Wyszukiwanie:
|

|
Sortowanie:
|
|
|
Bibliografia Publikacji Pracowników PK (49507) | Inne bazy bibliograficzne (15032) Architektura i Sztuka Krakowa (2298) | Historia i Ludzie PK – baza w przygotowaniu (13) | Konferencje Krynickie - Referaty (7776) LXVII Konferencja Naukowa, 2022 (41) | LXVI Konferencja Naukowa, 2020 (67) | LXV Konferencja Naukowa, 2019 (58) | LXIV Konferencja Naukowa, 2018 (139) | LXIII Konferencja Naukowa, 2017 (136) | LXII Konferencja Naukowa, 2016 (150) | LXI Konferencja Naukowa, 2015 (145) | LX Konferencja Naukowa, 2014 (190) | LIX Konferencja Naukowa, 2013 (110) | LVIII Konferencja Naukowa, 2012 (168) | LVII Konferencja Naukowa, 2011 (111) | LVI Konferencja Naukowa, 2010 (130) | LV Konferencja Naukowa, 2009 (108) | LIV Konferencja Naukowa, 2008 (161) | LIII Konferencja Naukowa, 2007 (161) | LII Konferencja Naukowa, 2006 (123) | LI Konferencja Naukowa, 2005 (113) | L Konferencja Naukowa, 2004 (165) | XLIX Konferencja Naukowa, 2003 (125) | XLVIII Konferencja Naukowa, 2002 (137) | XLVII Konferencja Naukowa, 2001 (154) | XLVI Konferencja Naukowa, 2000 (140) | XLV Konferencja Naukowa, 1999 (161) | XLIV Konferencja Naukowa, 1998 (140) | XLIII Konferencja Naukowa, 1997 (153) | XLII Konferencja Naukowa, 1996 (164) | XLI Konferencja Naukowa, 1995 (173) | XL Konferencja Naukowa, 1994 (151) | XXXIX Konferencja Naukowa, 1993 (148) | XXXVIII Konferencja Naukowa, 1992 (117) | XXXVII Konferencja Naukowa, 1991 (125) | XXXVI Konferencja Naukowa, 1990 (109) | XXXV Konferencja Naukowa, 1989 (150) | XXXIV Konferencja Naukowa, 1988 (177) | XXXIII Konferencja Naukowa, 1987 (195) | XXXII Konferencja Naukowa, 1986 (190) | XXXI Konferencja Naukowa, 1985 (180) | XXX Konferencja Naukowa, 1984 (143) | XXIX Konferencja Naukowa, 1983 (141) | XXVIII Konferencja Naukowa, 1982 (120) | XXVII Konferencja Naukowa, 1981 (160) | XXVI Konferencja Naukowa, 1980 (169) | XXV Konferencja Naukowa, 1979 (177) | XXIV Konferencja Naukowa, 1978 (143) | XXIII Konferencja Naukowa, 1977 (120) | XXII Konferencja Naukowa, 1976 (143) | XXI Konferencja Naukowa, 1975 (132) | XX Konferencja Naukowa, 1974 (151) | XIX Konferencja Naukowa, 1973 (131) | XVIII Konferencja Naukowa, 1972 (112) | XVII Konferencja Naukowa, 1971 (120) | XVI Konferencja Naukowa, 1970 (116) | XV Konferencja Naukowa, 1969 (75) | XIV Konferencja Naukowa, 1968 (114) | XIII Konferencja Naukowa, 1967 (100) | XII Konferencja Naukowa, 1966 (106) | XI Konferencja Naukowa, 1965 (81) |
| Niepublikowane prace naukowe pracowników PK (1994-2012) (4941) |
|
Jednostki PK
Opcje
|  | Mrowiec, Piotr Możliwości adaptacji historycznych dworców kolejowych na przykładzie Cieszyna typ: rozdział/fragment książki |  
|
|
|
Tytuł równoległy | | Rejuvenation capabilities of historic train stations on the example of Cieszyn | Tytuł źródła | | Miasto dla ludzi. T. 2 | Redaktor źródła | | Gronostajska, Barbara | Współtwórca źródła | | Politechnika Wrocławska. Wydział Architektury [inst. sprawcza] | Miejsce wydania | | Wrocław | Wydawca | | Wydaw. ZET | Wydawnictwo według MEiN | | Wydawnictwo ZET | Data wydania | | 2017 | Język | | polski | Zakres stron | | 231-245 | Oznaczenie ilustracji | | il. kolor. | Bibliografia (na str.) | | 237 | Bibliografia (liczba pozycji) | | 12 | Oznaczenie streszczenia | | Streszcz., Abstr. | ISBN | | 978-83-948597-2-5 | Charakter pracy | | publikacja naukowa | Rodzaj fragmentu publikacji | | rozdział w monografii | Publikacja recenzowana | | tak | Opis bibliograficzny | | Możliwości adaptacji historycznych dworców kolejowych na przykładzie Cieszyna = Rejuvenation capabilities of historic train stations on the example of Cieszyn / Piotr Mrowiec // W: Miasto dla ludzi. ... więcejMożliwości adaptacji historycznych dworców kolejowych na przykładzie Cieszyna = Rejuvenation capabilities of historic train stations on the example of Cieszyn / Piotr Mrowiec // W: Miasto dla ludzi. T. 2 / red. Barbara Gronostajska ; Politechnika Wrocławska. Wydział Architektury. – Wrocław : Wydaw. ZET, 2017. – S. 231-245 : il. kolor. – Bibliogr. 12 poz., Streszcz., Abstr. – ISBN 978-83-948597-2-5 |
Słowa kluczowe | | dworzec kolejowy, aktywizacja miasta, rewitalizacja, kolej dużych prędkości
train station, urban activation, revitalization, high-speed rail | Abstrakt | | W artykule zostaną przedstawione wyniki prac analitycznych i projektowych wykonanych w ostatnim okresie, jako przykład rewaloryzacji terenów pokolejowych. Badania częściowo zaprezentowane w niniejszym ... więcejW artykule zostaną przedstawione wyniki prac analitycznych i projektowych wykonanych w ostatnim okresie, jako przykład rewaloryzacji terenów pokolejowych. Badania częściowo zaprezentowane w niniejszym artykule związane są z przeprowadzonym monitoringiem zmian przestrzennej struktury miast średniej wielkości z uwagi na ograniczenie transportu kolejowego w Polsce i jednoczesnych przygotowań do wprowadzenia kolei dużych prędkości. Główne badania dotyczyły analizy tła historycznego, miejsc interwencji oraz waloryzacji obszarów zabudowy. Przedstawiony projekt zagospodarowania przestrzennego fragmentu Cieszyna w rejonie dworca kolejowego oraz starówki i śródmieścia omawia metody rozstrzygnięć przestrzennych zastosowanych dla uzyskania spójnego charakteru przestrzeni publicznych oraz czytelnego układu komunikacyjnego. Wybór przykładu dwumiasta Cieszyna jest istotny dla rozwoju kolei dużych prędkości, ponieważ znajduje się ono na granicy państw, co daje możliwość formowania transgranicznej sieci kolei europejskiej.
The article presents results of recent analysis and designs, as a rejuvenation example of train transportation related sites. Presented studies are based on the observed and monitored changes in the spatial ... więcejThe article presents results of recent analysis and designs, as a rejuvenation example of train transportation related sites. Presented studies are based on the observed and monitored changes in the spatial structure of medium-sized cities due to the reduction of railway share in Polish public mass transit systems and the simultaneous preparation for the implementation of high-speed rail. The main study involved the analysis of the historical background, the intervention sites and the existing urban development survey. The proposed urban plannig project for significant areas nearby train station and within the old town and midtown parts of the Cieszyn city discusses the methods used for spatial decisions of a consistent nature of public space and a clear communication system. Selecting an example of Cieszyn is crucial for the technology of future high-speed railway systems because it is located on the Polish and Czech nations border, which gives the unique opportunity of forming cross-European rail network. |
Publikacja w Open Access (OA) | | nie |
|