Wyszukiwanie:
|

|
Sortowanie:
|
|
|
Bibliografia Publikacji Pracowników PK (49477) | Inne bazy bibliograficzne (15031) Architektura i Sztuka Krakowa (2298) | Historia i Ludzie PK – baza w przygotowaniu (12) | Konferencje Krynickie - Referaty (7776) LXVII Konferencja Naukowa, 2022 (41) | LXVI Konferencja Naukowa, 2020 (67) | LXV Konferencja Naukowa, 2019 (58) | LXIV Konferencja Naukowa, 2018 (139) | LXIII Konferencja Naukowa, 2017 (136) | LXII Konferencja Naukowa, 2016 (150) | LXI Konferencja Naukowa, 2015 (145) | LX Konferencja Naukowa, 2014 (190) | LIX Konferencja Naukowa, 2013 (110) | LVIII Konferencja Naukowa, 2012 (168) | LVII Konferencja Naukowa, 2011 (111) | LVI Konferencja Naukowa, 2010 (130) | LV Konferencja Naukowa, 2009 (108) | LIV Konferencja Naukowa, 2008 (161) | LIII Konferencja Naukowa, 2007 (161) | LII Konferencja Naukowa, 2006 (123) | LI Konferencja Naukowa, 2005 (113) | L Konferencja Naukowa, 2004 (165) | XLIX Konferencja Naukowa, 2003 (125) | XLVIII Konferencja Naukowa, 2002 (137) | XLVII Konferencja Naukowa, 2001 (154) | XLVI Konferencja Naukowa, 2000 (140) | XLV Konferencja Naukowa, 1999 (161) | XLIV Konferencja Naukowa, 1998 (140) | XLIII Konferencja Naukowa, 1997 (153) | XLII Konferencja Naukowa, 1996 (164) | XLI Konferencja Naukowa, 1995 (173) | XL Konferencja Naukowa, 1994 (151) | XXXIX Konferencja Naukowa, 1993 (148) | XXXVIII Konferencja Naukowa, 1992 (117) | XXXVII Konferencja Naukowa, 1991 (125) | XXXVI Konferencja Naukowa, 1990 (109) | XXXV Konferencja Naukowa, 1989 (150) | XXXIV Konferencja Naukowa, 1988 (177) | XXXIII Konferencja Naukowa, 1987 (195) | XXXII Konferencja Naukowa, 1986 (190) | XXXI Konferencja Naukowa, 1985 (180) | XXX Konferencja Naukowa, 1984 (143) | XXIX Konferencja Naukowa, 1983 (141) | XXVIII Konferencja Naukowa, 1982 (120) | XXVII Konferencja Naukowa, 1981 (160) | XXVI Konferencja Naukowa, 1980 (169) | XXV Konferencja Naukowa, 1979 (177) | XXIV Konferencja Naukowa, 1978 (143) | XXIII Konferencja Naukowa, 1977 (120) | XXII Konferencja Naukowa, 1976 (143) | XXI Konferencja Naukowa, 1975 (132) | XX Konferencja Naukowa, 1974 (151) | XIX Konferencja Naukowa, 1973 (131) | XVIII Konferencja Naukowa, 1972 (112) | XVII Konferencja Naukowa, 1971 (120) | XVI Konferencja Naukowa, 1970 (116) | XV Konferencja Naukowa, 1969 (75) | XIV Konferencja Naukowa, 1968 (114) | XIII Konferencja Naukowa, 1967 (100) | XII Konferencja Naukowa, 1966 (106) | XI Konferencja Naukowa, 1965 (81) |
| Niepublikowane prace naukowe pracowników PK (1994-2012) (4941) |
|
Jednostki PK
Opcje
|  | Folder_A23 : dydaktyka Zakładu Architektury Elementarnej IPA WA PK 2016-2020 |
|
Redaktor | | Charciarek, Marcin, Głuchowski, Marcin | Współtwórca | | Charciarek, Marcin [red. prowadzący] | Tłumacz | | Chojnowska, Berta Mełges, Małgorzata Szpakowska-Loranc, Ernestyna | Miejsce wydania | | Kraków | Wydawca | | Wydaw. PK | Wydawnictwo według MEiN | | Politechnika Krakowska im. Tadeusza Kościuszki | Data wydania | | 2020 | Język | | polski angielski | Typ nośnika | | online | Liczba stron | | 107 | Oznaczenie ilustracji | | il. (w tym kolor.) | ISBN | | 978-83-66531-26-0 | Uwagi | | Bibliogr. przy rozdz. wstępnym Równolegle tekst pol. i ang. Druk częściowo dwuszpaltowy Spis il. i zdjęć s. 105-106 | Charakter pracy | | publikacja dydaktyczna | Rodzaj publikacji | | podręcznik | Publikacja recenzowana | | tak | Opis bibliograficzny | | Folder_A23 : dydaktyka Zakładu Architektury Elementarnej IPA WA PK 2016-2020 [Dokument elektroniczny] / zesp. red. Marcin Charciarek, Marcin Głuchowski ; tł. Berta Chojnowska, Małgorzata Mełges, Ernestyna ... więcejFolder_A23 : dydaktyka Zakładu Architektury Elementarnej IPA WA PK 2016-2020 [Dokument elektroniczny] / zesp. red. Marcin Charciarek, Marcin Głuchowski ; tł. Berta Chojnowska, Małgorzata Mełges, Ernestyna Szpakowska-Loranc. – Kraków : Wydaw. PK, 2020. – 107 s. : il. (w tym kolor.). – Tryb dostępu: https://repozytorium.biblos.pk.edu.pl/redo/resources/43428/file/resourceFiles/Folder_A23.pdf. – Bibliogr. przy rozdz. wstępnym. – Równolegle tekst pol. i ang. – Druk częściowo dwuszpaltowy. – Spis il. i zdjęć s. 105-106. – ISBN 978-83-66531-26-0 |
Klasyfikacja PKT | | [640000] Architektura | Słowa kluczowe | | architektura elementarna, dydaktyka, grób, pawilon, dom, kwartał, plac miejski, dyplom | Abstrakt | | Zeszyt dydaktyczny Zakładu Architektury Elementarnej IPA WA PK pt. Folder A-23 to wydawnictwo podsumowujące dorobek dydaktyczny z lat 2016–2020 w ramach projektowania wstępnego na 1 roku (1 i 2 sem.), ... więcejZeszyt dydaktyczny Zakładu Architektury Elementarnej IPA WA PK pt. Folder A-23 to wydawnictwo podsumowujące dorobek dydaktyczny z lat 2016–2020 w ramach projektowania wstępnego na 1 roku (1 i 2 sem.), na projektowaniu architektoniczno–urbanistycznym zespołów mieszkaniowych (na 3 roku I st. oraz na 1 roku II st.), seminarium specjalistycznym oraz projektowaniu dyplomowym. Program i zakres nauki w ZAE A-23 jest odzwierciedleniem nazwy jednostki oraz zasady nauczania studentów – elementarność to najlepszy sposób na powrót do źródłowych znaczeń architektury, do myślenia o architekturze i mieście w bazowym, podstawowym znaczeniu, ukazującym istotę poszczególnych składowych. Takie nauczanie nie może obyć się bez racjonalnych podstaw analizowania formy, struktury, funkcji, konstrukcji oraz ich odniesień geometrycznych i materialnych. Elementarne to znaczy także wyznaczone konsekwentnym i logicznym procesem kontrolowania równowagi nad biegunami architektury oraz architektury miasta – ogólnym i szczegółowym. Wskazywanie tego co najprostsze (zredukowane, skromne, niepodzielne) jest nie tyle wyzwaniem dydaktycznym, co również, okazuje się, wyjątkową drogą do nauczania oraz poszukiwania niezmienionych od wieków sensów oryginalności architektury prostoty.
Didactic Journal of the A-23 chair of elementary architecture at the Faculty of Architecture, CUT titled Folder A-23 is a publication that summarizes didactic achievements between 2016 and 2020 as part ... więcejDidactic Journal of the A-23 chair of elementary architecture at the Faculty of Architecture, CUT titled Folder A-23 is a publication that summarizes didactic achievements between 2016 and 2020 as part of preliminary design course in 1st year (1st and 2nd sem.), architectural and urban design of residential complexes (3ʳᵈ year of first-cycle degree programme and 1ˢᵗ year of second-cycle degree programme), specialist seminar and diploma design. The curriculum and scope of education in A-23 chair of elementary architecture correspond to the name of the unit and the principles of teaching students – elementariness offers the best way to return to the source meanings of architecture, to thinking about architecture and the city in the basic, fundamental meaning – revealing the essence of individual components. Such teaching cannot be done without a rational framework for the analysis of form, structure, function, construction and their geometric and material references. Elementary also means designated by a consistent and logical process of controlling the balance over the poles of architecture and the architecture of the city – both general and detailed one. Indicating that which is simplest (reduced, modest, indivisible) is not merely a didactic challenge, but it also turns out to be a unique way of teaching and searching for the meanings of originality in the architecture of simplicity invariable for centuries. |
Publikacja w Open Access (OA) | | tak |
Link do publikacji | | w Repozytorium Politechniki Krakowskiej | Link do katalogu Biblioteki PK | | przejdź | Spis treści on-line | | przejdź | Kolekcja | | |
|