Wyszukiwanie:
|
|
Sortowanie:
|
|
|
Bibliografia Publikacji Pracowników PK (50021) | Inne bazy bibliograficzne (15019) Architektura i Sztuka Krakowa (2298) | Historia i Ludzie PK – baza w przygotowaniu (0) | Konferencje Krynickie - Referaty (7776) LXVII Konferencja Naukowa, 2022 (41) | LXVI Konferencja Naukowa, 2020 (67) | LXV Konferencja Naukowa, 2019 (58) | LXIV Konferencja Naukowa, 2018 (139) | LXIII Konferencja Naukowa, 2017 (136) | LXII Konferencja Naukowa, 2016 (150) | LXI Konferencja Naukowa, 2015 (145) | LX Konferencja Naukowa, 2014 (190) | LIX Konferencja Naukowa, 2013 (110) | LVIII Konferencja Naukowa, 2012 (168) | LVII Konferencja Naukowa, 2011 (111) | LVI Konferencja Naukowa, 2010 (130) | LV Konferencja Naukowa, 2009 (108) | LIV Konferencja Naukowa, 2008 (161) | LIII Konferencja Naukowa, 2007 (161) | LII Konferencja Naukowa, 2006 (123) | LI Konferencja Naukowa, 2005 (113) | L Konferencja Naukowa, 2004 (165) | XLIX Konferencja Naukowa, 2003 (125) | XLVIII Konferencja Naukowa, 2002 (137) | XLVII Konferencja Naukowa, 2001 (154) | XLVI Konferencja Naukowa, 2000 (140) | XLV Konferencja Naukowa, 1999 (161) | XLIV Konferencja Naukowa, 1998 (140) | XLIII Konferencja Naukowa, 1997 (153) | XLII Konferencja Naukowa, 1996 (164) | XLI Konferencja Naukowa, 1995 (173) | XL Konferencja Naukowa, 1994 (151) | XXXIX Konferencja Naukowa, 1993 (148) | XXXVIII Konferencja Naukowa, 1992 (117) | XXXVII Konferencja Naukowa, 1991 (125) | XXXVI Konferencja Naukowa, 1990 (109) | XXXV Konferencja Naukowa, 1989 (150) | XXXIV Konferencja Naukowa, 1988 (177) | XXXIII Konferencja Naukowa, 1987 (195) | XXXII Konferencja Naukowa, 1986 (190) | XXXI Konferencja Naukowa, 1985 (180) | XXX Konferencja Naukowa, 1984 (143) | XXIX Konferencja Naukowa, 1983 (141) | XXVIII Konferencja Naukowa, 1982 (120) | XXVII Konferencja Naukowa, 1981 (160) | XXVI Konferencja Naukowa, 1980 (169) | XXV Konferencja Naukowa, 1979 (177) | XXIV Konferencja Naukowa, 1978 (143) | XXIII Konferencja Naukowa, 1977 (120) | XXII Konferencja Naukowa, 1976 (143) | XXI Konferencja Naukowa, 1975 (132) | XX Konferencja Naukowa, 1974 (151) | XIX Konferencja Naukowa, 1973 (131) | XVIII Konferencja Naukowa, 1972 (112) | XVII Konferencja Naukowa, 1971 (120) | XVI Konferencja Naukowa, 1970 (116) | XV Konferencja Naukowa, 1969 (75) | XIV Konferencja Naukowa, 1968 (114) | XIII Konferencja Naukowa, 1967 (100) | XII Konferencja Naukowa, 1966 (106) | XI Konferencja Naukowa, 1965 (81) |
| Niepublikowane prace naukowe pracowników PK (1994-2012) (4941) |
|
Jednostki PK
Opcje
| | Juda, Zdzisław Współpraca baterii elektrochemicznych i superkondensatorów w pojazdach hybrydowych typ: materiały konferencyjne w czasopiśmie |
|
|
|
Forma publikacji | | referat/artykuł | Wariant tytułu | | Electrochemical battery and ultracapacitors interaction in hybrid electric vehicles | Seria/Czasopismo | | Technical Transactions. Mechanics = Czasopismo Techniczne. Mechanika | Data wydania | | 2004 | Język | | polski | Numeracja | | z. 7-M/1 | Seria główna | | Technical Transactions = Czasopismo Techniczne | Numer w serii głównej | | R. 101 | ISSN serii głównej | | 0011-4561 | Zakres stron | | 291-298 | Oznaczenie ilustracji | | rys., schem., tab. | Bibliografia (na str.) | | 297-298 | Bibliografia (liczba pozycji) | | 10 | Oznaczenie streszczenia | | Streszcz., Abstr. | ISSN | | 0011-4561 | Uwagi | | Tyt. zeszytu: KONMOT-AUTOPROGRES 2004 : Pojazdy samochodowe, T. 1 | Nazwa konferencji | | Międzynarodowa Konferencja Motoryzacyjna Konmot-Autoprogres | Miejsce konferencji | | Zakopane, Polska | Data konferencji | | 23-26.09.2004 | Charakter pracy | | publikacja naukowa | Rodzaj publikacji | | oryginalny artykuł naukowy (original article) | Publikacja recenzowana | | tak | Opis bibliograficzny | | Współpraca baterii elektrochemicznych i superkondensatorów w pojazdach hybrydowych / Zdzisław Juda // Czasopismo Techniczne. M, Mechanika. – 2004, z. 7-M/1, s. 291-298 : rys., schem., tab. – Bibliogr. ... więcejWspółpraca baterii elektrochemicznych i superkondensatorów w pojazdach hybrydowych / Zdzisław Juda // Czasopismo Techniczne. M, Mechanika. – 2004, z. 7-M/1, s. 291-298 : rys., schem., tab. – Bibliogr. 10 poz., Streszcz., Abstr. – Tyt. streszcz.: Electrochemical battery and ultracapacitors interaction in hybrid electric vehicles. – Tyt. zeszytu: KONMOT-AUTOPROGRES 2004 : Pojazdy samochodowe, T. 1. – Mat. konf.: Międzynarodowa Konferencja Motoryzacyjna Konmot-Autoprogres, Zakopane, Polska, 23-26.09.2004. – Seria gł.: Technical Transactions = Czasopismo Techniczne, ISSN 0011-4561 ; R. 101 |
Słowa kluczowe | | baterie elektrochemiczne, pojazd hybrydowy, superkondensatory
electromechanical battery, hybrid vehicle, ultracapacitors | Abstrakt | | W elektrycznych pojazdach hybrydowych, w których napęd jest przekazywany do kół poprzez silnik elektryczny, możliwy jest odzysk energii w czasie hamowania. Trudności w jednoczesnym uzyskaniu wysokich ... więcejW elektrycznych pojazdach hybrydowych, w których napęd jest przekazywany do kół poprzez silnik elektryczny, możliwy jest odzysk energii w czasie hamowania. Trudności w jednoczesnym uzyskaniu wysokich wartości gęstości mocy i gęstości energii oraz żywotności obniżają wartość baterii elektrochemicznych w specyficznych warunkach operacyjnych pojazdu, takich jak warunki hamowania regeneracyjnego. Własności fizyczne baterii elektrochemicznych nie pozwalają na całkowite przejęcie i zmagazynowanie energii wydzielonej w trakcie zmniejszania prędkości. Rolę taką może pełnić superkondensator, którego główną zaletą jest zdecydowanie wyższa wartość gęstości mocy niż jakichkolwiek baterii. W niskich temperaturach nie obniża on swoich osiągów. Pracujący buforowo z baterią superkondensator może być błyskawicznie ładowany podczas hamowania odzyskowego odzyskowego błyskawicznie rozładowywany podczas przyspieszania, chroniąc w ten sposób baterię przed przedwczesnym zużyciem.
The energy recuperation in Hybryd electric Vehicles is possible by means of electric motor drive used In generator mode. Electrochemical batteries cannot be used for large amount of energy receive from ... więcejThe energy recuperation in Hybryd electric Vehicles is possible by means of electric motor drive used In generator mode. Electrochemical batteries cannot be used for large amount of energy receive from regenerative braking. In such a case, using the supercapacitor bank is a good solution. Supercapacitor energy density is much higher than any type of electrochemical battery. It is very important from the acceleration possibility and gradebility point of view. Moreover, supercapacitor parameters are the same in wide range of temperatures. Using supercapacitors protect battery from premature damage. |
Publikacja w Open Access (OA) | | nie |
Link do katalogu Biblioteki PK | | przejdź | Kolekcja | | |
|