Wyszukiwanie:
|
|
Sortowanie:
|
|
|
Bibliografia Publikacji Pracowników PK (50021) | Inne bazy bibliograficzne (15019) Architektura i Sztuka Krakowa (2298) | Historia i Ludzie PK – baza w przygotowaniu (0) | Konferencje Krynickie - Referaty (7776) LXVII Konferencja Naukowa, 2022 (41) | LXVI Konferencja Naukowa, 2020 (67) | LXV Konferencja Naukowa, 2019 (58) | LXIV Konferencja Naukowa, 2018 (139) | LXIII Konferencja Naukowa, 2017 (136) | LXII Konferencja Naukowa, 2016 (150) | LXI Konferencja Naukowa, 2015 (145) | LX Konferencja Naukowa, 2014 (190) | LIX Konferencja Naukowa, 2013 (110) | LVIII Konferencja Naukowa, 2012 (168) | LVII Konferencja Naukowa, 2011 (111) | LVI Konferencja Naukowa, 2010 (130) | LV Konferencja Naukowa, 2009 (108) | LIV Konferencja Naukowa, 2008 (161) | LIII Konferencja Naukowa, 2007 (161) | LII Konferencja Naukowa, 2006 (123) | LI Konferencja Naukowa, 2005 (113) | L Konferencja Naukowa, 2004 (165) | XLIX Konferencja Naukowa, 2003 (125) | XLVIII Konferencja Naukowa, 2002 (137) | XLVII Konferencja Naukowa, 2001 (154) | XLVI Konferencja Naukowa, 2000 (140) | XLV Konferencja Naukowa, 1999 (161) | XLIV Konferencja Naukowa, 1998 (140) | XLIII Konferencja Naukowa, 1997 (153) | XLII Konferencja Naukowa, 1996 (164) | XLI Konferencja Naukowa, 1995 (173) | XL Konferencja Naukowa, 1994 (151) | XXXIX Konferencja Naukowa, 1993 (148) | XXXVIII Konferencja Naukowa, 1992 (117) | XXXVII Konferencja Naukowa, 1991 (125) | XXXVI Konferencja Naukowa, 1990 (109) | XXXV Konferencja Naukowa, 1989 (150) | XXXIV Konferencja Naukowa, 1988 (177) | XXXIII Konferencja Naukowa, 1987 (195) | XXXII Konferencja Naukowa, 1986 (190) | XXXI Konferencja Naukowa, 1985 (180) | XXX Konferencja Naukowa, 1984 (143) | XXIX Konferencja Naukowa, 1983 (141) | XXVIII Konferencja Naukowa, 1982 (120) | XXVII Konferencja Naukowa, 1981 (160) | XXVI Konferencja Naukowa, 1980 (169) | XXV Konferencja Naukowa, 1979 (177) | XXIV Konferencja Naukowa, 1978 (143) | XXIII Konferencja Naukowa, 1977 (120) | XXII Konferencja Naukowa, 1976 (143) | XXI Konferencja Naukowa, 1975 (132) | XX Konferencja Naukowa, 1974 (151) | XIX Konferencja Naukowa, 1973 (131) | XVIII Konferencja Naukowa, 1972 (112) | XVII Konferencja Naukowa, 1971 (120) | XVI Konferencja Naukowa, 1970 (116) | XV Konferencja Naukowa, 1969 (75) | XIV Konferencja Naukowa, 1968 (114) | XIII Konferencja Naukowa, 1967 (100) | XII Konferencja Naukowa, 1966 (106) | XI Konferencja Naukowa, 1965 (81) |
| Niepublikowane prace naukowe pracowników PK (1994-2012) (4941) |
|
Typy zasobów
Jednostki PK
Tematyka bazy Historia i Ludzie PK
Opcje
| | Bęben, Damian Odpowiedź kolejowego mostu gruntowo-stalowego na obciążenie dynamiczne typ: referat opublikowany w książce | |
|
|
Wariant tytułu | | The response of soil-steel railway bridge to dynamic loads | Opublikowane w | | Wybrane problemy budownictwa | Zakres stron | | 181-188 | Język | | polski | Miejsce wydania | | Bydgoszcz | Wydawca | | Wydawnictwa Uczelniane Uniwersytetu Technologiczno-Przyrodniczego w Bydgoszczy | Data wydania | | 2015 | ISBN | | 978-83-64235-71-9 | Nazwa konferencji | | [Konferencja Naukowa Komitetu Inżynierii Lądowej i Wodnej PAN oraz Komitetu Nauki PZITB] | Numer konferencji | | [LXI] | Miejsce konferencji | | [Bydgoszcz] [Krynica] | Data konferencji | | [2015] |
Abstrakt | | W pracy przedstawiono wyniki i wnioski z badań kolejowego mostu gruntowo-stalowego pod obciążeniem eksploatacyjnym. Maksymalne przemieszczenia mostu wynosiły –0.61 mm, a odkształceń –54×10 -6. ... więcejW pracy przedstawiono wyniki i wnioski z badań kolejowego mostu gruntowo-stalowego pod obciążeniem eksploatacyjnym. Maksymalne przemieszczenia mostu wynosiły –0.61 mm, a odkształceń –54×10-6. Największe przemieszczenia wystąpiły w kluczu mostu, a odkształcenia w punktach ćwiartkowych. Maksymalne przyspieszenia mostu wynosiły 0,67 m/s2, a balastu 1,23 m/s2 i nie przekraczały wartości dopuszczalnej zgodnie z Eurokodem, tj. 3,5 m/s2. Na podstawie wartości pomierzonych, wykorzystując dyskretną transformatę Fouriera, określono częstotliwości mostu. Częstości własne mostu zostały także zidentyfikowane i odpowiadały one w przybliżeniu dwóm pierwszym częstościom mostu uzyskanym z badań pod obciążeniem. Współczynniki tłumienia wynosiły około 9% (dla badań bez obciążenia) i 50% (dla badań pod obciążeniem).
The paper presents the results and conclusions of the field tests under service loads that have been conducted on a soil-steel railway bridge. The maximum displacement and strain of the railway bridge ... więcejThe paper presents the results and conclusions of the field tests under service loads that have been conducted on a soil-steel railway bridge. The maximum displacement and strain of the railway bridge was –0.61 mm and –54×10-6, respectively. The biggest displacements and strains have been recorded at the bridge crown and quarter-points, respectively. The maximum bridge and ballast accelerations have been equal to 0.67 and 1.23 m/s2, respectively, and they have not exceeded the Eurocode limit of 3.5 m/s2. On the basis of the measured data, a Discrete Fourier Transform method has been implemented to determine the bridge frequencies. The natural bridge frequencies have been identified, and they correspond to approximately two first dominant frequencies of the bridge extracted from the forced vibration tests. The damping ratios have been about 9% (for no-load tests), and 50% (for forced vibration tests). | Słowa kluczowe | | most, przemieszczenie, odkształcenie, przyspieszenie, obciążenie
bridge, displacement, strain, acceleration, load |
Link do publikacji | | w Repozytorium Cyfrowym UTP w Bydgoszczy | Link do katalogu Biblioteki PK | | przejdź | Kolekcja | | |
|