Wyszukiwanie:
|

|
Sortowanie:
|
|
|
Bibliografia Publikacji Pracowników PK (44967) | Inne bazy bibliograficzne (14798) Architektura i Sztuka Krakowa (2185) | Historia i Ludzie PK – baza w przygotowaniu (2) | Konferencje Krynickie - Referaty (7666) LXV Konferencja Naukowa, 2019 (58) | LXIV Konferencja Naukowa, 2018 (139) | LXIII Konferencja Naukowa, 2017 (136) | LXII Konferencja Naukowa, 2016 (150) | LXI Konferencja Naukowa, 2015 (145) | LX Konferencja Naukowa, 2014 (190) | LIX Konferencja Naukowa, 2013 (110) | LVIII Konferencja Naukowa, 2012 (168) | LVII Konferencja Naukowa, 2011 (111) | LVI Konferencja Naukowa, 2010 (130) | LV Konferencja Naukowa, 2009 (108) | LIV Konferencja Naukowa, 2008 (161) | LIII Konferencja Naukowa, 2007 (161) | LII Konferencja Naukowa, 2006 (123) | LI Konferencja Naukowa, 2005 (113) | L Konferencja Naukowa, 2004 (165) | XLIX Konferencja Naukowa, 2003 (125) | XLVIII Konferencja Naukowa, 2002 (137) | XLVII Konferencja Naukowa, 2001 (154) | XLVI Konferencja Naukowa, 2000 (140) | XLV Konferencja Naukowa, 1999 (161) | XLIV Konferencja Naukowa, 1998 (140) | XLIII Konferencja Naukowa, 1997 (153) | XLII Konferencja Naukowa, 1996 (164) | XLI Konferencja Naukowa, 1995 (173) | XL Konferencja Naukowa, 1994 (151) | XXXIX Konferencja Naukowa, 1993 (148) | XXXVIII Konferencja Naukowa, 1992 (117) | XXXVII Konferencja Naukowa, 1991 (125) | XXXVI Konferencja Naukowa, 1990 (109) | XXXV Konferencja Naukowa, 1989 (150) | XXXIV Konferencja Naukowa, 1988 (177) | XXXIII Konferencja Naukowa, 1987 (195) | XXXII Konferencja Naukowa, 1986 (190) | XXXI Konferencja Naukowa, 1985 (180) | XXX Konferencja Naukowa, 1984 (143) | XXIX Konferencja Naukowa, 1983 (141) | XXVIII Konferencja Naukowa, 1982 (120) | XXVII Konferencja Naukowa, 1981 (160) | XXVI Konferencja Naukowa, 1980 (169) | XXV Konferencja Naukowa, 1979 (177) | XXIV Konferencja Naukowa, 1978 (143) | XXIII Konferencja Naukowa, 1977 (120) | XXII Konferencja Naukowa, 1976 (143) | XXI Konferencja Naukowa, 1975 (132) | XX Konferencja Naukowa, 1974 (151) | XIX Konferencja Naukowa, 1973 (131) | XVIII Konferencja Naukowa, 1972 (112) | XVII Konferencja Naukowa, 1971 (120) | XVI Konferencja Naukowa, 1970 (116) | XV Konferencja Naukowa, 1969 (75) | XIV Konferencja Naukowa, 1968 (114) | XIII Konferencja Naukowa, 1967 (100) | XII Konferencja Naukowa, 1966 (106) | XI Konferencja Naukowa, 1965 (81) |
| Niepublikowane prace naukowe pracowników PK (1994-2012) (4941) |
|
Jednostki PK
Opcje
|
Wariant tytułu | | La didáctica como laboratorio de investigación para la mejora de la estructura del interior de las ciudades históricas La didàctica com a laboratori d'investigació per a la millora de l'estructura de l'interior de les ciutats històriques | Seria/Czasopismo | | Architecture, City and Environment : ACE | Numeracja | | Año 15, núm. 44 | Data wydania | | 2020 | Język | | angielski | Typ nośnika | | online | Zakres stron | | [1-19] | Liczba stron | | 19 | Oznaczenie ilustracji | | il. | Bibliografia (na str.) | | 16-19 | Oznaczenie streszczenia | | Abstr. | ISSN | | 1886-4805 | Charakter pracy | | publikacja naukowa | Publikacja recenzowana | | tak | Rodzaj publikacji | | oryginalny artykuł naukowy (original article) | DOI | | 10.5821/ace.15.44.9197 | Opis bibliograficzny | | Didactics as a research laboratory for the improvement of the structure of historical inner cities / Eliza Szczerek, Anna Franta, Bartlomiej Hominski // ACE : Architecture, City and Environment [Dokument ... więcejDidactics as a research laboratory for the improvement of the structure of historical inner cities / Eliza Szczerek, Anna Franta, Bartlomiej Hominski // ACE : Architecture, City and Environment [Dokument elektroniczny]. – 2020, Año 15, núm. 44, 19 s. : il. – Tryb dostępu: https://upcommons.upc.edu/handle/2117/331088. – Bibliogr. s. 16-19, Abstr. – Tyt. ze strony www: La didáctica como laboratorio de investigación para la mejora de la estructura del interior de las ciudades históricas. – doi: 10.5821/ace.15.44.9197. – ISSN 1886-4805 |
Słowa kluczowe | | extension of historical centre’s notion, development through improvement, design studio as a research laboratory | Abstrakt | | Nowadays the notion of the historical centre of cities no longer refers only to valuable historical areas, nor to 19th-century districts surrounding them. The notion of a historical centre can, and in ... więcejNowadays the notion of the historical centre of cities no longer refers only to valuable historical areas, nor to 19th-century districts surrounding them. The notion of a historical centre can, and in fact should, be extended to cover structures that came into being later. Their features, such as e.g. concentration and diversity of functions, expressiveness of the urban form, presence in the awareness of city residents, favourable location, etc., provide them with the significance of local centres in a complementary relationship with the most valuable historical heart of the city. The goal of this paper is to demonstrate that it is possible to apply a properly designed didactic process in the teaching of urban design and architecture. It can serve as a tool for testing and verifying research hypotheses posed by an academic who is an architect, a researcher, and a teacher at the same time (hereinafter referred to as 'architect-researcher-teacher'). This in turn can be beneficial for applying such hypotheses in the designing practice, broadening the knowledge in the academic discipline of architecture, and opening up new fields of study. In this case, the research method and tool is a lab/design studio at the school of architecture. The authors – architects-researchers-teachers themselves - took up research issues in the urban and architectural scale in their teaching process, which were of key importance for the improvement of historically formed inner-city structure. The authors’ experiences presented in this paper prove that a properly directed teaching process in urban planning and architecture allows effectively testing and verifying research hypotheses posed by the architect-researcher-teacher, to enrich the academic field of architecture, always with the element of designing, which is of key importance. |
Lista MNiSW | | tak | Punktacja czasopisma na Liście MNiSW | | 70 | Publikacja indeksowana w bazie Scopus | | tak | Dyscyplina | | architektura i urbanistyka architektura i urbanistyka architektura i urbanistyka |
Link do publikacji | | przejdź | Kolekcja | | |
|