Wyszukiwanie:
|

|
Sortowanie:
|
|
|
Bibliografia Publikacji Pracowników PK (49843) | Inne bazy bibliograficzne (15019) Architektura i Sztuka Krakowa (2298) | Historia i Ludzie PK – baza w przygotowaniu (0) | Konferencje Krynickie - Referaty (7776) LXVII Konferencja Naukowa, 2022 (41) | LXVI Konferencja Naukowa, 2020 (67) | LXV Konferencja Naukowa, 2019 (58) | LXIV Konferencja Naukowa, 2018 (139) | LXIII Konferencja Naukowa, 2017 (136) | LXII Konferencja Naukowa, 2016 (150) | LXI Konferencja Naukowa, 2015 (145) | LX Konferencja Naukowa, 2014 (190) | LIX Konferencja Naukowa, 2013 (110) | LVIII Konferencja Naukowa, 2012 (168) | LVII Konferencja Naukowa, 2011 (111) | LVI Konferencja Naukowa, 2010 (130) | LV Konferencja Naukowa, 2009 (108) | LIV Konferencja Naukowa, 2008 (161) | LIII Konferencja Naukowa, 2007 (161) | LII Konferencja Naukowa, 2006 (123) | LI Konferencja Naukowa, 2005 (113) | L Konferencja Naukowa, 2004 (165) | XLIX Konferencja Naukowa, 2003 (125) | XLVIII Konferencja Naukowa, 2002 (137) | XLVII Konferencja Naukowa, 2001 (154) | XLVI Konferencja Naukowa, 2000 (140) | XLV Konferencja Naukowa, 1999 (161) | XLIV Konferencja Naukowa, 1998 (140) | XLIII Konferencja Naukowa, 1997 (153) | XLII Konferencja Naukowa, 1996 (164) | XLI Konferencja Naukowa, 1995 (173) | XL Konferencja Naukowa, 1994 (151) | XXXIX Konferencja Naukowa, 1993 (148) | XXXVIII Konferencja Naukowa, 1992 (117) | XXXVII Konferencja Naukowa, 1991 (125) | XXXVI Konferencja Naukowa, 1990 (109) | XXXV Konferencja Naukowa, 1989 (150) | XXXIV Konferencja Naukowa, 1988 (177) | XXXIII Konferencja Naukowa, 1987 (195) | XXXII Konferencja Naukowa, 1986 (190) | XXXI Konferencja Naukowa, 1985 (180) | XXX Konferencja Naukowa, 1984 (143) | XXIX Konferencja Naukowa, 1983 (141) | XXVIII Konferencja Naukowa, 1982 (120) | XXVII Konferencja Naukowa, 1981 (160) | XXVI Konferencja Naukowa, 1980 (169) | XXV Konferencja Naukowa, 1979 (177) | XXIV Konferencja Naukowa, 1978 (143) | XXIII Konferencja Naukowa, 1977 (120) | XXII Konferencja Naukowa, 1976 (143) | XXI Konferencja Naukowa, 1975 (132) | XX Konferencja Naukowa, 1974 (151) | XIX Konferencja Naukowa, 1973 (131) | XVIII Konferencja Naukowa, 1972 (112) | XVII Konferencja Naukowa, 1971 (120) | XVI Konferencja Naukowa, 1970 (116) | XV Konferencja Naukowa, 1969 (75) | XIV Konferencja Naukowa, 1968 (114) | XIII Konferencja Naukowa, 1967 (100) | XII Konferencja Naukowa, 1966 (106) | XI Konferencja Naukowa, 1965 (81) |
| Niepublikowane prace naukowe pracowników PK (1994-2012) (4941) |
|
Jednostki PK
Opcje
|  | Naumov, Vitalii Optimizing the number of vehicles for a public bus line on the grounds of computer simulations typ: materiały konferencyjne w książce |  
|
|
|
Forma publikacji | | referat/rozdział w monografii | Tytuł źródła | | 5th IEEE International Conference on Models and Technologies for Intelligent Transportation Systems (MT-ITS 2017) : proceedings | Miejsce wydania | | [S.l.] | Wydawca | | IEEE | Wydawnictwo według MEiN | | Institute of Electrical and Electronics Engineers (IEEE) | Data wydania | | 2017 | Język | | angielski | Typ nośnika | | online | Zakres stron | | 176-181 | Oznaczenie ilustracji | | schem., tab., wykr. | Bibliografia (na str.) | | 181 | Bibliografia (liczba pozycji) | | 17 | Oznaczenie streszczenia | | Abstr. | ISBN | | 978-1-5090-6484-7 | Nazwa konferencji | | MT-ITS 2017 : 5th IEEE International Conference on Models and Technologies for Intelligent Transportation Systems | Miejsce konferencji | | Naples, Italy | Data konferencji | | 26-28.06.2017 | DOI | | 10.1109/MTITS.2017.8005661 | Charakter pracy | | publikacja naukowa | Publikacja recenzowana | | tak | Opis bibliograficzny | | Optimizing the number of vehicles for a public bus line on the grounds of computer simulations / Vitalii Naumov // W: 5th IEEE International Conference on Models and Technologies for Intelligent Transportation ... więcejOptimizing the number of vehicles for a public bus line on the grounds of computer simulations / Vitalii Naumov // W: 5th IEEE International Conference on Models and Technologies for Intelligent Transportation Systems (MT-ITS 2017) : proceedings [Dokument elektroniczny]. – [S.l.] : IEEE, 2017. – S. 176-181 : schem., tab., wykr. – Tryb dostępu: http://ieeexplore.ieee.org/abstract/document/8005661/. – Bibliogr. 17 poz., Abstr. – Mat. konf.: MT-ITS 2017, Naples, Italy, 26-28.06.2017. – doi: 10.1109/MTITS.2017.8005661. – ISBN 978-1-5090-6484-7 |
Słowa kluczowe | | number of vehicles, public transport line, Python programming, computer simulations | Abstrakt | | The paper presents an approach to estimate the optimal number of vehicles on public transport line; this approach is based on a simulation model of the process of servicing the bus line passengers. A problem ... więcejThe paper presents an approach to estimate the optimal number of vehicles on public transport line; this approach is based on a simulation model of the process of servicing the bus line passengers. A problem of determining such a number of buses, that provides the minimum cost of transport at the maximum level of passenger service, is quite a complex issue due to the stochastic nature of the transport process and the random nature of the demand for trips of urban residents. An efficiency of a public bus line is proposed to be considered on the basis of the total operation costs of a bus line in terms of the interests of particular elements of the transport system — passengers as customers of public transport and public transport companies as providers of services. The author presents a class library implemented with the use of the Python programming language; on the basis of this library, the model simulating the process of the public transport line operation was developed. The results of the simulation experiment, based on the developed software, allowed the author to define the functional dependence between the total waiting time for bus passengers at bus stops and the characteristics of the public transport line. Using the obtained dependence, a formula for estimating the optimal number of vehicles on a public transport line was established as an argument, in which the function of the transport subsystem total cost reaches its extreme minimum. |
Publikacja indeksowana w Web of Science | | tak | Publikacja indeksowana w bazie Scopus | | tak | Liczba arkuszy | | 0.5 | Dyscyplina | | inżynieria lądowa, geodezja i transport |
Publikacja w Open Access (OA) | | nie |
Link do publikacji | | przejdź | Kolekcja | | |
|