Wyszukiwanie:
|

|
Sortowanie:
|
|
|
Bibliografia Publikacji Pracowników PK (49528) | Inne bazy bibliograficzne (15032) Architektura i Sztuka Krakowa (2298) | Historia i Ludzie PK – baza w przygotowaniu (13) | Konferencje Krynickie - Referaty (7776) LXVII Konferencja Naukowa, 2022 (41) | LXVI Konferencja Naukowa, 2020 (67) | LXV Konferencja Naukowa, 2019 (58) | LXIV Konferencja Naukowa, 2018 (139) | LXIII Konferencja Naukowa, 2017 (136) | LXII Konferencja Naukowa, 2016 (150) | LXI Konferencja Naukowa, 2015 (145) | LX Konferencja Naukowa, 2014 (190) | LIX Konferencja Naukowa, 2013 (110) | LVIII Konferencja Naukowa, 2012 (168) | LVII Konferencja Naukowa, 2011 (111) | LVI Konferencja Naukowa, 2010 (130) | LV Konferencja Naukowa, 2009 (108) | LIV Konferencja Naukowa, 2008 (161) | LIII Konferencja Naukowa, 2007 (161) | LII Konferencja Naukowa, 2006 (123) | LI Konferencja Naukowa, 2005 (113) | L Konferencja Naukowa, 2004 (165) | XLIX Konferencja Naukowa, 2003 (125) | XLVIII Konferencja Naukowa, 2002 (137) | XLVII Konferencja Naukowa, 2001 (154) | XLVI Konferencja Naukowa, 2000 (140) | XLV Konferencja Naukowa, 1999 (161) | XLIV Konferencja Naukowa, 1998 (140) | XLIII Konferencja Naukowa, 1997 (153) | XLII Konferencja Naukowa, 1996 (164) | XLI Konferencja Naukowa, 1995 (173) | XL Konferencja Naukowa, 1994 (151) | XXXIX Konferencja Naukowa, 1993 (148) | XXXVIII Konferencja Naukowa, 1992 (117) | XXXVII Konferencja Naukowa, 1991 (125) | XXXVI Konferencja Naukowa, 1990 (109) | XXXV Konferencja Naukowa, 1989 (150) | XXXIV Konferencja Naukowa, 1988 (177) | XXXIII Konferencja Naukowa, 1987 (195) | XXXII Konferencja Naukowa, 1986 (190) | XXXI Konferencja Naukowa, 1985 (180) | XXX Konferencja Naukowa, 1984 (143) | XXIX Konferencja Naukowa, 1983 (141) | XXVIII Konferencja Naukowa, 1982 (120) | XXVII Konferencja Naukowa, 1981 (160) | XXVI Konferencja Naukowa, 1980 (169) | XXV Konferencja Naukowa, 1979 (177) | XXIV Konferencja Naukowa, 1978 (143) | XXIII Konferencja Naukowa, 1977 (120) | XXII Konferencja Naukowa, 1976 (143) | XXI Konferencja Naukowa, 1975 (132) | XX Konferencja Naukowa, 1974 (151) | XIX Konferencja Naukowa, 1973 (131) | XVIII Konferencja Naukowa, 1972 (112) | XVII Konferencja Naukowa, 1971 (120) | XVI Konferencja Naukowa, 1970 (116) | XV Konferencja Naukowa, 1969 (75) | XIV Konferencja Naukowa, 1968 (114) | XIII Konferencja Naukowa, 1967 (100) | XII Konferencja Naukowa, 1966 (106) | XI Konferencja Naukowa, 1965 (81) |
| Niepublikowane prace naukowe pracowników PK (1994-2012) (4941) |
|
Jednostki PK
Opcje
|
Tytuł równoległy | | Symulacja przejazdu pociągu na wybranej trasie z uwzględnieniem optymalnego sterowania | Forma publikacji | | referat/rozdział w monografii | Tytuł źródła | | Transport Problems 2020 : XII International Scientific Conference ; IX International Symposium of Young Researches under the honorary patronage of mayor of Katowice city and rector pf Silesian University of Technology : proceedings | Redaktor źródła | | Sładkowski, A.; Bąkowski, H.; Czech, P.; Cieśla, M.; Haniszewski, T.; Juzek, M.; Kamiński, P.; Marzec, P.; Wojnar, G. | Współtwórca źródła | | Silesian University of Technology. Faculty of Transport and Aviation Engineering [inst. sprawcza] | Miejsce wydania | | Katowice | Wydawca | | Wydaw. Politechniki Śląskiej | Wydawnictwo według MEiN | | Politechnika Śląska | Data wydania | | 2020 | Język | | polski | Seria/Czasopismo | | Transport Problems = Problemy Transportu | ISSN serii | | 1896-0596 | Typ nośnika | | CD | Zakres stron | | 418-424 | Oznaczenie ilustracji | | rys. | Bibliografia (na str.) | | 423-424 | Bibliografia (liczba pozycji) | | 12 | Oznaczenie streszczenia | | Summ., Streszcz. | ISBN | | 978-83-959742-0-5 | Nazwa konferencji | | Transport Problems 2020 : XII International Scientific Conference | Miejsce konferencji | | Katowice (konferencja online) | Data konferencji | | 30.11-2.12.2020 | Charakter pracy | | publikacja naukowa | Publikacja recenzowana | | tak | Opis bibliograficzny | | Simulation of train run along a selected route taking into account optimal control = Symulacja przejazdu pociągu na wybranej trasie z uwzględnieniem optymalnego sterowania / Adam Mańka, Jarosław Konieczny, ... więcejSimulation of train run along a selected route taking into account optimal control = Symulacja przejazdu pociągu na wybranej trasie z uwzględnieniem optymalnego sterowania / Adam Mańka, Jarosław Konieczny, Piotr Kisielewski // W: Transport Problems 2020 : XII International Scientific Conference ; IX International Symposium of Young Researches under the honorary patronage of mayor of Katowice city and rector pf Silesian University of Technology : proceedings [Dokument elektroniczny] / eds. A. Sładkowski [et al.] ; Silesian University of Technology. Faculty of Transport and Aviation Engineering. – Katowice : Wydaw. Politechniki Śląskiej, 2020. – Dysk optyczny CD. – (Transport Problems = Problemy Transportu, ISSN 1896-0596). – S. 418-424 : rys. – Bibliogr. 12 poz., Summ., Streszcz. – ISBN 978-83-959742-0-5 |
Słowa kluczowe | | simulator of train travel, equation of vehicle motion, multi-criteria optimization, traction, vehicle dynamics model | Abstrakt | | The article presents the results of works aimed at developing a train travel simulator on a selected route with a multi-criteria optimization module, the set of objective functions of which allows for ... więcejThe article presents the results of works aimed at developing a train travel simulator on a selected route with a multi-criteria optimization module, the set of objective functions of which allows for the minimization of time, energy consumption, total costs or reduction of the negative impact on the natural environment. The optimization module also allows the determination of travel parameters to achieve the optimum of the function created from the combination of these goals, taking into account the weights proving their importance for the railway undertaking. The simulation tool presented in the article, together with the optimization module, gives completely new possibilities to the railway carrier, as it allows it to increase the economic efficiency of the travel while taking care of the human factor and safety as well as the natural environment. The basis of the system presented in the article is a simulator of a railway vehicle running along a defined route, for which it was required to define a mathematical model that would allow for consideration a number of input data allowing for the full formulation of the equation of train motion together with resistance to motion, traction characteristics, braking curves, and mapping of the railway infrastructure, but also taking into account rail traffic control, legal restrictions and the human factor. The article describes the mathematical model of a vehicle travel together with the basic assumptions of its implementation in the numerical version.
W artykule przedstawiono wyniki prac ukierunkowanych na opracowanie symulatora przejazdu pociągu na wybranej trasie wraz z modułem optymalizacji wielokryterialnej, której zbiór funkcji celu pozwala ... więcejW artykule przedstawiono wyniki prac ukierunkowanych na opracowanie symulatora przejazdu pociągu na wybranej trasie wraz z modułem optymalizacji wielokryterialnej, której zbiór funkcji celu pozwala na minimalizację czasu, zużycia energii, kosztów całkowitych czy też redukcję niekorzystnego wpływu na środowisko naturalne. Moduł optymalizacji pozwala również na wyznaczanie parametrów przejazdu dla osiągnięcia optimum funkcji utworzonej z kombinacji tych celów z uwzględnieniem wag świadczących o ich istotności dla przewoźnika kolejowego. Przedstawione w artykule narzędzie symulacyjne wraz z modułem optymalizacyjnym daje zupełnie nowe możliwości przewoźnikowi kolejowego, gdyż pozwala mu na zwiększenie efektywności 419 A. Mańka, J. Konieczny, P. Kisielewski ekonomicznej przejazdu przy jednoczesnej dbałości o czynnik ludzki i bezpieczeństwo a także o środowisko naturalne. Podstawą przedstawianego w artykule systemu jest symulator przejazdu pojazdu kolejowego po zdefiniowanej trasie, dla którego wymagane było określenie modelu matematycznego pozwalającego na uwzględnienie szeregu danych wejściowych pozwalających na pełne sformułowanie równania ruchu pociągu wraz z oporami ruchu, charakterystykami trakcyjnymi, krzywymi hamowania, odwzorowaniem infrastruktury kolejowej, ale również uwzględnieniem sterowania ruchem kolejowym, ograniczeń prawnych oraz czynnika ludzkiego. W artykule opisano model matematyczny przejazdu pojazdu wraz z podstawowymi założeniami jego implementacji w wersji numerycznej. |
Lista MNiSW/MEiN | | tak | Punktacja czasopisma | | 100 | Punktacja MNiSW/MEiN (rozdział) | | 20 | Dyscyplina | | inżynieria lądowa i transport Dziedzina nauk inżynieryjno-technicznych |
Publikacja w Open Access (OA) | | nie |
|