = Analiza spalania jednorodnych ubogich mieszanek benzyny z powietrzem poprzez wtrysk zapalającej dawki oleju ... więcejAnalysis of lean homogeneous gasoline combustion through ignition by diesel fuel injection = Analiza spalania jednorodnych ubogich mieszanek benzyny z powietrzem poprzez wtrysk zapalającej dawki oleju napędowego / Jerzy Cisek // Combustion Engines = Silniki Spalinowe [Dokument elektroniczny]. – Dysk optyczny CD. – 2009, SC2, nr spec., s. 294-305 : wykr. – Oznaczenie ref./art.: PTNSS–2009–SC–125. – Bibliogr. 14 poz., Streszcz. ang., pol. – SC2: Mixture Formation, Ignition and Combustion. – Tyt. źródła z ekranu tyt.: PTNSS KONGRES – 2009 : the development of combustion engines : International Congress of Combustion Engines, june 22nd-24th, 2009, Opole, Poland. – ISSN 0138-0346 |
Słowa kluczowe | | lean air-fuel mixture, homogeneous mixtures, qualitative engine control, combustion and ignition process, igniting fuel, exhaust gas emissions
ubogie mieszaniny benzynowo-powietrzne, mieszanki homogeniczne, jakościowa regulacja mocy, proces zapłonu i spalania, paliwo zapalające, toksyczność spalin | Abstrakt | | The main goal of the research presented in this article was to gain knowledge on the ignition process, by means of diesel fuel injection, and lean homogeneous combustion process. In a practical sense this ... więcejThe main goal of the research presented in this article was to gain knowledge on the ignition process, by means of diesel fuel injection, and lean homogeneous combustion process. In a practical sense this allows for the qualitative control of gasoline engine power for a wide band of lambda values, without the need of stratifying the charge. The object of the research in this project is an engine with the following characteristics: homogeneous mixture of air and gasoline produced outside of the cylinder in the inlet valve area; injection of a small amount of ignitable diesel fuel during the end of the compression stroke initiating ignition and combustion of the lean air-fuel mixture; qualitative control of gasoline engine power by means of regulating the compressed air fuel mixture. The presented application of combusting a homogeneous air-fuel mixture with the ignition source a selfigniting diesel fuel, shows a large potential even when compared with the newest homogeneously charged gasoline engines.
Głównym celem analizy wyników badań przedstawionych w artykule jest poznanie procesu zapalania i spalania jednorodnych ubogich mieszanek benzyny z powietrzem poprzez wtrysk do cylindra silnika zapalającej ... więcejGłównym celem analizy wyników badań przedstawionych w artykule jest poznanie procesu zapalania i spalania jednorodnych ubogich mieszanek benzyny z powietrzem poprzez wtrysk do cylindra silnika zapalającej dawki oleju napędowego. Praktycznie sprowadza się to do stworzenia tą metodą możliwości jakościowej regulacji mocy silnika benzynowego w szerokim zakresie zmian współczynnika nadmiaru powietrza, bez konieczności uwarstwienia ładunku. Przedmiotem badań objętych projektem jest silnik o następujących cechach charakterystycznych: zasilanie jednorodną mieszanką benzyny z powietrzem, wytwarzaną poza cylindrem silnika w suwie ssania; wtryskiwanie do cylindra, pod koniec suwu sprężania, małej zapalającej dawki oleju napędowego inicjującej zapłon i spalanie ubogich mieszanek benzynowo-powietrznych; jakościowa regulacja mocy silnika poprzez zmiany składu sprężonej mieszanki benzyny z powietrzem. Analizie poddano parametry energetyczne, współczynnik nadmiaru powietrza oraz toksyczność i zadymienie spalin dla obu trybów pracy silnika, dla trzech prędkości obrotowych zmodyfikowanego, badawczego silnika SB3.1. Przedstawione zastosowanie spalania homogenicznej mieszaniny benzynowo-powietrznej, przy zapłonie od żagwi płomienia wynikającego z samozapłonu dawki zapalającej oleju napędowego, stanowi duży potencjał, nawet w porównaniu z najnowszymi rozwiązaniami benzynowych silników spalających uwarstwione mieszaniny benzynowo-powietrzne. |
|