Wyszukiwanie:
|

|
Sortowanie:
|
|
|
Bibliografia Publikacji Pracowników PK (49477) | Inne bazy bibliograficzne (15031) Architektura i Sztuka Krakowa (2298) | Historia i Ludzie PK – baza w przygotowaniu (12) | Konferencje Krynickie - Referaty (7776) LXVII Konferencja Naukowa, 2022 (41) | LXVI Konferencja Naukowa, 2020 (67) | LXV Konferencja Naukowa, 2019 (58) | LXIV Konferencja Naukowa, 2018 (139) | LXIII Konferencja Naukowa, 2017 (136) | LXII Konferencja Naukowa, 2016 (150) | LXI Konferencja Naukowa, 2015 (145) | LX Konferencja Naukowa, 2014 (190) | LIX Konferencja Naukowa, 2013 (110) | LVIII Konferencja Naukowa, 2012 (168) | LVII Konferencja Naukowa, 2011 (111) | LVI Konferencja Naukowa, 2010 (130) | LV Konferencja Naukowa, 2009 (108) | LIV Konferencja Naukowa, 2008 (161) | LIII Konferencja Naukowa, 2007 (161) | LII Konferencja Naukowa, 2006 (123) | LI Konferencja Naukowa, 2005 (113) | L Konferencja Naukowa, 2004 (165) | XLIX Konferencja Naukowa, 2003 (125) | XLVIII Konferencja Naukowa, 2002 (137) | XLVII Konferencja Naukowa, 2001 (154) | XLVI Konferencja Naukowa, 2000 (140) | XLV Konferencja Naukowa, 1999 (161) | XLIV Konferencja Naukowa, 1998 (140) | XLIII Konferencja Naukowa, 1997 (153) | XLII Konferencja Naukowa, 1996 (164) | XLI Konferencja Naukowa, 1995 (173) | XL Konferencja Naukowa, 1994 (151) | XXXIX Konferencja Naukowa, 1993 (148) | XXXVIII Konferencja Naukowa, 1992 (117) | XXXVII Konferencja Naukowa, 1991 (125) | XXXVI Konferencja Naukowa, 1990 (109) | XXXV Konferencja Naukowa, 1989 (150) | XXXIV Konferencja Naukowa, 1988 (177) | XXXIII Konferencja Naukowa, 1987 (195) | XXXII Konferencja Naukowa, 1986 (190) | XXXI Konferencja Naukowa, 1985 (180) | XXX Konferencja Naukowa, 1984 (143) | XXIX Konferencja Naukowa, 1983 (141) | XXVIII Konferencja Naukowa, 1982 (120) | XXVII Konferencja Naukowa, 1981 (160) | XXVI Konferencja Naukowa, 1980 (169) | XXV Konferencja Naukowa, 1979 (177) | XXIV Konferencja Naukowa, 1978 (143) | XXIII Konferencja Naukowa, 1977 (120) | XXII Konferencja Naukowa, 1976 (143) | XXI Konferencja Naukowa, 1975 (132) | XX Konferencja Naukowa, 1974 (151) | XIX Konferencja Naukowa, 1973 (131) | XVIII Konferencja Naukowa, 1972 (112) | XVII Konferencja Naukowa, 1971 (120) | XVI Konferencja Naukowa, 1970 (116) | XV Konferencja Naukowa, 1969 (75) | XIV Konferencja Naukowa, 1968 (114) | XIII Konferencja Naukowa, 1967 (100) | XII Konferencja Naukowa, 1966 (106) | XI Konferencja Naukowa, 1965 (81) |
| Niepublikowane prace naukowe pracowników PK (1994-2012) (4941) |
|
Jednostki PK
Opcje
|
Wariant tytułu | | A model for estimating the durability of vehicle elements using random effects on the wear process | Tytuł źródła | | Problemy niezawodności systemów technicznych - teoria i zastosowania | Redaktor źródła | | Nowakowski, Tomasz ; Rosiński, Adam ; Siergiejczyk, Mirosław | Współtwórca źródła | | Wydział Transportu Politechniki Warszawskiej [inst. sprawcza] | Miejsce wydania | | Warszawa | Wydawca | | Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej | Wydawnictwo według MEiN | | Politechnika Warszawska | Data wydania | | 2021 | Język | | polski | Zakres stron | | 81-94 | Oznaczenie ilustracji | | rys., wykr. | Bibliografia (na str.) | | 93 | Bibliografia (liczba pozycji) | | 18 | Oznaczenie streszczenia | | Streszcz., Abstr. | ISBN | | 978-83-8156-225-6 | Charakter pracy | | publikacja naukowa | Rodzaj fragmentu publikacji | | rozdział w monografii | Publikacja recenzowana | | tak | Opis bibliograficzny | | Model do szacowania trwałości elementów pojazdów z wykorzystaniem losowych oddziaływań na proces zużycia / Jakub Lewandowski, Stanisław Młynarski, Robert Pilch, Maksymilian Smolnik, Jan Szybka, ... więcejModel do szacowania trwałości elementów pojazdów z wykorzystaniem losowych oddziaływań na proces zużycia / Jakub Lewandowski, Stanisław Młynarski, Robert Pilch, Maksymilian Smolnik, Jan Szybka, Grzegorz Wiązania // W: Problemy niezawodności systemów technicznych - teoria i zastosowania / pod red. Tomasza Nowakowskiego, Adama Rosińskiego, Mirosława Siergiejczyka ; Wydział Transportu Politechniki Warszawskiej. – Warszawa : Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, 2021. – S. 81-94 : rys., wykr. – Bibliogr. 18 poz., Streszcz., Abstr. – Tyt. streszcz.: A model for estimating the durability of vehicle elements using random effects on the wear process. – ISBN 978-83-8156-225-6 |
Klasyfikacja PKT | | [812500] Teoria niezawodności. Teoria eksploatacji systemów [810000] Teoria systemów. Cybernetyka. Prakseologia | Słowa kluczowe | | trwałość, symulacja, pojazdy szynowe
durability, simulation, raił vehicles | Abstrakt | | W opracowaniu przedstawiono model do szacowania trwałości elementów pojazdów z wykorzystaniem deterministycznego modelu procesu zużycia w połączeniu z probabilistycznymi modelami oddziaływań zewnętrznych. ... więcejW opracowaniu przedstawiono model do szacowania trwałości elementów pojazdów z wykorzystaniem deterministycznego modelu procesu zużycia w połączeniu z probabilistycznymi modelami oddziaływań zewnętrznych. Na przykładzie okładzin ciernych hamulców tarczowych pojazdów szynowych opracowano symulacyjny model obliczeniowy, umożliwiający szacowanie ich trwałości i niezawodności przy uwzględnieniu istotnych czynników charakteryzujących proces eksploatacji. Problem badawczy dotyczy zidentyfikowania czynników o charakterze losowym, występujących w eksploatacji i wpływających na trwałość okładzin ciernych hamulców, a następnie określenia ich rozkładów prawdopodobieństwa i wykorzystania w modelu szacowania trwałości tych elementów przed ich eksploatacją. Opracowana metoda symulacyjna opiera się na wyznaczaniu przyrostów wartości zużycia okładziny ciernej w efekcie kolejnych hamowań o losowej długości. Otrzymywane wartości są sumowane aż do osiągnięcia granicy dopuszczalnego zużycia, co wyznacza trwałość elementu. Opracowany model symulacyjny umożliwia oszacowanie czasu jazdy, po którym okładzina cierna zużyje się do osiągnięcia granicznej grubości. Wielokrotne powtórzenie eksperymentu, na skutek losowego charakteru uwzględnionych czynników, pozwala na uzyskanie rozkładu czasu jazdy, po którym osiągana jest wartość graniczna zużycia okładziny ciernej. Na jego podstawie możliwe jest szacowanie prawdopodobieństwa z jakim okładzina osiągnie zużycie graniczne po określonej liczbie godzin jazdy. Wyniki modelowania mogą być wykorzystywane w kierowaniu eksploatacją w ramach planowania harmonogramów przeglądów technicznych, czasu wymiany zużywających się części, zapasów części wymiennych jak również oceny kosztów eksploatacji. Model obliczeniowy może być również zastosowany na etapie projektowania do prognozowania i kształtowania trwałości i niezawodności elementów nowych pojazdów. Jego wykorzystanie może stanowić wartościowe uzupełnienie badań laboratoryjnych i badań prototypów ograniczając ich koszty, a także wpływać na ekonomikę eksploatacji pojazdów. |
Punktacja MNiSW/MEiN (rozdział) | | 20 | Dyscyplina | | inżynieria mechaniczna |
Publikacja w Open Access (OA) | | nie |
|