Wyszukiwanie:
|
|
Sortowanie:
|
|
|
Bibliografia Publikacji Pracowników PK (50021) | Inne bazy bibliograficzne (15019) Architektura i Sztuka Krakowa (2298) | Historia i Ludzie PK – baza w przygotowaniu (0) | Konferencje Krynickie - Referaty (7776) LXVII Konferencja Naukowa, 2022 (41) | LXVI Konferencja Naukowa, 2020 (67) | LXV Konferencja Naukowa, 2019 (58) | LXIV Konferencja Naukowa, 2018 (139) | LXIII Konferencja Naukowa, 2017 (136) | LXII Konferencja Naukowa, 2016 (150) | LXI Konferencja Naukowa, 2015 (145) | LX Konferencja Naukowa, 2014 (190) | LIX Konferencja Naukowa, 2013 (110) | LVIII Konferencja Naukowa, 2012 (168) | LVII Konferencja Naukowa, 2011 (111) | LVI Konferencja Naukowa, 2010 (130) | LV Konferencja Naukowa, 2009 (108) | LIV Konferencja Naukowa, 2008 (161) | LIII Konferencja Naukowa, 2007 (161) | LII Konferencja Naukowa, 2006 (123) | LI Konferencja Naukowa, 2005 (113) | L Konferencja Naukowa, 2004 (165) | XLIX Konferencja Naukowa, 2003 (125) | XLVIII Konferencja Naukowa, 2002 (137) | XLVII Konferencja Naukowa, 2001 (154) | XLVI Konferencja Naukowa, 2000 (140) | XLV Konferencja Naukowa, 1999 (161) | XLIV Konferencja Naukowa, 1998 (140) | XLIII Konferencja Naukowa, 1997 (153) | XLII Konferencja Naukowa, 1996 (164) | XLI Konferencja Naukowa, 1995 (173) | XL Konferencja Naukowa, 1994 (151) | XXXIX Konferencja Naukowa, 1993 (148) | XXXVIII Konferencja Naukowa, 1992 (117) | XXXVII Konferencja Naukowa, 1991 (125) | XXXVI Konferencja Naukowa, 1990 (109) | XXXV Konferencja Naukowa, 1989 (150) | XXXIV Konferencja Naukowa, 1988 (177) | XXXIII Konferencja Naukowa, 1987 (195) | XXXII Konferencja Naukowa, 1986 (190) | XXXI Konferencja Naukowa, 1985 (180) | XXX Konferencja Naukowa, 1984 (143) | XXIX Konferencja Naukowa, 1983 (141) | XXVIII Konferencja Naukowa, 1982 (120) | XXVII Konferencja Naukowa, 1981 (160) | XXVI Konferencja Naukowa, 1980 (169) | XXV Konferencja Naukowa, 1979 (177) | XXIV Konferencja Naukowa, 1978 (143) | XXIII Konferencja Naukowa, 1977 (120) | XXII Konferencja Naukowa, 1976 (143) | XXI Konferencja Naukowa, 1975 (132) | XX Konferencja Naukowa, 1974 (151) | XIX Konferencja Naukowa, 1973 (131) | XVIII Konferencja Naukowa, 1972 (112) | XVII Konferencja Naukowa, 1971 (120) | XVI Konferencja Naukowa, 1970 (116) | XV Konferencja Naukowa, 1969 (75) | XIV Konferencja Naukowa, 1968 (114) | XIII Konferencja Naukowa, 1967 (100) | XII Konferencja Naukowa, 1966 (106) | XI Konferencja Naukowa, 1965 (81) |
| Niepublikowane prace naukowe pracowników PK (1994-2012) (4941) |
|
Jednostki PK
Opcje
| | Kozak, Martyna What can you hear in China? About the soundscapes in China typ: rozdział/fragment książki |
|
|
|
Tłumacz | | [Mieczyński, Adam] | Tytuł równoległy | | Co słychać w Chinach? Rzecz o krajobrazie dźwiękowym Państwa Środka | Tytuł źródła | | The genesis of the art of gardening and the modern landscape of China Geneza sztuki ogrodowej i współczesnego krajobrazu Chin | Redaktor źródła | | Zachariasz, Agata | Współtwórca źródła | | K. Barnaś [tł.] Politechnika Krakowska im. Tadeusza Kościuszki [inst. sprawcza] | Miejsce wydania | | Kraków | Wydawca | | Wydaw. PK | Data wydania | | 2016 | Język | | angielski polski | Seria/Czasopismo | | Monografia / Politechnika Krakowska im. Tadeusza Kościuszki. Architektura | Seria główna | | Monografia / Politechnika Krakowska im. Tadeusza Kościuszki | Numer w serii głównej | | 526 | ISSN serii głównej | | 0860-097X | Zakres stron | | 207-235 | Oznaczenie ilustracji | | il. kolor. | Bibliografia (na str.) | | 224-225 | Bibliografia (liczba pozycji) | | 16 | Oznaczenie streszczenia | | Abstr., Streszcz. | Uwagi | | Równolegle tekst ang. i pol. Na obwol. vol. 1 | Charakter pracy | | publikacja naukowa | Rodzaj fragmentu publikacji | | rozdział w monografii | Publikacja recenzowana | | tak | Opis bibliograficzny | | What can you hear in China? About the soundscapes in China = Co słychać w Chinach? Rzecz o krajobrazie dźwiękowym Państwa Środka / Martyna Kozak ; [tł. Adam Mieczyński] // W: The genesis of the ... więcejWhat can you hear in China? About the soundscapes in China = Co słychać w Chinach? Rzecz o krajobrazie dźwiękowym Państwa Środka / Martyna Kozak ; [tł. Adam Mieczyński] // W: The genesis of the art of gardening and the modern landscape of China = Geneza sztuki ogrodowej i współczesnego krajobrazu Chin / ed. by Agata Zachariasz ; tł. Krzysztof Barnaś ; Politechnika Krakowska im. Tadeusza Kościuszki. – Kraków : Wydaw. PK, 2016. – (Monografia / Politechnika Krakowska im. Tadeusza Kościuszki. Architektura). – S. 207-235 : il. kolor. – Bibliogr. 16 poz., Abstr., Streszcz. – Równolegle tekst ang. i pol. – Na obwol. vol. 1. – Seria gł.: Monografia / Politechnika Krakowska im. Tadeusza Kościuszki, ISSN 0860-097X ; 526 |
Słowa kluczowe | | audiosfera Chin, pejzaż dżwiękowy, hałas, cisza, dżwięk
China's audiosphere, soundscape, noise, silence, sound | Abstrakt | | Soundscape is the part of space perceived using the sense of hearing. It is a collection of all audible sounds of various origin, which constitute one of the elements of the extra-visual perception of ... więcejSoundscape is the part of space perceived using the sense of hearing. It is a collection of all audible sounds of various origin, which constitute one of the elements of the extra-visual perception of landscape. Each continent, country, city, and various landscape interiors within them, sounds differently. China is perceived by us as an exotic and highly diversified country. Thus, it may be expected that the sounds which appear in the soundscape of this country will also be diversified and different from those usually experienced by us, if only due to the wide range of dialects spoken in the Chinese language. This study posed the question: "What and how does China sound like?". In order to answer it, an attempt was made to describe the soundscape of selected locations visited by the author, and to reflect on the sound layer that dominates modern China: noise. The author also discussed the subject of the deficit of silence and the impact of Western culture on music in public spaces. It should be noted that this is not a comprehensive description of China's soundscape, and only a preliminary study whose conclusions may prove helpful in future studies. On-site audio recordings, opinions and subjective reflections of other seminar participants constituted the main research material. To facilitate better understanding and knowledge of such a diversified soundscape, a basic assessment of the sounds was conducted and a collection of China's soundscapes, representative according to the author, was presented. This study allows one to listen to the selected recordings of the audiosphere and compare them to personal experiences.
Krajobraz dźwiękowy jest tą składową przestrzeni, którą odbieramy poprzez zmysł słuchu. To zbiór wszystkich słyszalnych przez nas dźwięków różnorodnego pochodzenia, które stanowią jeden ... więcejKrajobraz dźwiękowy jest tą składową przestrzeni, którą odbieramy poprzez zmysł słuchu. To zbiór wszystkich słyszalnych przez nas dźwięków różnorodnego pochodzenia, które stanowią jeden z elementów pozawizualnego postrzegania krajobrazu. Każdy kontynent, kraj, miasto, a w nim różne wnętrza krajobrazowe brzmią inaczej. Chiny są w naszym rozumieniu krajem egzotycznym, bardzo zróżnicowanym w każdej płaszczyźnie. Stąd też należy oczekiwać, iż dźwięki jakie pojawiają się w przestrzeni tego państwa również będą różnorodne i inne od znanych nam na co dzień, choćby ze względu na mnogość dialektów języka chińskiego. W poniższym opracowaniu postawiono pytanie „Czym i jak brzmią Chiny?”. Odpowiedzią jest próba opisu przestrzeni dźwiękowej wybranych, odwiedzonych przez autorkę miejsc i refleksja na temat współcześnie dominującej w Chinach warstwy dźwiękowej - hałasu. Poruszono również temat deficytu ciszy i wpływu zachodniej kultury na muzykę w przestrzeni publicznej. Należy zaznaczyć, iż nie jest to kompleksowy opis krajobrazu dźwiękowego Chin, a jedynie wstępne badania, na podstawie których można wysnuć pierwsze wnioski, które mogą być pomocne w dalszych pracach. Podstawowym materiałem badawczym były zebrane podczas wyjazdu studialnego nagrania terenowe oraz opinie i subiektywne spostrzeżenia innych uczestników seminarium. W celu lepszego zrozumienia i poznania tak odmiennego krajobrazu dźwiękowego dokonano podstawowej oceny dźwięków i przedstawiono zbiór reprezentatywnych wg autorki pejzaży dźwiękowych Chin. Opracowanie umożliwia odsłuchanie wybranych nagrań audiosfery i skonfrontowanie ich z osobistym doświadczeniem. |
Publikacja w Open Access (OA) | | nie |
Link do katalogu Biblioteki PK | | przejdź | Kolekcja | | |
|