Wyszukiwanie:
|

|
Sortowanie:
|
|
|
Bibliografia Publikacji Pracowników PK (49532) | Inne bazy bibliograficzne (15033) Architektura i Sztuka Krakowa (2298) | Historia i Ludzie PK – baza w przygotowaniu (14) | Konferencje Krynickie - Referaty (7776) LXVII Konferencja Naukowa, 2022 (41) | LXVI Konferencja Naukowa, 2020 (67) | LXV Konferencja Naukowa, 2019 (58) | LXIV Konferencja Naukowa, 2018 (139) | LXIII Konferencja Naukowa, 2017 (136) | LXII Konferencja Naukowa, 2016 (150) | LXI Konferencja Naukowa, 2015 (145) | LX Konferencja Naukowa, 2014 (190) | LIX Konferencja Naukowa, 2013 (110) | LVIII Konferencja Naukowa, 2012 (168) | LVII Konferencja Naukowa, 2011 (111) | LVI Konferencja Naukowa, 2010 (130) | LV Konferencja Naukowa, 2009 (108) | LIV Konferencja Naukowa, 2008 (161) | LIII Konferencja Naukowa, 2007 (161) | LII Konferencja Naukowa, 2006 (123) | LI Konferencja Naukowa, 2005 (113) | L Konferencja Naukowa, 2004 (165) | XLIX Konferencja Naukowa, 2003 (125) | XLVIII Konferencja Naukowa, 2002 (137) | XLVII Konferencja Naukowa, 2001 (154) | XLVI Konferencja Naukowa, 2000 (140) | XLV Konferencja Naukowa, 1999 (161) | XLIV Konferencja Naukowa, 1998 (140) | XLIII Konferencja Naukowa, 1997 (153) | XLII Konferencja Naukowa, 1996 (164) | XLI Konferencja Naukowa, 1995 (173) | XL Konferencja Naukowa, 1994 (151) | XXXIX Konferencja Naukowa, 1993 (148) | XXXVIII Konferencja Naukowa, 1992 (117) | XXXVII Konferencja Naukowa, 1991 (125) | XXXVI Konferencja Naukowa, 1990 (109) | XXXV Konferencja Naukowa, 1989 (150) | XXXIV Konferencja Naukowa, 1988 (177) | XXXIII Konferencja Naukowa, 1987 (195) | XXXII Konferencja Naukowa, 1986 (190) | XXXI Konferencja Naukowa, 1985 (180) | XXX Konferencja Naukowa, 1984 (143) | XXIX Konferencja Naukowa, 1983 (141) | XXVIII Konferencja Naukowa, 1982 (120) | XXVII Konferencja Naukowa, 1981 (160) | XXVI Konferencja Naukowa, 1980 (169) | XXV Konferencja Naukowa, 1979 (177) | XXIV Konferencja Naukowa, 1978 (143) | XXIII Konferencja Naukowa, 1977 (120) | XXII Konferencja Naukowa, 1976 (143) | XXI Konferencja Naukowa, 1975 (132) | XX Konferencja Naukowa, 1974 (151) | XIX Konferencja Naukowa, 1973 (131) | XVIII Konferencja Naukowa, 1972 (112) | XVII Konferencja Naukowa, 1971 (120) | XVI Konferencja Naukowa, 1970 (116) | XV Konferencja Naukowa, 1969 (75) | XIV Konferencja Naukowa, 1968 (114) | XIII Konferencja Naukowa, 1967 (100) | XII Konferencja Naukowa, 1966 (106) | XI Konferencja Naukowa, 1965 (81) |
| Niepublikowane prace naukowe pracowników PK (1994-2012) (4941) |
|
Jednostki PK
Opcje
|
Forma publikacji | | referat/rozdział w monografii | Tytuł źródła | | Road and Rail Infrastructure V : proceedings of the 5th International Conference on Road and Rail Infrastructures – CETRA 2018, 17-19 May 2018, Zadar, Croatia | Redaktor źródła | | Lakušić, Stjepan | Miejsce wydania | | Zagreb | Wydawca | | Department of Transportation. Faculty of Civil Engineering. University of Zagreb | Wydawnictwo według MEiN | | University of Zagreb | Data wydania | | 2018 | Język | | angielski | Seria/Czasopismo | | Road and Rail Infrastructure | Numer w serii | | 5 | ISSN serii | | 1848-9850 | Zakres stron | | 425-431 | Oznaczenie ilustracji | | tab., wykr. | Bibliografia (na str.) | | 431 | Bibliografia (liczba pozycji) | | 7 | Oznaczenie streszczenia | | Abstr. | ISBN | | 978-953-8168-25-3 | Nazwa konferencji | | 5th International Conference on Road and Rail Infrastructure (CETRA 2018) | Miejsce konferencji | | Zadar, Croatia | Data konferencji | | 17-19.05.2018 | DOI | | 10.5592/CO/CETRA.2018.792 | Charakter pracy | | publikacja naukowa | Publikacja recenzowana | | tak | Opis bibliograficzny | | Influence of the overloaded vehicles elimination on the road pavement durability / Piotr Zieliński, Malwina Spławińska, Piotr Burnos, Janusz Gajda // W: Road and Rail Infrastructure V : proceedings ... więcejInfluence of the overloaded vehicles elimination on the road pavement durability / Piotr Zieliński, Malwina Spławińska, Piotr Burnos, Janusz Gajda // W: Road and Rail Infrastructure V : proceedings of the 5th International Conference on Road and Rail Infrastructures – CETRA 2018, 17-19 May 2018, Zadar, Croatia / ed. Stjepan Lakušić. – Zagreb : Department of Transportation. Faculty of Civil Engineering. University of Zagreb, 2018. – (Road and Rail Infrastructure, ISSN 1848-9850 ; 5). – S. 425-431 : tab., wykr. – Bibliogr. 7 poz., Abstr. – doi: 10.5592/CO/CETRA.2018.792. – ISBN 978-953-8168-25-3 |
Słowa kluczowe | | weigh-in-motion systems, WIM, accuracy, road pavement durability, overloaded vehicles, axle load equivalency coefficient | Abstrakt | | Overloaded heavy vehicles is currently big issue in Europe. It is proved that overloading contributes to shortening the fatigue life of the pavement structure. To counteract this unfavourable phenomenon, ... więcejOverloaded heavy vehicles is currently big issue in Europe. It is proved that overloading contributes to shortening the fatigue life of the pavement structure. To counteract this unfavourable phenomenon, effective tools for the elimination of overloaded vehicles should be developed, one of them being the use of Weigh-in-Motion (WIM) systems. In our work, we show how the accuracy of weighing in WIM systems affects the efficiency of vehicle elimination from road traffic and how this is translated to the road pavement durability. We took into account the weighing results from real WIM site equipped with 16 axle load sensors. The sensitivity of the pavement structure durability to the elimination of overloaded vehicles was analyzed. The obtained results allowed to state that with the increase of system accuracy (which allows to increase the percentage of overloaded vehicles eliminated from traffic), the global load factor for the entire vehicle decreases and thus the fatigue life of the road pavement increases. Completed calculations show that in the case of rigid pavements (cement concrete), the elimination of overloaded vehicles will result in an even greater increase in durability than in case of flexible structures (asphalt pavement). A sensible solution seems to be the use of WIM system with accuracy of 6 % which translate to use 5 to 7 axle load sensors. Further increase of number of sensors does not give such large effects in terms of extending the fatigue life of the road pavement. |
Publikacja indeksowana w Web of Science | | tak | Liczba arkuszy | | 0.5 | Dyscyplina | | inżynieria lądowa i transport Dziedzina nauk inżynieryjno-technicznych inżynieria lądowa i transport |
Publikacja w Open Access (OA) | | nie |
|