Wyszukiwanie:
|

|
Sortowanie:
|
|
|
Bibliografia Publikacji Pracowników PK (49507) | Inne bazy bibliograficzne (15032) Architektura i Sztuka Krakowa (2298) | Historia i Ludzie PK – baza w przygotowaniu (13) | Konferencje Krynickie - Referaty (7776) LXVII Konferencja Naukowa, 2022 (41) | LXVI Konferencja Naukowa, 2020 (67) | LXV Konferencja Naukowa, 2019 (58) | LXIV Konferencja Naukowa, 2018 (139) | LXIII Konferencja Naukowa, 2017 (136) | LXII Konferencja Naukowa, 2016 (150) | LXI Konferencja Naukowa, 2015 (145) | LX Konferencja Naukowa, 2014 (190) | LIX Konferencja Naukowa, 2013 (110) | LVIII Konferencja Naukowa, 2012 (168) | LVII Konferencja Naukowa, 2011 (111) | LVI Konferencja Naukowa, 2010 (130) | LV Konferencja Naukowa, 2009 (108) | LIV Konferencja Naukowa, 2008 (161) | LIII Konferencja Naukowa, 2007 (161) | LII Konferencja Naukowa, 2006 (123) | LI Konferencja Naukowa, 2005 (113) | L Konferencja Naukowa, 2004 (165) | XLIX Konferencja Naukowa, 2003 (125) | XLVIII Konferencja Naukowa, 2002 (137) | XLVII Konferencja Naukowa, 2001 (154) | XLVI Konferencja Naukowa, 2000 (140) | XLV Konferencja Naukowa, 1999 (161) | XLIV Konferencja Naukowa, 1998 (140) | XLIII Konferencja Naukowa, 1997 (153) | XLII Konferencja Naukowa, 1996 (164) | XLI Konferencja Naukowa, 1995 (173) | XL Konferencja Naukowa, 1994 (151) | XXXIX Konferencja Naukowa, 1993 (148) | XXXVIII Konferencja Naukowa, 1992 (117) | XXXVII Konferencja Naukowa, 1991 (125) | XXXVI Konferencja Naukowa, 1990 (109) | XXXV Konferencja Naukowa, 1989 (150) | XXXIV Konferencja Naukowa, 1988 (177) | XXXIII Konferencja Naukowa, 1987 (195) | XXXII Konferencja Naukowa, 1986 (190) | XXXI Konferencja Naukowa, 1985 (180) | XXX Konferencja Naukowa, 1984 (143) | XXIX Konferencja Naukowa, 1983 (141) | XXVIII Konferencja Naukowa, 1982 (120) | XXVII Konferencja Naukowa, 1981 (160) | XXVI Konferencja Naukowa, 1980 (169) | XXV Konferencja Naukowa, 1979 (177) | XXIV Konferencja Naukowa, 1978 (143) | XXIII Konferencja Naukowa, 1977 (120) | XXII Konferencja Naukowa, 1976 (143) | XXI Konferencja Naukowa, 1975 (132) | XX Konferencja Naukowa, 1974 (151) | XIX Konferencja Naukowa, 1973 (131) | XVIII Konferencja Naukowa, 1972 (112) | XVII Konferencja Naukowa, 1971 (120) | XVI Konferencja Naukowa, 1970 (116) | XV Konferencja Naukowa, 1969 (75) | XIV Konferencja Naukowa, 1968 (114) | XIII Konferencja Naukowa, 1967 (100) | XII Konferencja Naukowa, 1966 (106) | XI Konferencja Naukowa, 1965 (81) |
| Niepublikowane prace naukowe pracowników PK (1994-2012) (4941) |
|
Jednostki PK
Opcje
|
Forma publikacji | | referat/rozdział w monografii | Tytuł źródła | | ZIRP 2017 : New solutions and innovations in logistics and transportation : International Conference on Traffic Development, Logistics & Sustainable Transport, 1st-2nd June 2017, Opatija, Croatia | Redaktor źródła | | Mlinarić, Tomislav Josip; Šafran, Mario; Kramberger, Tomaž; Ipavec, Vesna Mia | Współtwórca źródła | | University of Zagreb. Faculty of Transport and Traffic Sciences [org.] University of Maribor. Faculty of Logistics [org.] University of Pardubice Jan Perner. Transport Faculty [org.] | Miejsce wydania | | Zagrzeb | Wydawca | | Faculty of Transport and Traffic Sciences. University of Zagreb | Wydawnictwo według MEiN | | University of Zagreb | Data wydania | | 2017 | Język | | angielski | Typ nośnika | | online | Zakres stron | | 277-287 | Oznaczenie ilustracji | | wykr., tab. | Bibliografia (na str.) | | 286-287 | Bibliografia (liczba pozycji) | | 13 | Oznaczenie streszczenia | | Abstr. | ISBN | | 978-953-243-090-5 | Nazwa konferencji | | International Conference on Traffic Development, Logistics & Sustainable Transport (ZIRP 2017) | Miejsce konferencji | | Opatija, Croatia | Data konferencji | | 1-2.06.2017 | Charakter pracy | | publikacja naukowa | Publikacja recenzowana | | tak | Opis bibliograficzny | | Highly retroreflective horizontal road markings: drivers' perception / Anton Pashkevich, Tomasz E. Burghardt, Lidia Żakowska, Michał Nowak, Mirosław Koterbicki, Marcin Piegza // W: ZIRP 2017 : New solutions ... więcejHighly retroreflective horizontal road markings: drivers' perception / Anton Pashkevich, Tomasz E. Burghardt, Lidia Żakowska, Michał Nowak, Mirosław Koterbicki, Marcin Piegza // W: ZIRP 2017 : New solutions and innovations in logistics and transportation : International Conference on Traffic Development, Logistics & Sustainable Transport, 1st-2nd June 2017, Opatija, Croatia [Dokument elektroniczny] / eds. Tomislav Josip Mlinarić [et al.] ; University of Zagreb. Faculty of Transport and Traffic Sciences, University of Maribor. Faculty of Logistics, University of Pardubice Jan Perner. Transport Faculty. – Zagrzeb : Faculty of Transport and Traffic Sciences. University of Zagreb, 2017. – S. 277-287 : wykr., tab. – Tryb dostępu: http://www.fpz.unizg.hr/zirp-lst/assets/files/ZIRP-2017-conference-proceedings.pdf. – Bibliogr. 13 poz., Abstr. – ISBN 978-953-243-090-5 |
Słowa kluczowe | | road marking, glass beads, retroreflectivity, waterborne paint, drivers’ perception, young drivers | Abstrakt | | Horizontal road markings are common safety features that can be found on all roads. Scientific analyses demonstrated that road safety was improved on roads where the markings had higher retroreflectivity. ... więcejHorizontal road markings are common safety features that can be found on all roads. Scientific analyses demonstrated that road safety was improved on roads where the markings had higher retroreflectivity. The standard retroreflectivity reaches only about 350 mcd/m²/lx initially and is permitted to drop to 100 mcd/m²/lx. On a 2 km stretch of a curved rural road, we have applied markings with improved retroreflectivity, approaching 700 mcd/m²/lx initially. Whereas durability of the system is still under evaluation, opinion of drivers about the increased retroreflectivity was assessed using a questionnaire. Amongst 156 valid filled questionnaires, 58-75% of respondents reported noticing markings with retroreflectivity higher than the standard with those who use the road every day most likely to observe this added safety feature. Over 80% of respondents felt that road safety during nighttime driving would increase if horizontal markings had higher retroreflectivity. Amongst the responders, there was an overrepresentation of young drivers and underrepresentation of older ones, which might have skewed the results. |
Liczba arkuszy | | 0.67 | Dyscyplina | | inżynieria lądowa i transport inżynieria lądowa i transport |
Publikacja w Open Access (OA) | | tak |
Link do publikacji | | przejdź | Kolekcja | | |
|