Wyszukiwanie:
|

|
Sortowanie:
|
|
|
Bibliografia Publikacji Pracowników PK (49545) | Inne bazy bibliograficzne (15033) Architektura i Sztuka Krakowa (2298) | Historia i Ludzie PK – baza w przygotowaniu (14) | Konferencje Krynickie - Referaty (7776) LXVII Konferencja Naukowa, 2022 (41) | LXVI Konferencja Naukowa, 2020 (67) | LXV Konferencja Naukowa, 2019 (58) | LXIV Konferencja Naukowa, 2018 (139) | LXIII Konferencja Naukowa, 2017 (136) | LXII Konferencja Naukowa, 2016 (150) | LXI Konferencja Naukowa, 2015 (145) | LX Konferencja Naukowa, 2014 (190) | LIX Konferencja Naukowa, 2013 (110) | LVIII Konferencja Naukowa, 2012 (168) | LVII Konferencja Naukowa, 2011 (111) | LVI Konferencja Naukowa, 2010 (130) | LV Konferencja Naukowa, 2009 (108) | LIV Konferencja Naukowa, 2008 (161) | LIII Konferencja Naukowa, 2007 (161) | LII Konferencja Naukowa, 2006 (123) | LI Konferencja Naukowa, 2005 (113) | L Konferencja Naukowa, 2004 (165) | XLIX Konferencja Naukowa, 2003 (125) | XLVIII Konferencja Naukowa, 2002 (137) | XLVII Konferencja Naukowa, 2001 (154) | XLVI Konferencja Naukowa, 2000 (140) | XLV Konferencja Naukowa, 1999 (161) | XLIV Konferencja Naukowa, 1998 (140) | XLIII Konferencja Naukowa, 1997 (153) | XLII Konferencja Naukowa, 1996 (164) | XLI Konferencja Naukowa, 1995 (173) | XL Konferencja Naukowa, 1994 (151) | XXXIX Konferencja Naukowa, 1993 (148) | XXXVIII Konferencja Naukowa, 1992 (117) | XXXVII Konferencja Naukowa, 1991 (125) | XXXVI Konferencja Naukowa, 1990 (109) | XXXV Konferencja Naukowa, 1989 (150) | XXXIV Konferencja Naukowa, 1988 (177) | XXXIII Konferencja Naukowa, 1987 (195) | XXXII Konferencja Naukowa, 1986 (190) | XXXI Konferencja Naukowa, 1985 (180) | XXX Konferencja Naukowa, 1984 (143) | XXIX Konferencja Naukowa, 1983 (141) | XXVIII Konferencja Naukowa, 1982 (120) | XXVII Konferencja Naukowa, 1981 (160) | XXVI Konferencja Naukowa, 1980 (169) | XXV Konferencja Naukowa, 1979 (177) | XXIV Konferencja Naukowa, 1978 (143) | XXIII Konferencja Naukowa, 1977 (120) | XXII Konferencja Naukowa, 1976 (143) | XXI Konferencja Naukowa, 1975 (132) | XX Konferencja Naukowa, 1974 (151) | XIX Konferencja Naukowa, 1973 (131) | XVIII Konferencja Naukowa, 1972 (112) | XVII Konferencja Naukowa, 1971 (120) | XVI Konferencja Naukowa, 1970 (116) | XV Konferencja Naukowa, 1969 (75) | XIV Konferencja Naukowa, 1968 (114) | XIII Konferencja Naukowa, 1967 (100) | XII Konferencja Naukowa, 1966 (106) | XI Konferencja Naukowa, 1965 (81) |
| Niepublikowane prace naukowe pracowników PK (1994-2012) (4941) |
|
Jednostki PK
Opcje
|  | Gajewska, Teresa Zrównoważony rozwój w transporcie na przykładzie firmy Wavelo typ: materiały konferencyjne w książce |  
|
|
|
Forma publikacji | | streszczenie posteru | Tytuł źródła | | Materiały XXVI Konferencji Naukowej Infrastruktura i Środowisko, Dobczyce 18-19 czerwca 2019 | Redaktor źródła | | Gliniak, Maciej; Malinowski, Mateusz | Miejsce wydania | | Kraków | Wydawca | | Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie | Wydawnictwo według MEiN | | Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie | Data wydania | | 2019 | Język | | polski | Typ nośnika | | USB | Liczba stron | | 1 | Nazwa konferencji | | XXVI Konferencja Naukowa Infrastruktura i Środowisko | Miejsce konferencji | | Dobczyce | Data konferencji | | 18-19.06.2019 | Charakter pracy | | publikacja naukowa | Publikacja recenzowana | | tak | Opis bibliograficzny | | Zrównoważony rozwój w transporcie na przykładzie firmy Wavelo [Poster] / Teresa Gajewska // W: Materiały XXVI Konferencji Naukowej Infrastruktura i Środowisko, Dobczyce 18-19 czerwca 2019 [Dokument ... więcejZrównoważony rozwój w transporcie na przykładzie firmy Wavelo [Poster] / Teresa Gajewska // W: Materiały XXVI Konferencji Naukowej Infrastruktura i Środowisko, Dobczyce 18-19 czerwca 2019 [Dokument elektroniczny] / red. Maciej Gliniak, Mateusz Malinowski. – Kraków : Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie, 2019. – Pamięć USB. – 1 s. |
Słowa kluczowe | | mobilność, zrównoważony rozwój, transport publiczny, system transportowy | Abstrakt | | Bardzo duży wzrost mobilności pociąga za sobą zupełnie nowe wyzwania dla transportu, z których najtrudniejszym wydaje się przezwyciężenie niewydolności systemu transportowego wynikającej ze ... więcejBardzo duży wzrost mobilności pociąga za sobą zupełnie nowe wyzwania dla transportu, z których najtrudniejszym wydaje się przezwyciężenie niewydolności systemu transportowego wynikającej ze wzrostu mobilności społeczeństw oraz niekontrolowanego i nieskoordynowanego rozwoju samego transportu. Transport miejski stanowi podsystem łączący wszystkie elementy miejskiego łańcucha dostaw. Jego prawidłowe działanie sprzyja efektywniejszemu i bardziej wydajnemu funkcjonowaniu miasta jako jednego systemu zapewniając prawidłowy i przestrzenny przepływ osób, towarów bądź usług. Systemy publicznych wypożyczalni stają się coraz bardziej popularną alternatywą lub uzupełnieniem dla pasażerskiego oraz dostawczego transportu miejskiego tworząc konkurencje dla tradycyjnych, znanych powszechnie rozwiązań, do których można zaliczyć na przykład linie autobusowe lub tramwajowe. Działanie systemu wypożyczalni rowerów publicznych stanowi także pewien sposób na zapoczątkowanie działań społeczno-ekonomicznych mających na celu walkę z głównymi problemami obszarów miejskich, jakimi są zjawiska kongestii i zanieczyszczanie środowiska naturalnego poprzez emisję spalin. W związku z powyższym jako cel w pracy podjęto dokonanie oceny funkcjonowania systemu wypożyczalni rowerów w transporcie publicznym miasta pod względem zadowolenia użytkowników oraz wykorzystywanych rozwiązań. Analizę przeprowadzono w styczniu 2019 roku na podstawie wyników przygotowanego kwestionariusza ankiety przesłanego drogą elektroniczną do użytkowników sieci bezobsługowych wypożyczalni publicznych rowerów Wavelo w Krakowie. Próbę badawczą stanowiło 210 ankietowanych z czego 61% to mężczyźni, a 39% kobiety. W wyniku badań stwierdzono ponadto, że powinno podjąć działania mające na celu zachęcić osoby z przedziału wiekowego 36+ lat do korzystania z systemu, ponieważ stanowią oni jedynie 16,2% wszystkich badanych użytkowników. Wykazano, że firma Wavelo stawia przede wszystkim na regularną jazdę, co potwierdziły wyniki ankiety, w których okazało się, że aż 55% ankietowanych korzysta z rowerów częściej niż raz w tygodniu. Z kolei za największe wady systemu ankietowani uznali stan techniczny taboru jak i jego ograniczoną liczebność. Do największych wad/problemów spowodowanych przez działalność Wavelo dla Krakowa respondenci uznali niekompetentność użytkowników, co do przestrzegania przepisów ruchu drogowego i na skutek tego zwiększenie wypadków drogowych z udziałem rowerzystów. Podsumowując przeprowadzone badania ankietowe – większość użytkowników jest zadowolona z istnienia i sposobu funkcjonowania systemu Wavelo. Rosnąca liczba stacji czy możliwych do użycia jednośladów skłania mieszkańców do przesiadki z indywidualnych środków transportu – samochodów osobowych – na mniej szkodliwe dla środowiska rozwiązania. Potrzeba jednak jeszcze trochę czasu aby publiczny aglomeracyjny transport rowerowy zyskał na popularności i stał się solidną alternatywą dla sieci linii autobusowych czy tramwajowych. |
Publikacja w Open Access (OA) | | nie |
|