Wyszukiwanie:
|

|
Sortowanie:
|
|
|
Bibliografia Publikacji Pracowników PK (49536) | Inne bazy bibliograficzne (15033) Architektura i Sztuka Krakowa (2298) | Historia i Ludzie PK – baza w przygotowaniu (14) | Konferencje Krynickie - Referaty (7776) LXVII Konferencja Naukowa, 2022 (41) | LXVI Konferencja Naukowa, 2020 (67) | LXV Konferencja Naukowa, 2019 (58) | LXIV Konferencja Naukowa, 2018 (139) | LXIII Konferencja Naukowa, 2017 (136) | LXII Konferencja Naukowa, 2016 (150) | LXI Konferencja Naukowa, 2015 (145) | LX Konferencja Naukowa, 2014 (190) | LIX Konferencja Naukowa, 2013 (110) | LVIII Konferencja Naukowa, 2012 (168) | LVII Konferencja Naukowa, 2011 (111) | LVI Konferencja Naukowa, 2010 (130) | LV Konferencja Naukowa, 2009 (108) | LIV Konferencja Naukowa, 2008 (161) | LIII Konferencja Naukowa, 2007 (161) | LII Konferencja Naukowa, 2006 (123) | LI Konferencja Naukowa, 2005 (113) | L Konferencja Naukowa, 2004 (165) | XLIX Konferencja Naukowa, 2003 (125) | XLVIII Konferencja Naukowa, 2002 (137) | XLVII Konferencja Naukowa, 2001 (154) | XLVI Konferencja Naukowa, 2000 (140) | XLV Konferencja Naukowa, 1999 (161) | XLIV Konferencja Naukowa, 1998 (140) | XLIII Konferencja Naukowa, 1997 (153) | XLII Konferencja Naukowa, 1996 (164) | XLI Konferencja Naukowa, 1995 (173) | XL Konferencja Naukowa, 1994 (151) | XXXIX Konferencja Naukowa, 1993 (148) | XXXVIII Konferencja Naukowa, 1992 (117) | XXXVII Konferencja Naukowa, 1991 (125) | XXXVI Konferencja Naukowa, 1990 (109) | XXXV Konferencja Naukowa, 1989 (150) | XXXIV Konferencja Naukowa, 1988 (177) | XXXIII Konferencja Naukowa, 1987 (195) | XXXII Konferencja Naukowa, 1986 (190) | XXXI Konferencja Naukowa, 1985 (180) | XXX Konferencja Naukowa, 1984 (143) | XXIX Konferencja Naukowa, 1983 (141) | XXVIII Konferencja Naukowa, 1982 (120) | XXVII Konferencja Naukowa, 1981 (160) | XXVI Konferencja Naukowa, 1980 (169) | XXV Konferencja Naukowa, 1979 (177) | XXIV Konferencja Naukowa, 1978 (143) | XXIII Konferencja Naukowa, 1977 (120) | XXII Konferencja Naukowa, 1976 (143) | XXI Konferencja Naukowa, 1975 (132) | XX Konferencja Naukowa, 1974 (151) | XIX Konferencja Naukowa, 1973 (131) | XVIII Konferencja Naukowa, 1972 (112) | XVII Konferencja Naukowa, 1971 (120) | XVI Konferencja Naukowa, 1970 (116) | XV Konferencja Naukowa, 1969 (75) | XIV Konferencja Naukowa, 1968 (114) | XIII Konferencja Naukowa, 1967 (100) | XII Konferencja Naukowa, 1966 (106) | XI Konferencja Naukowa, 1965 (81) |
| Niepublikowane prace naukowe pracowników PK (1994-2012) (4941) |
|
Jednostki PK
Opcje
|
Forma publikacji | | referat/rozdział w monografii | Tytuł źródła | | MATBUD’2020 – Scientific-Technical Conference: E-mobility, Sustainable Materials and Technologies | Redaktor źródła | | Tracz, Tomasz; Mróz, Katarzyna; Zdeb, Tomasz | Miejsce wydania | | [S.l.] | Wydawca | | EDP Sciences | Wydawnictwo według MEiN | | EDP Sciences | Data wydania | | 2020 | Język | | angielski | Seria/Czasopismo | | MATEC Web of Conferences | Numer w serii | | 322 | ISSN serii | | 2261-236X | Typ nośnika | | online | Liczba stron | | 10 | Zakres stron | | [1-10] | Oznaczenia ref./art. | | 01032 | Oznaczenie ilustracji | | fot., tab., wykr. | Bibliografia (na str.) | | 9-10 | Bibliografia (liczba pozycji) | | 27 | Oznaczenie streszczenia | | Abstr. | ISBN | | 978-2-7598-9108-5 | Uwagi | | Section: E-mobility, Sustainable Materials and Technologies | Nazwa konferencji | | 9th Scientific-Technical Conference: E-mobility, Sustainable Materials and Technologies (MATBUD’2020) | Miejsce konferencji | | Cracow, Poland | Data konferencji | | 19-21.10.2020 | DOI | | 10.1051/matecconf/202032201032 | Charakter pracy | | publikacja naukowa | Publikacja recenzowana | | tak | Opis bibliograficzny | | Effect of the amount of river sediment on the basic properties of cement mortars / Tomasz Zdeb, Tomasz Tracz, Marcin Adamczyk // W: MATBUD’2020 – Scientific-Technical Conference: E-mobility, Sustainable ... więcejEffect of the amount of river sediment on the basic properties of cement mortars / Tomasz Zdeb, Tomasz Tracz, Marcin Adamczyk // W: MATBUD’2020 – Scientific-Technical Conference: E-mobility, Sustainable Materials and Technologies [Dokument elektroniczny] / eds. Tomasz Tracz, Katarzyna Mróz, Tomasz Zdeb. – [S.l.] : EDP Sciences, 2020. – (MATEC Web of Conferences, ISSN 2261-236X ; 322). – 10 s. : fot., tab., wykr. – Tryb dostępu: https://www.matec-conferences.org/articles/matecconf/pdf/2020/18/matecconf_matbud2020_01032.pdf. – Oznaczenie ref./art.: 01032. – Bibliogr. 27 poz., Abstr. – Section: E-mobility, Sustainable Materials and Technologies. – Mat. konf.: MATBUD’2020, Cracow, 19-21.10.2020. – doi: 10.1051/matecconf/202032201032. – ISBN 978-2-7598-9108-5 |
Słowa kluczowe | | river sediment, mortars, properties | Abstrakt | | According to current legal regulations, bottom sediment in watercourses containing heavy metals are considered dangerous to the environment and should be properly managed after extraction.Due to the well-known ... więcejAccording to current legal regulations, bottom sediment in watercourses containing heavy metals are considered dangerous to the environment and should be properly managed after extraction.Due to the well-known excellent ability of the products of cement hydration to immobilize heavy metals, the possibility of utilizing this type of waste products in cement composites was preliminary tested. For this purpose, basic research was carried out on the technological and mechanical characteristics of binders containing sediment from one of the rivers located in Lesser Poland. Standard mortars made of Portland cement CEM I and river sediment dried at 105°C were used for the tests. This supplement replaced cement in the amount of 10%, 20%, 30% and 40% by weight. The technological properties such as: water demand, setting time, consistency and mechanical properties were verified. Compressive and tensile strength at bending of hardened mortars were tested at different curing periods, i.e. after 14, 28 and 90 days. The obtained test results confirm that the fraction of river sediment in the binder in the amount of 10% generally does not adversely affect the properties of mortars, however, its greater amount is reflected in changes in the technological features and in a clear reduction of mechanical properties of the tested mortars. |
Punktacja MNiSW/MEiN (rozdział) | | 5 | Publikacja indeksowana w Web of Science | | tak | Dyscyplina | | inżynieria lądowa i transport inżynieria lądowa i transport Dziedzina nauk inżynieryjno-technicznych |
Publikacja w Open Access (OA) | | tak |
|