Wyszukiwanie:
|

|
Sortowanie:
|
|
|
Bibliografia Publikacji Pracowników PK (47651) | Inne bazy bibliograficzne (14977) Architektura i Sztuka Krakowa (2298) | Historia i Ludzie PK – baza w przygotowaniu (0) | Konferencje Krynickie - Referaty (7734) LXVI Konferencja Naukowa, 2020 (67) | LXV Konferencja Naukowa, 2019 (58) | LXIV Konferencja Naukowa, 2018 (139) | LXIII Konferencja Naukowa, 2017 (136) | LXII Konferencja Naukowa, 2016 (150) | LXI Konferencja Naukowa, 2015 (145) | LX Konferencja Naukowa, 2014 (190) | LIX Konferencja Naukowa, 2013 (110) | LVIII Konferencja Naukowa, 2012 (168) | LVII Konferencja Naukowa, 2011 (111) | LVI Konferencja Naukowa, 2010 (130) | LV Konferencja Naukowa, 2009 (108) | LIV Konferencja Naukowa, 2008 (161) | LIII Konferencja Naukowa, 2007 (161) | LII Konferencja Naukowa, 2006 (123) | LI Konferencja Naukowa, 2005 (113) | L Konferencja Naukowa, 2004 (165) | XLIX Konferencja Naukowa, 2003 (125) | XLVIII Konferencja Naukowa, 2002 (137) | XLVII Konferencja Naukowa, 2001 (154) | XLVI Konferencja Naukowa, 2000 (140) | XLV Konferencja Naukowa, 1999 (161) | XLIV Konferencja Naukowa, 1998 (140) | XLIII Konferencja Naukowa, 1997 (153) | XLII Konferencja Naukowa, 1996 (164) | XLI Konferencja Naukowa, 1995 (173) | XL Konferencja Naukowa, 1994 (151) | XXXIX Konferencja Naukowa, 1993 (148) | XXXVIII Konferencja Naukowa, 1992 (117) | XXXVII Konferencja Naukowa, 1991 (125) | XXXVI Konferencja Naukowa, 1990 (109) | XXXV Konferencja Naukowa, 1989 (150) | XXXIV Konferencja Naukowa, 1988 (177) | XXXIII Konferencja Naukowa, 1987 (195) | XXXII Konferencja Naukowa, 1986 (190) | XXXI Konferencja Naukowa, 1985 (180) | XXX Konferencja Naukowa, 1984 (143) | XXIX Konferencja Naukowa, 1983 (141) | XXVIII Konferencja Naukowa, 1982 (120) | XXVII Konferencja Naukowa, 1981 (160) | XXVI Konferencja Naukowa, 1980 (169) | XXV Konferencja Naukowa, 1979 (177) | XXIV Konferencja Naukowa, 1978 (143) | XXIII Konferencja Naukowa, 1977 (120) | XXII Konferencja Naukowa, 1976 (143) | XXI Konferencja Naukowa, 1975 (132) | XX Konferencja Naukowa, 1974 (151) | XIX Konferencja Naukowa, 1973 (131) | XVIII Konferencja Naukowa, 1972 (112) | XVII Konferencja Naukowa, 1971 (120) | XVI Konferencja Naukowa, 1970 (116) | XV Konferencja Naukowa, 1969 (75) | XIV Konferencja Naukowa, 1968 (114) | XIII Konferencja Naukowa, 1967 (100) | XII Konferencja Naukowa, 1966 (106) | XI Konferencja Naukowa, 1965 (81) |
| Niepublikowane prace naukowe pracowników PK (1994-2012) (4941) |
|
Jednostki PK
Opcje
|
Seria/Czasopismo | | Sustainability | Numeracja | | Vol. 14, Iss. 7, Spec. Iss. | Data wydania | | 2022 | Numer specjalny | | tak | Język | | angielski | Typ nośnika | | online | Zakres stron | | [1-33] | Liczba stron | | 33 | Oznaczenia ref./art. | | 3928 | Oznaczenie ilustracji | | fot., rys., tab., wykr. | Bibliografia (na str.) | | 30-33 | Bibliografia (liczba pozycji) | | 89 | Oznaczenie streszczenia | | Abstr. | ISSN | | 2071-1050 | Uwagi | | Special Issue: Sustainability Teaching Tools in the Digital Age | Charakter pracy | | publikacja naukowa | Publikacja recenzowana | | tak | Rodzaj publikacji | | oryginalny artykuł naukowy (original article) | DOI | | 10.3390/su14073928 | Opis bibliograficzny | | Enhancing transformative learning and innovation skills using remote learning for sustainable architecture design / Stanislav Avsec, Magdalena Jagiełło-Kowalczyk, Agnieszka Żabicka // Sustainability ... więcejEnhancing transformative learning and innovation skills using remote learning for sustainable architecture design / Stanislav Avsec, Magdalena Jagiełło-Kowalczyk, Agnieszka Żabicka // Sustainability [Dokument elektroniczny]. – 2022, Vol. 14, Iss. 7, Spec. Iss., 33 s. : fot., rys., tab., wykr. – Tryb dostępu: https://www.mdpi.com/2071-1050/14/7/3928. – Oznaczenie ref./art.: 3928. – Bibliogr. 89 poz., Abstr. – Special Issue: Sustainability Teaching Tools in the Digital Age. – doi: 10.3390/su14073928. – ISSN 2071-1050 |
Słowa kluczowe | | remote learning, transactional distance theory, constructivist and critical pedagogy, sustainable architecture design, transformative learning, innovation skills | Abstrakt | | The currently used educational technology with artificial-intelligence-powered solutions, although rather instrumental, may lead to discontinuity in learning, as it lacks social and emotional value, which ... więcejThe currently used educational technology with artificial-intelligence-powered solutions, although rather instrumental, may lead to discontinuity in learning, as it lacks social and emotional value, which is an essential part of education for sustainable development and results in an immersive experience through which higher-order thinking skills can be adopted. This paper aims to explore transformative learning (TL) and innovation skill improvement accommodated by transactional distance theory in a 16-week remote sustainable architecture design course. The analysis identified the following: (a) significant progress in students’ attitudes toward uncertainty and criticality while social support differs due to the influence of classmates, faculty staff, teamwork, writing and reading assignments, promoters from industry and extracurricular activities; (b) significant progress in TL achievement while innovation skill development differs significantly across the groups in which online collaborative learning was found as an influencer in creativity and motivation; (c) self-efficacy influenced by feedback in and on actions, such as essay and other writing assignments, verbal persuasions and positive social comparisons; (d) lack of development of situational awareness, continuity of learning and interactions/situations to empower teammates in handling conflicts to develop leadership ability; (e) decrease in risk-taking ability, especially in a group of students in which social support was limited due to the absence of challenging situations and tasks. The results support the use of remote intervention directed at prosocial motivations and action-focused group goals. |
Lista MNiSW/MEiN | | tak | Punktacja czasopisma | | 100 | Impact Factor | | 3.251 | Dyscyplina | | architektura i urbanistyka |
Publikacja w Open Access (OA) | | tak |
Link do publikacji | | przejdź | Kolekcja | | |
|