Wyszukiwanie:
|

|
Sortowanie:
|
|
|
Bibliografia Publikacji Pracowników PK (47404) | Inne bazy bibliograficzne (14977) Architektura i Sztuka Krakowa (2298) | Historia i Ludzie PK – baza w przygotowaniu (0) | Konferencje Krynickie - Referaty (7734) LXVI Konferencja Naukowa, 2020 (67) | LXV Konferencja Naukowa, 2019 (58) | LXIV Konferencja Naukowa, 2018 (139) | LXIII Konferencja Naukowa, 2017 (136) | LXII Konferencja Naukowa, 2016 (150) | LXI Konferencja Naukowa, 2015 (145) | LX Konferencja Naukowa, 2014 (190) | LIX Konferencja Naukowa, 2013 (110) | LVIII Konferencja Naukowa, 2012 (168) | LVII Konferencja Naukowa, 2011 (111) | LVI Konferencja Naukowa, 2010 (130) | LV Konferencja Naukowa, 2009 (108) | LIV Konferencja Naukowa, 2008 (161) | LIII Konferencja Naukowa, 2007 (161) | LII Konferencja Naukowa, 2006 (123) | LI Konferencja Naukowa, 2005 (113) | L Konferencja Naukowa, 2004 (165) | XLIX Konferencja Naukowa, 2003 (125) | XLVIII Konferencja Naukowa, 2002 (137) | XLVII Konferencja Naukowa, 2001 (154) | XLVI Konferencja Naukowa, 2000 (140) | XLV Konferencja Naukowa, 1999 (161) | XLIV Konferencja Naukowa, 1998 (140) | XLIII Konferencja Naukowa, 1997 (153) | XLII Konferencja Naukowa, 1996 (164) | XLI Konferencja Naukowa, 1995 (173) | XL Konferencja Naukowa, 1994 (151) | XXXIX Konferencja Naukowa, 1993 (148) | XXXVIII Konferencja Naukowa, 1992 (117) | XXXVII Konferencja Naukowa, 1991 (125) | XXXVI Konferencja Naukowa, 1990 (109) | XXXV Konferencja Naukowa, 1989 (150) | XXXIV Konferencja Naukowa, 1988 (177) | XXXIII Konferencja Naukowa, 1987 (195) | XXXII Konferencja Naukowa, 1986 (190) | XXXI Konferencja Naukowa, 1985 (180) | XXX Konferencja Naukowa, 1984 (143) | XXIX Konferencja Naukowa, 1983 (141) | XXVIII Konferencja Naukowa, 1982 (120) | XXVII Konferencja Naukowa, 1981 (160) | XXVI Konferencja Naukowa, 1980 (169) | XXV Konferencja Naukowa, 1979 (177) | XXIV Konferencja Naukowa, 1978 (143) | XXIII Konferencja Naukowa, 1977 (120) | XXII Konferencja Naukowa, 1976 (143) | XXI Konferencja Naukowa, 1975 (132) | XX Konferencja Naukowa, 1974 (151) | XIX Konferencja Naukowa, 1973 (131) | XVIII Konferencja Naukowa, 1972 (112) | XVII Konferencja Naukowa, 1971 (120) | XVI Konferencja Naukowa, 1970 (116) | XV Konferencja Naukowa, 1969 (75) | XIV Konferencja Naukowa, 1968 (114) | XIII Konferencja Naukowa, 1967 (100) | XII Konferencja Naukowa, 1966 (106) | XI Konferencja Naukowa, 1965 (81) |
| Niepublikowane prace naukowe pracowników PK (1994-2012) (4941) |
|
Jednostki PK
Opcje
|  | Gondek, Stanisław Czy KST osiągnął parametry tramwaju szybkiego po zmianie trasy przejazdu? typ: artykuł w czasopiśmie |  
|
|
|
Wariant tytułu | | Has KST reached the high-speed tram performance after changing the route? | Seria/Czasopismo | | Prace Naukowe. Transport / Politechnika Warszawska | Numeracja | | z. 111 | Data wydania | | 2016 | Język | | polski | Zakres stron | | 125-135 | Oznaczenie ilustracji | | fot., rys., tab., wykr. | Bibliografia (na str.) | | 135 | Bibliografia (liczba pozycji) | | 4 | Oznaczenie streszczenia | | Streszcz., Summ. | ISSN | | 1230-9265 | Charakter pracy | | publikacja naukowa | Publikacja recenzowana | | tak | Opis bibliograficzny | | Czy KST osiągnął parametry tramwaju szybkiego po zmianie trasy przejazdu? / Stanisław Gondek // Prace Naukowe. Transport / Politechnika Warszawska. – 2016, z. 111, s. 125-135 : fot., rys., tab., ... więcejCzy KST osiągnął parametry tramwaju szybkiego po zmianie trasy przejazdu? / Stanisław Gondek // Prace Naukowe. Transport / Politechnika Warszawska. – 2016, z. 111, s. 125-135 : fot., rys., tab., wykr. – Bibliogr. 4 poz., Streszcz., Summ. – Tyt. streszcz.: Has KST reached the high-speed tram performance after changing the route?. – ISSN 1230-9265 |
Słowa kluczowe | | tramwaj szybki, sterowanie ruchem, prędkość komunikacyjna
high speed tram, urban traffic control, journey speed | Abstrakt | | Trasa Krakowskiego Szybkiego Tramwaju (KST) przez prawie 7 lat była zastępczo prowadzona przez centrum miasta po trasie tramwaju konwencjonalnego. Dopiero od 31 sierpnia 2015 r. po wybudowaniu estakady ... więcejTrasa Krakowskiego Szybkiego Tramwaju (KST) przez prawie 7 lat była zastępczo prowadzona przez centrum miasta po trasie tramwaju konwencjonalnego. Dopiero od 31 sierpnia 2015 r. po wybudowaniu estakady nad układem torowym dworca kolejowego Kraków-Płaszów KST kursuje po wcześniej zaplanowanej trasie. Na skrzyżowaniach z sygnalizacją świetlną priorytetową obsługę KST zapewniają dwa systemy sterowania ruchem wdrożone przez firmę SIEMENS: UTCS (System Obszarowego Sterowania Ruchem) oraz TTSS (System Nadzoru Ruchu Tramwajowego). W referacie przedstawiono obecny stan KST, najbliższe plany inwestycyjne związane z KST oraz wyniki badań empirycznych czasów przejazdu i prędkości komunikacyjnej na odcinku Dauna – Politechnika w korytarzu linii nr 50 KST dla poprzedniej i obecnej trasy. Porównanie prędkości komunikacyjnej dla obu tras daje odpowiedź na pytanie, czy nowa trasa spowodowała zwiększenie tej prędkości i zapewniła osiągnięcie wymaganej dla tramwaju szybkiego prędkości powyżej 24 km/h. Przedstawiono również wyniki punktualności przyjazdu tramwaju na początkowych przystankach badanego odcinka linii tramwaju szybkiego.
For almost seven years the route of the Cracow High-Speed Tram (KST) has been going through the city center along the route of a conventional tram. The KST has run along a pre-planned route since the 31st ... więcejFor almost seven years the route of the Cracow High-Speed Tram (KST) has been going through the city center along the route of a conventional tram. The KST has run along a pre-planned route since the 31st of August 2015 when the flyover crossing the railway tracks of Krakow-Plaszow train station was constructed. Two traffic control systems, which provided priority for the KST at the signalized intersections, were implemented by SIEMENS: UTCS (Urban Traffic Control System) and TTSS (Tram Telematic Supervision System). The paper discusses the current status of KST, as well as upcoming investment plans related to the KST and the results of empirical research regarding travel time and journey speed on the section between Dauna and Politechnika in the corridor of the KST number 50 for the previous and current route. The comparison of the journey speed for both routes gives an answer to the question whether the new route has increased the speed and ensured that the required speed exceeds 24 km/h. The paper also presents the results of arrival punctuality of the KST at the initial analyzed section. |
Lista MNiSW/MEiN | | B | Punktacja czasopisma | | 7 | Liczba arkuszy | | 0.5 |
Publikacja w Open Access (OA) | | tak |
Link do publikacji | | w wersji elektronicznej online | Kolekcja | | |
|