Wyszukiwanie:
|

|
Sortowanie:
|
|
|
Bibliografia Publikacji Pracowników PK (49507) | Inne bazy bibliograficzne (15032) Architektura i Sztuka Krakowa (2298) | Historia i Ludzie PK – baza w przygotowaniu (13) | Konferencje Krynickie - Referaty (7776) LXVII Konferencja Naukowa, 2022 (41) | LXVI Konferencja Naukowa, 2020 (67) | LXV Konferencja Naukowa, 2019 (58) | LXIV Konferencja Naukowa, 2018 (139) | LXIII Konferencja Naukowa, 2017 (136) | LXII Konferencja Naukowa, 2016 (150) | LXI Konferencja Naukowa, 2015 (145) | LX Konferencja Naukowa, 2014 (190) | LIX Konferencja Naukowa, 2013 (110) | LVIII Konferencja Naukowa, 2012 (168) | LVII Konferencja Naukowa, 2011 (111) | LVI Konferencja Naukowa, 2010 (130) | LV Konferencja Naukowa, 2009 (108) | LIV Konferencja Naukowa, 2008 (161) | LIII Konferencja Naukowa, 2007 (161) | LII Konferencja Naukowa, 2006 (123) | LI Konferencja Naukowa, 2005 (113) | L Konferencja Naukowa, 2004 (165) | XLIX Konferencja Naukowa, 2003 (125) | XLVIII Konferencja Naukowa, 2002 (137) | XLVII Konferencja Naukowa, 2001 (154) | XLVI Konferencja Naukowa, 2000 (140) | XLV Konferencja Naukowa, 1999 (161) | XLIV Konferencja Naukowa, 1998 (140) | XLIII Konferencja Naukowa, 1997 (153) | XLII Konferencja Naukowa, 1996 (164) | XLI Konferencja Naukowa, 1995 (173) | XL Konferencja Naukowa, 1994 (151) | XXXIX Konferencja Naukowa, 1993 (148) | XXXVIII Konferencja Naukowa, 1992 (117) | XXXVII Konferencja Naukowa, 1991 (125) | XXXVI Konferencja Naukowa, 1990 (109) | XXXV Konferencja Naukowa, 1989 (150) | XXXIV Konferencja Naukowa, 1988 (177) | XXXIII Konferencja Naukowa, 1987 (195) | XXXII Konferencja Naukowa, 1986 (190) | XXXI Konferencja Naukowa, 1985 (180) | XXX Konferencja Naukowa, 1984 (143) | XXIX Konferencja Naukowa, 1983 (141) | XXVIII Konferencja Naukowa, 1982 (120) | XXVII Konferencja Naukowa, 1981 (160) | XXVI Konferencja Naukowa, 1980 (169) | XXV Konferencja Naukowa, 1979 (177) | XXIV Konferencja Naukowa, 1978 (143) | XXIII Konferencja Naukowa, 1977 (120) | XXII Konferencja Naukowa, 1976 (143) | XXI Konferencja Naukowa, 1975 (132) | XX Konferencja Naukowa, 1974 (151) | XIX Konferencja Naukowa, 1973 (131) | XVIII Konferencja Naukowa, 1972 (112) | XVII Konferencja Naukowa, 1971 (120) | XVI Konferencja Naukowa, 1970 (116) | XV Konferencja Naukowa, 1969 (75) | XIV Konferencja Naukowa, 1968 (114) | XIII Konferencja Naukowa, 1967 (100) | XII Konferencja Naukowa, 1966 (106) | XI Konferencja Naukowa, 1965 (81) |
| Niepublikowane prace naukowe pracowników PK (1994-2012) (4941) |
|
Jednostki PK
Opcje
|  | Stachura, Ewa Innowacje technologiczne a edukacja architektoniczna typ: rozdział/fragment książki |  
|
|
|
Wariant tytułu | | Technological innovations in the aspect of architectural education | Tytuł źródła | | Wirtualna rzeczywistość w perspektywie prawnej, bezpieczeństwa cyfrowego i technologii informacyjnych. T. 2 | Redaktor źródła | | Olbrych, Barbara; Ziółkowski, Adam | Miejsce wydania | | Radom | Wydawca | | Akademia Handlowa Nauk Stosowanych w Radomiu | Wydawnictwo według MEiN | | Akademia Handlowa Nauk Stosowanych w Radomiu | Data wydania | | 2022 | Język | | polski | Zakres stron | | 316-329 | Oznaczenie ilustracji | | tab. | Bibliografia (na str.) | | 327-328 | Bibliografia (liczba pozycji) | | 14 | Oznaczenie streszczenia | | Streszcz., Abstr. | ISBN | | 978-83-62491-66-7 (T. 2) 978-83-62491-67-4 (T. 1 + T. 2) | Charakter pracy | | publikacja naukowa | Rodzaj fragmentu publikacji | | rozdział w monografii | Publikacja recenzowana | | tak | Opis bibliograficzny | | Innowacje technologiczne a edukacja architektoniczna / Ewa Stachura // W: Wirtualna rzeczywistość w perspektywie prawnej, bezpieczeństwa cyfrowego i technologii informacyjnych. T. 2 / red. nauk. Barbara ... więcejInnowacje technologiczne a edukacja architektoniczna / Ewa Stachura // W: Wirtualna rzeczywistość w perspektywie prawnej, bezpieczeństwa cyfrowego i technologii informacyjnych. T. 2 / red. nauk. Barbara Olbrych, Adam Ziółkowski. – Radom : Akademia Handlowa Nauk Stosowanych w Radomiu, 2022. – S. 316-329 : tab. – Bibliogr. 14 poz., Streszcz., Abstr. – Tyt. streszcz.: Technological innovations in the aspect of architectural education. – ISBN 978-83-62491-66-7 (T. 2). – ISBN 978-83-62491-67-4 (T. 1 + T. 2) |
Słowa kluczowe | | rzeczywistość wirtualna, rzeczywistość rozszerzona, edukacja architektoniczna, procesy informatyzacji i cyfryzacji | Abstrakt | | Czynniki środowiskowe, społeczne, polityczne, gospodarcze i kulturowe zawsze miały głęboki wpływ na proces projektowania i realizację inwestycji. Nowy kontekst praktyki architektonicznej związany ... więcejCzynniki środowiskowe, społeczne, polityczne, gospodarcze i kulturowe zawsze miały głęboki wpływ na proces projektowania i realizację inwestycji. Nowy kontekst praktyki architektonicznej związany jest z rozwojem technologii i zmianami kulturowymi, które mają miejsce w wymiarze globalnym. W ciągu ostatnich kilku dekad dokonała się również głęboka transformacja w zakresie edukacji architektonicznej. Chociaż technologia cyfrowa jest obecnie powszechnie dostępna na wielu uniwersytetach i w instytucjach dydaktycznych, jest ona wykorzystywana przede wszystkim jako meto-da dostarczania istniejących treści, a nie jako stymulator innowacyjnych modeli nauczania i uczenia się, które mogłyby reagować na zmiany społeczne i technologiczne. Innowacje takie jak Wirtualna i Rozszerzona Rzeczywistość, sztuczna inteligencja oraz szerokie zastosowanie biometrii są wciąż w początkowej fazie wdrażania. Niniejszy rozdział pokazuje, w jaki sposób można włączyć wykorzystanie innowacyjnych technologii w proces nauczania przedmiotów projektowych w dziedzinie architektury.
The new context of architectural practice is related to the development of technology and cultural changes taking place on a global scale. Environmental, social, political, economic, and cultural factors ... więcejThe new context of architectural practice is related to the development of technology and cultural changes taking place on a global scale. Environmental, social, political, economic, and cultural factors always significantly impact the design and investments. There has also been a profound transformation in architectural education in the last few decades. While digital technology is now widely available in many universities and teaching institutions, it serves to deliver existing content rather than as a stimulator of innovative teaching and learning models that could respond to social and technological changes. Innovations such as Virtual and Augmented Realities, artificial intelligence, and biometrics' wide use are still in the initial implementation phase. The article shows how to incorporate innovative technologies into design courses in architectural pedagogy. |
Punktacja MNiSW/MEiN (rozdział) | | 5 |
Publikacja w Open Access (OA) | | nie |
|