Wyszukiwanie:
|

|
Sortowanie:
|
|
|
Bibliografia Publikacji Pracowników PK (47654) | Inne bazy bibliograficzne (14977) Architektura i Sztuka Krakowa (2298) | Historia i Ludzie PK – baza w przygotowaniu (0) | Konferencje Krynickie - Referaty (7734) LXVI Konferencja Naukowa, 2020 (67) | LXV Konferencja Naukowa, 2019 (58) | LXIV Konferencja Naukowa, 2018 (139) | LXIII Konferencja Naukowa, 2017 (136) | LXII Konferencja Naukowa, 2016 (150) | LXI Konferencja Naukowa, 2015 (145) | LX Konferencja Naukowa, 2014 (190) | LIX Konferencja Naukowa, 2013 (110) | LVIII Konferencja Naukowa, 2012 (168) | LVII Konferencja Naukowa, 2011 (111) | LVI Konferencja Naukowa, 2010 (130) | LV Konferencja Naukowa, 2009 (108) | LIV Konferencja Naukowa, 2008 (161) | LIII Konferencja Naukowa, 2007 (161) | LII Konferencja Naukowa, 2006 (123) | LI Konferencja Naukowa, 2005 (113) | L Konferencja Naukowa, 2004 (165) | XLIX Konferencja Naukowa, 2003 (125) | XLVIII Konferencja Naukowa, 2002 (137) | XLVII Konferencja Naukowa, 2001 (154) | XLVI Konferencja Naukowa, 2000 (140) | XLV Konferencja Naukowa, 1999 (161) | XLIV Konferencja Naukowa, 1998 (140) | XLIII Konferencja Naukowa, 1997 (153) | XLII Konferencja Naukowa, 1996 (164) | XLI Konferencja Naukowa, 1995 (173) | XL Konferencja Naukowa, 1994 (151) | XXXIX Konferencja Naukowa, 1993 (148) | XXXVIII Konferencja Naukowa, 1992 (117) | XXXVII Konferencja Naukowa, 1991 (125) | XXXVI Konferencja Naukowa, 1990 (109) | XXXV Konferencja Naukowa, 1989 (150) | XXXIV Konferencja Naukowa, 1988 (177) | XXXIII Konferencja Naukowa, 1987 (195) | XXXII Konferencja Naukowa, 1986 (190) | XXXI Konferencja Naukowa, 1985 (180) | XXX Konferencja Naukowa, 1984 (143) | XXIX Konferencja Naukowa, 1983 (141) | XXVIII Konferencja Naukowa, 1982 (120) | XXVII Konferencja Naukowa, 1981 (160) | XXVI Konferencja Naukowa, 1980 (169) | XXV Konferencja Naukowa, 1979 (177) | XXIV Konferencja Naukowa, 1978 (143) | XXIII Konferencja Naukowa, 1977 (120) | XXII Konferencja Naukowa, 1976 (143) | XXI Konferencja Naukowa, 1975 (132) | XX Konferencja Naukowa, 1974 (151) | XIX Konferencja Naukowa, 1973 (131) | XVIII Konferencja Naukowa, 1972 (112) | XVII Konferencja Naukowa, 1971 (120) | XVI Konferencja Naukowa, 1970 (116) | XV Konferencja Naukowa, 1969 (75) | XIV Konferencja Naukowa, 1968 (114) | XIII Konferencja Naukowa, 1967 (100) | XII Konferencja Naukowa, 1966 (106) | XI Konferencja Naukowa, 1965 (81) |
| Niepublikowane prace naukowe pracowników PK (1994-2012) (4941) |
|
Jednostki PK
Opcje
|
Seria/Czasopismo | | Symmetry | Numeracja | | Vol. 11, Iss. 6 | Data wydania | | 2019 | Numer specjalny | | tak | Język | | angielski | Typ nośnika | | online | Zakres stron | | [1-13] | Liczba stron | | 13 | Oznaczenie ilustracji | | schem., tab., wykr. | Bibliografia (na str.) | | 11-13 | Bibliografia (liczba pozycji) | | 39 | Oznaczenie streszczenia | | Abstr. | ISSN | | 2073-8994 | Uwagi | | Tyt. zeszytu spec.: Symmetry in Mathematical Analysis and Applications | Charakter pracy | | publikacja naukowa | Publikacja recenzowana | | tak | Rodzaj publikacji | | oryginalny artykuł naukowy (original article) | DOI | | 10.3390/sym11060755 | Opis bibliograficzny | | Framework for onboard bus comfort level predictions using the markov chain concept / Paweł Więcek, Daniel Kubek, Jan Hipolit Aleksandrowicz, Aleksandra Stróżek // Symmetry [Dokument elektroniczny]. ... więcejFramework for onboard bus comfort level predictions using the markov chain concept / Paweł Więcek, Daniel Kubek, Jan Hipolit Aleksandrowicz, Aleksandra Stróżek // Symmetry [Dokument elektroniczny]. – 2019, Vol. 11, Iss. 6, 13 s. : schem., tab., wykr. – Tryb dostępu: https://www.mdpi.com/2073-8994/11/6/755. – Bibliogr. 39 poz., Abstr. – Tyt. zeszytu spec.: Symmetry in Mathematical Analysis and Applications. – doi: 10.3390/sym11060755. – ISSN 2073-8994 |
Słowa kluczowe | | onboard comfort level, Markow chain, bus passenger occupancy prediction | Abstrakt | | Efficiently functioning public transport has a significant positive impact on the entire transportation system performance through numerous aspects, such as the reduction of congestion, energy consumption, ... więcejEfficiently functioning public transport has a significant positive impact on the entire transportation system performance through numerous aspects, such as the reduction of congestion, energy consumption, and emissions. In most cases, the basic elements of public transport are the bus transport subsystem. Currently, in addition to criteria such as punctuality, the frequency of departures, and the number of transfers, a travelling comfort level is an important element for passengers. An overcrowded bus may discourage travelers from choosing this mode of transport and induce them to use a private car despite the existence of many other facilities offered by a given public transport system. Therefore, the forecasting of bus passenger demand, as well as bus occupancy at individual bus stops, is currently an important research direction. The main goal of the article is to present the conceptual framework for the Advanced Travel Information System with the prediction module. The proposed approach assumes that the prediction module is based on the use of the Markov Chain concept. The efficiency and accuracy of the obtained prediction were presented based on a real-life example, where the measurements of passengers boarding and alighting at bus stops were made in a selected Cracow bus line. The methodology presented in the paper and the obtained results can significantly contribute to the development of solutions and systems for a better management as well as a cost and energy consumption optimisation in the public transport system. Current and forecasted information related to bus occupancy, when properly used in the travel information system, may have a positive impact on the development of urban mobility patterns by encouraging the use of public transport. This article addresses the current and practical research problem using an adequate theoretical mathematical tool to describe it, reflecting the characteristics and nature of the phenomenon being studied. To the best of the authors’ knowledge, the article deals for the first time with the problem of prediction of onboard bus comfort levels based on in-vehicle occupancy. |
Lista MNiSW/MEiN | | tak | Punktacja czasopisma | | 70 | Impact Factor | | 2.645 | Publikacja indeksowana w Web of Science | | tak | Publikacja indeksowana w bazie Scopus | | tak | Liczba arkuszy | | 0.93 | Dyscyplina | | inżynieria lądowa i transport inżynieria lądowa i transport inżynieria lądowa i transport |
Publikacja w Open Access (OA) | | tak |
Link do publikacji | | przejdź | Kolekcja | | |
|