Wyszukiwanie:
|
|
Sortowanie:
|
|
|
Bibliografia Publikacji Pracowników PK (50021) | Inne bazy bibliograficzne (15019) Architektura i Sztuka Krakowa (2298) | Historia i Ludzie PK – baza w przygotowaniu (0) | Konferencje Krynickie - Referaty (7776) LXVII Konferencja Naukowa, 2022 (41) | LXVI Konferencja Naukowa, 2020 (67) | LXV Konferencja Naukowa, 2019 (58) | LXIV Konferencja Naukowa, 2018 (139) | LXIII Konferencja Naukowa, 2017 (136) | LXII Konferencja Naukowa, 2016 (150) | LXI Konferencja Naukowa, 2015 (145) | LX Konferencja Naukowa, 2014 (190) | LIX Konferencja Naukowa, 2013 (110) | LVIII Konferencja Naukowa, 2012 (168) | LVII Konferencja Naukowa, 2011 (111) | LVI Konferencja Naukowa, 2010 (130) | LV Konferencja Naukowa, 2009 (108) | LIV Konferencja Naukowa, 2008 (161) | LIII Konferencja Naukowa, 2007 (161) | LII Konferencja Naukowa, 2006 (123) | LI Konferencja Naukowa, 2005 (113) | L Konferencja Naukowa, 2004 (165) | XLIX Konferencja Naukowa, 2003 (125) | XLVIII Konferencja Naukowa, 2002 (137) | XLVII Konferencja Naukowa, 2001 (154) | XLVI Konferencja Naukowa, 2000 (140) | XLV Konferencja Naukowa, 1999 (161) | XLIV Konferencja Naukowa, 1998 (140) | XLIII Konferencja Naukowa, 1997 (153) | XLII Konferencja Naukowa, 1996 (164) | XLI Konferencja Naukowa, 1995 (173) | XL Konferencja Naukowa, 1994 (151) | XXXIX Konferencja Naukowa, 1993 (148) | XXXVIII Konferencja Naukowa, 1992 (117) | XXXVII Konferencja Naukowa, 1991 (125) | XXXVI Konferencja Naukowa, 1990 (109) | XXXV Konferencja Naukowa, 1989 (150) | XXXIV Konferencja Naukowa, 1988 (177) | XXXIII Konferencja Naukowa, 1987 (195) | XXXII Konferencja Naukowa, 1986 (190) | XXXI Konferencja Naukowa, 1985 (180) | XXX Konferencja Naukowa, 1984 (143) | XXIX Konferencja Naukowa, 1983 (141) | XXVIII Konferencja Naukowa, 1982 (120) | XXVII Konferencja Naukowa, 1981 (160) | XXVI Konferencja Naukowa, 1980 (169) | XXV Konferencja Naukowa, 1979 (177) | XXIV Konferencja Naukowa, 1978 (143) | XXIII Konferencja Naukowa, 1977 (120) | XXII Konferencja Naukowa, 1976 (143) | XXI Konferencja Naukowa, 1975 (132) | XX Konferencja Naukowa, 1974 (151) | XIX Konferencja Naukowa, 1973 (131) | XVIII Konferencja Naukowa, 1972 (112) | XVII Konferencja Naukowa, 1971 (120) | XVI Konferencja Naukowa, 1970 (116) | XV Konferencja Naukowa, 1969 (75) | XIV Konferencja Naukowa, 1968 (114) | XIII Konferencja Naukowa, 1967 (100) | XII Konferencja Naukowa, 1966 (106) | XI Konferencja Naukowa, 1965 (81) |
| Niepublikowane prace naukowe pracowników PK (1994-2012) (4941) |
|
Jednostki PK
Opcje
| | Szarata, Andrzej Estymacja więźby ruchu metodą makrosymulacji z wykorzystaniem pomiarów przekrojowych na przykładzie Nowego Sącza typ: materiały konferencyjne w czasopiśmie |
|
|
|
Forma publikacji | | referat/artykuł | Wariant tytułu | | Estimation of the traffic structure using the method of the macrosimulation together with sectional measurements on the example of the Nowy Sącz city | Seria/Czasopismo | | Zeszyty Naukowe Politechniki Gdańskiej. Budownictwo Lądowe | Data wydania | | 2006 | Język | | polski | Numeracja | | Nr 60 | Seria główna | | Zeszyty Naukowe Politechniki Gdańskiej | Numer w serii głównej | | 603 | Zakres stron | | 275-282 | Oznaczenie ilustracji | | tab. | Bibliografia (na str.) | | 282 | Bibliografia (liczba pozycji) | | 10 | Oznaczenie streszczenia | | Streszcz. ang. | ISSN | | 0373-8671 | Uwagi | | T. IV: Geotechnika, inżynieria komunikacyjna | Nazwa konferencji | | 52 Konferencja Naukowa Komitetu Inżynierii Lądowej i Wodnej PAN i Komitetu Nauki PZITB "Problemy naukowo-badawcze budownictwa" (Krynica 2006) | Miejsce konferencji | | Gdańsk–Krynica | Data konferencji | | 11-16.09.2006 | Charakter pracy | | publikacja naukowa | Rodzaj publikacji | | oryginalny artykuł naukowy (original article) | Publikacja recenzowana | | tak | Opis bibliograficzny | | Estymacja więźby ruchu metodą makrosymulacji z wykorzystaniem pomiarów przekrojowych na przykładzie Nowego Sącza / Andrzej Szarata // Zeszyty Naukowe Politechniki Gdańskiej. Budownictwo Lądowe. ... więcejEstymacja więźby ruchu metodą makrosymulacji z wykorzystaniem pomiarów przekrojowych na przykładzie Nowego Sącza / Andrzej Szarata // Zeszyty Naukowe Politechniki Gdańskiej. Budownictwo Lądowe. – 2006, Nr 60, s. 275-282 : tab. – Bibliogr. 10 poz., Streszcz. ang. – Tyt. streszcz.: Estimation of the traffic structure using the method of the macrosimulation together with sectional measurements on the example of the Nowy Sącz city. – T. IV: Geotechnika, inżynieria komunikacyjna. – Mat. konf.: 52 Konferencja Naukowa Komitetu Inżynierii Lądowej i Wodnej PAN i Komitetu Nauki PZITB "Problemy naukowo-badawcze budownictwa" (Krynica 2006), Gdańsk–Krynica, 11-16.09.2006. – Seria gł.: Zeszyty Naukowe Politechniki Gdańskiej ; 603. – ISSN 0373-8671 |
Klasyfikacja PKT | | [630000] Budownictwo | Słowa kluczowe | | komunikacja miejska, sieci komunikacyjne | Abstrakt | | Podczas określania efektywności funkcjonalnej planowanych inwestycji w miejską infrastrukturę drogową, jednym z największych problemów, przed jakimi stoi projektant, jest określenie wielkości ... więcejPodczas określania efektywności funkcjonalnej planowanych inwestycji w miejską infrastrukturę drogową, jednym z największych problemów, przed jakimi stoi projektant, jest określenie wielkości potoku ruchu. Problem ten zwiększa się, jeżeli analizy będą obejmowały ruch prognostyczny. Lokalna specyfika poszczególnych miast nie pozwala na stworzenie uniwersalnego modelu określającego wielkość potoków ruchu, pozwalających stwierdzić, jaką część ruchu przejmie projektowany element układu komunikacyjnego, lub jakie skutki może przynieść zmiana w organizacji ruchu w części miasta. Tradycyjne modele czteroetapowe wymagają znajomości wielu zmiennych determinujących potencjał ruchotwórczy (np. dane demograficzne i ekonomiczne, zachowania komunikacyjne, ruchliwość, dostępność samochodu itp.). Struktura tradycyjnego podejścia składa się z czterech podstawowych etapów: wyznaczenie potencjałów ruchotwórczych, określenie więźby ruchu, podział zadań przewozowych i rozkład ruchu na sieć uliczną. Konieczne dane można uzyskać na podstawie szczegółowych badań zachowań komunikacyjnych mieszkańców, przeprowadzonych w ramach kompleksowych badań ruchu (KBR). Jednakże badania tego typu są niezwykle kosztowne i czasochłonne co powoduje, że wiele miast (zwłaszcza średnich i małych) w ogóle ich nie prowadzi. Jednakże w niektórych przypadkach projektant może dysponować historycznymi modelami lub wynikami badań. Pozornie może to się wydawać nieprzydatne, ale wykorzystując programy symulacyjne, niedoskonałości dostępnej bazy danych można korygować, uzyskując wiarygodny model.
OD demand modeling requires a large set of data. Many Polish cities have no results of relevant surveys and it causes difficulties during the process of OD modeling. In the time, when Poland bas a unique ... więcejOD demand modeling requires a large set of data. Many Polish cities have no results of relevant surveys and it causes difficulties during the process of OD modeling. In the time, when Poland bas a unique chance to support the modernization of ber road/street infrastructure by the EU funds, it is necessary to create traffic forecasts for the planned expan-sion of the network (feasibility studies for by-pass roads, flyovers, modernization of junctions etc.). Usually for traffic forecasting the methodology of growth tendency is used, which requires historical data of the traffic growth. However it is possible to create a transportation model of the city that could be calibrated and used as a variant basis for further analysis. Proposed methodology is based on two main stages: - analytical approach - calculating origin and destination trips using regression model calibrated for Nowy Sącz (south of Poland). Input data (e.g. nurnber of inhabitants, students, working places etc.) can be collected using, for example, statistical yearbook. In the paper there will be presented the structure of the model, the war how to collect the input data, and procedure of calculating through traffic (taking into consideration origin and destination traffic for external trips); - simulation approach - using VISUM software, calibration of OD calculation results by Standard Cali procedure, based on results of traffic counts. |
Publikacja w Open Access (OA) | | nie |
Link do katalogu Biblioteki PK | | przejdź przejdź | Kolekcja | | |
|