Wyszukiwanie:
|
|
Sortowanie:
|
|
|
Bibliografia Publikacji Pracowników PK (50021) | Inne bazy bibliograficzne (15019) Architektura i Sztuka Krakowa (2298) | Historia i Ludzie PK – baza w przygotowaniu (0) | Konferencje Krynickie - Referaty (7776) LXVII Konferencja Naukowa, 2022 (41) | LXVI Konferencja Naukowa, 2020 (67) | LXV Konferencja Naukowa, 2019 (58) | LXIV Konferencja Naukowa, 2018 (139) | LXIII Konferencja Naukowa, 2017 (136) | LXII Konferencja Naukowa, 2016 (150) | LXI Konferencja Naukowa, 2015 (145) | LX Konferencja Naukowa, 2014 (190) | LIX Konferencja Naukowa, 2013 (110) | LVIII Konferencja Naukowa, 2012 (168) | LVII Konferencja Naukowa, 2011 (111) | LVI Konferencja Naukowa, 2010 (130) | LV Konferencja Naukowa, 2009 (108) | LIV Konferencja Naukowa, 2008 (161) | LIII Konferencja Naukowa, 2007 (161) | LII Konferencja Naukowa, 2006 (123) | LI Konferencja Naukowa, 2005 (113) | L Konferencja Naukowa, 2004 (165) | XLIX Konferencja Naukowa, 2003 (125) | XLVIII Konferencja Naukowa, 2002 (137) | XLVII Konferencja Naukowa, 2001 (154) | XLVI Konferencja Naukowa, 2000 (140) | XLV Konferencja Naukowa, 1999 (161) | XLIV Konferencja Naukowa, 1998 (140) | XLIII Konferencja Naukowa, 1997 (153) | XLII Konferencja Naukowa, 1996 (164) | XLI Konferencja Naukowa, 1995 (173) | XL Konferencja Naukowa, 1994 (151) | XXXIX Konferencja Naukowa, 1993 (148) | XXXVIII Konferencja Naukowa, 1992 (117) | XXXVII Konferencja Naukowa, 1991 (125) | XXXVI Konferencja Naukowa, 1990 (109) | XXXV Konferencja Naukowa, 1989 (150) | XXXIV Konferencja Naukowa, 1988 (177) | XXXIII Konferencja Naukowa, 1987 (195) | XXXII Konferencja Naukowa, 1986 (190) | XXXI Konferencja Naukowa, 1985 (180) | XXX Konferencja Naukowa, 1984 (143) | XXIX Konferencja Naukowa, 1983 (141) | XXVIII Konferencja Naukowa, 1982 (120) | XXVII Konferencja Naukowa, 1981 (160) | XXVI Konferencja Naukowa, 1980 (169) | XXV Konferencja Naukowa, 1979 (177) | XXIV Konferencja Naukowa, 1978 (143) | XXIII Konferencja Naukowa, 1977 (120) | XXII Konferencja Naukowa, 1976 (143) | XXI Konferencja Naukowa, 1975 (132) | XX Konferencja Naukowa, 1974 (151) | XIX Konferencja Naukowa, 1973 (131) | XVIII Konferencja Naukowa, 1972 (112) | XVII Konferencja Naukowa, 1971 (120) | XVI Konferencja Naukowa, 1970 (116) | XV Konferencja Naukowa, 1969 (75) | XIV Konferencja Naukowa, 1968 (114) | XIII Konferencja Naukowa, 1967 (100) | XII Konferencja Naukowa, 1966 (106) | XI Konferencja Naukowa, 1965 (81) |
| Niepublikowane prace naukowe pracowników PK (1994-2012) (4941) |
|
Typy zasobów
Jednostki PK
Tematyka bazy Historia i Ludzie PK
Opcje
| | Nycz, Daniel; Klasztorny, Marian Nakładka kompozytowo-pianowa na prowadnicę bariery na łuku drogi: projektowanie, modelowanie, badania numeryczne typ: referat opublikowany w książce | |
|
|
Wariant tytułu | | Composite-foam covering to guiderail of barrier on road bend: design, modeling and numerical testing | Opublikowane w | | Wybrane zagadnienia konstrukcji i materiałów budowlanych oraz geotechniki | Zakres stron | | 111-118 | Język | | polski | Miejsce wydania | | Bydgoszcz | Wydawca | | Wydawnictwa Uczelniane Uniwersytetu Technologiczno-Przyrodniczego w Bydgoszczy | Data wydania | | 2015 | ISBN | | 978-83-64235-73-3 | Nazwa konferencji | | [Konferencja Naukowa Komitetu Inżynierii Lądowej i Wodnej PAN oraz Komitetu Nauki PZITB] | Numer konferencji | | [LXI] | Miejsce konferencji | | [Bydgoszcz] [Krynica] | Data konferencji | | [2015] |
Abstrakt | | W pracy rozpatruje się barierę skrajną SP-05/2 klasy N2-W4-A z prowadnicą typu B, na łuku poziomym wklęsłym drogi głównej ruchu przyspieszonego (GP), o promieniu dopuszczalnym w osi drogi 140-220 ... więcejW pracy rozpatruje się barierę skrajną SP-05/2 klasy N2-W4-A z prowadnicą typu B, na łuku poziomym wklęsłym drogi głównej ruchu przyspieszonego (GP), o promieniu dopuszczalnym w osi drogi 140-220 m. W celu zapewnienia przyjęcia testu zderzeniowego TB11 zaprojektowano nakładkę kompozytowo-pianową, którą połączono z prowadnicą B za pomocą złączy śrubowych, z wykorzystaniem tylko wolnych otworów w osi prowadnicy, występujących co 2 metry. Opracowano metodykę modelowania numerycznego i symulacji niezmodyfikowanego (bariera prostoliniowa) i zmodyfikowanego (bariera zakrzywiona) testu zderzeniowego TB11, bez nakładki oraz z nakładką, z uwzględnieniem złączy podatnych o ograniczonej nośności, kontaktu z tarciem, ciśnienia w oponach, zamocowania słupków w odkształcalnym podłożu, obciążenia grawitacyjnego, tłumienia drgań i in. Przeprowadzono wirtualne testy zderzeniowe TB11 w odniesieniu do czterech ww. układów konstrukcyjnych bariery. Model pojazdu Suzuki Swift, odpowiednio poprawiony, zaczerpnięto z biblioteki publicznej National Crash Analysis Center, USA. Do symulacji testów zderzeniowych zastosowano kod LS-DYNA. Wykazano, że bariera SP-05/2 z nakładką na łukach dróg GP zapewnia przyjęcie badania zderzeniowego TB11.
The paper examines the SP-05/2 outer barrier, N2-W4-A class with the B-type guide bar, located at the horizontal concave arch to of the fast traffic trunk road (GP) with an allowable radius of road axis ... więcejThe paper examines the SP-05/2 outer barrier, N2-W4-A class with the B-type guide bar, located at the horizontal concave arch to of the fast traffic trunk road (GP) with an allowable radius of road axis belonging to the range of 140–220 m. In order to ensure acceptance of the TB11 crash test, a rubber/foam/composite overlay has been designed and combined with the B guide using screw connectors only in empty holes in the guide axis, at 2.00 m intervals. The study develops a method for numerical modeling and simulation of unmodified (straight barrier) and modified (curved barrier) TB11 crash test, without and with the overlay, including deformable joints with limited load capacity, contact with friction, tire pressure, posts embedded in deformable subsoil, gravity load, damping, etc. TB11 virtual crash tests have been conducted for the four above-mentioned barrier design systems. The Geo Metro (Suzuki Swift) car model, corrected respectively, has been taken from the public library developed by the NCAC, USA. Crash tests were simulated using the FE non-linear explicit code LS-DYNA. It has been proved that the SP-05/2 barrier with the overlay, located on GP road bends, provides acceptance of TB11 crash tests. | Słowa kluczowe | | bariera drogowa w łuku, łuk poziomy wklęsły, nakładka kompozytowo-pianowa, test zderzeniowy TB11, modelowanie, drogowe bariery ochronne, badania symulacyjne i eksperymentalne, modelowanie numeryczne
curved road barrier, horizontal concave arch, foam-composite overlay, TB11 crash test, modeling, simulation |
Link do publikacji | | w Repozytorium Cyfrowym UTP w Bydgoszczy | Link do katalogu Biblioteki PK | | przejdź | Kolekcja | | |
|