Wyszukiwanie:
|

|
Sortowanie:
|
|
|
Bibliografia Publikacji Pracowników PK (47404) | Inne bazy bibliograficzne (14977) Architektura i Sztuka Krakowa (2298) | Historia i Ludzie PK – baza w przygotowaniu (0) | Konferencje Krynickie - Referaty (7734) LXVI Konferencja Naukowa, 2020 (67) | LXV Konferencja Naukowa, 2019 (58) | LXIV Konferencja Naukowa, 2018 (139) | LXIII Konferencja Naukowa, 2017 (136) | LXII Konferencja Naukowa, 2016 (150) | LXI Konferencja Naukowa, 2015 (145) | LX Konferencja Naukowa, 2014 (190) | LIX Konferencja Naukowa, 2013 (110) | LVIII Konferencja Naukowa, 2012 (168) | LVII Konferencja Naukowa, 2011 (111) | LVI Konferencja Naukowa, 2010 (130) | LV Konferencja Naukowa, 2009 (108) | LIV Konferencja Naukowa, 2008 (161) | LIII Konferencja Naukowa, 2007 (161) | LII Konferencja Naukowa, 2006 (123) | LI Konferencja Naukowa, 2005 (113) | L Konferencja Naukowa, 2004 (165) | XLIX Konferencja Naukowa, 2003 (125) | XLVIII Konferencja Naukowa, 2002 (137) | XLVII Konferencja Naukowa, 2001 (154) | XLVI Konferencja Naukowa, 2000 (140) | XLV Konferencja Naukowa, 1999 (161) | XLIV Konferencja Naukowa, 1998 (140) | XLIII Konferencja Naukowa, 1997 (153) | XLII Konferencja Naukowa, 1996 (164) | XLI Konferencja Naukowa, 1995 (173) | XL Konferencja Naukowa, 1994 (151) | XXXIX Konferencja Naukowa, 1993 (148) | XXXVIII Konferencja Naukowa, 1992 (117) | XXXVII Konferencja Naukowa, 1991 (125) | XXXVI Konferencja Naukowa, 1990 (109) | XXXV Konferencja Naukowa, 1989 (150) | XXXIV Konferencja Naukowa, 1988 (177) | XXXIII Konferencja Naukowa, 1987 (195) | XXXII Konferencja Naukowa, 1986 (190) | XXXI Konferencja Naukowa, 1985 (180) | XXX Konferencja Naukowa, 1984 (143) | XXIX Konferencja Naukowa, 1983 (141) | XXVIII Konferencja Naukowa, 1982 (120) | XXVII Konferencja Naukowa, 1981 (160) | XXVI Konferencja Naukowa, 1980 (169) | XXV Konferencja Naukowa, 1979 (177) | XXIV Konferencja Naukowa, 1978 (143) | XXIII Konferencja Naukowa, 1977 (120) | XXII Konferencja Naukowa, 1976 (143) | XXI Konferencja Naukowa, 1975 (132) | XX Konferencja Naukowa, 1974 (151) | XIX Konferencja Naukowa, 1973 (131) | XVIII Konferencja Naukowa, 1972 (112) | XVII Konferencja Naukowa, 1971 (120) | XVI Konferencja Naukowa, 1970 (116) | XV Konferencja Naukowa, 1969 (75) | XIV Konferencja Naukowa, 1968 (114) | XIII Konferencja Naukowa, 1967 (100) | XII Konferencja Naukowa, 1966 (106) | XI Konferencja Naukowa, 1965 (81) |
| Niepublikowane prace naukowe pracowników PK (1994-2012) (4941) |
|
Jednostki PK
Opcje
|  | Gondek, Stanisław Czy Krakowski Szybki Tramwaj (KST) przyśpieszył? typ: artykuł w czasopiśmie |  
|
|
|
Wariant tytułu | | Did the Cracow High-Speed Tram (KST) accelerated? | Seria/Czasopismo | | Prace Naukowe. Transport / Politechnika Warszawska | Numeracja | | z. 95 | Data wydania | | 2013 | Język | | polski | Zakres stron | | 147-156 | Oznaczenie ilustracji | | rys., tab., wykr. | Bibliografia (na str.) | | 156 | Bibliografia (liczba pozycji) | | 3 | Oznaczenie streszczenia | | Streszcz, Summ. | ISSN | | 1230-9265 | Uwagi | | Tyt. zeszytu na okładce: Inteligentne systemy transportowe i sterowanie ruchem w transporcie | Charakter pracy | | publikacja naukowa | Publikacja recenzowana | | tak | Opis bibliograficzny | | Czy Krakowski Szybki Tramwaj (KST) przyśpieszył? / Stanisław Gondek // Prace Naukowe. Transport / Politechnika Warszawska. – 2013, z. 95, s. 147-156 : rys., tab., wykr. – Bibliogr. 3 poz., Streszcz, ... więcejCzy Krakowski Szybki Tramwaj (KST) przyśpieszył? / Stanisław Gondek // Prace Naukowe. Transport / Politechnika Warszawska. – 2013, z. 95, s. 147-156 : rys., tab., wykr. – Bibliogr. 3 poz., Streszcz, Summ. – Tyt. streszcz.: Did the Cracow High-Speed Tram (KST) accelerated?. – Tyt. zeszytu na okładce: Inteligentne systemy transportowe i sterowanie ruchem w transporcie. – ISSN 1230-9265 |
Słowa kluczowe | | tramwaj szybki, sterowanie ruchem, czas podróży
high speed tram, urban traffic control, journey time | Abstrakt | | Od grudnia 2008 roku w Krakowie kursuje pierwsza linia (nr 50) Krakowskiego Szybkiego Tramwaju (KST), która miała usprawnić podróżowanie na kierunku północ-południe. Osiągnięcie parametrów tramwaju ... więcejOd grudnia 2008 roku w Krakowie kursuje pierwsza linia (nr 50) Krakowskiego Szybkiego Tramwaju (KST), która miała usprawnić podróżowanie na kierunku północ-południe. Osiągnięcie parametrów tramwaju szybkiego na tej linii miało zapewnić zastosowanie nowoczesnego taboru niskopodłogowego mogącego rozwijać prędkość 70 km/h oraz wdrożenie przez firmę SIMENS systemów sterowania ruchem (UTCS) zapewniających priorytetową obsługę tramwajów KST na sygnalizacjach świetlnych. W referacie przedstawiono obecny stan KST, najbliższe plany inwestycyjne związane z KST oraz wyniki badań empirycznych czasów przejazdu na odcinku pomiędzy przystankami Dauna i PK wykonanymi dla tramwaju szybkiego przed i po całkowitym wdrożeniu systemu sterowania ruchem (UTCS) w korytarzu linii 50. Porównanie czasów przejazdu dla obu kierunków daje odpowiedź na pytanie czy system sterowania wpłynął na skrócenie czasu podróżowania tramwajem szybkim na analizowanym odcinku. Przedstawiono również wyniki punktualności przyjazdu tramwaju na początkowych przystankach analizowanego odcinka linii tramwaju szybkiego.
Since December 2008, in Krakow runs the first line (No 50) Cracow High-Speed Tram (KST), which was to facilitate travel to the north-south direction. Achieving high-speed tram parameters on this line was ... więcejSince December 2008, in Krakow runs the first line (No 50) Cracow High-Speed Tram (KST), which was to facilitate travel to the north-south direction. Achieving high-speed tram parameters on this line was to ensure the use of modern low-floor trams capable of reaching speeds of 70 km/h and the implementation of the company SIEMENS urban traffic control systems (UTCS) provide priority support for trams KST on traffic lights. The paper presents the current state of KST, next investment plans related to the KST and the results of empirical studies on the section travel time between stops Dauna and PK made for high speed tram before and after full implementation of the urban traffic control system (UTCS) in the corridor line 50. Comparison of transit times for both directions gives the answer to the question of whether the control system contributed to the reduction in travel time, high-speed tram section under analysis. It also presents the results of arrival punctuality of tram stops in the initial section analyzed section of high-speed tram line. |
Lista MNiSW/MEiN | | B | Punktacja czasopisma | | 4 | Liczba arkuszy | | 0.5 |
Publikacja w Open Access (OA) | | tak |
Link do publikacji | | w wersji elektronicznej online | Kolekcja | | |
|