Wyszukiwanie:
|

|
Sortowanie:
|
|
|
Bibliografia Publikacji Pracowników PK (50021) | Inne bazy bibliograficzne (15019) Architektura i Sztuka Krakowa (2298) | Historia i Ludzie PK – baza w przygotowaniu (0) | Konferencje Krynickie - Referaty (7776) LXVII Konferencja Naukowa, 2022 (41) | LXVI Konferencja Naukowa, 2020 (67) | LXV Konferencja Naukowa, 2019 (58) | LXIV Konferencja Naukowa, 2018 (139) | LXIII Konferencja Naukowa, 2017 (136) | LXII Konferencja Naukowa, 2016 (150) | LXI Konferencja Naukowa, 2015 (145) | LX Konferencja Naukowa, 2014 (190) | LIX Konferencja Naukowa, 2013 (110) | LVIII Konferencja Naukowa, 2012 (168) | LVII Konferencja Naukowa, 2011 (111) | LVI Konferencja Naukowa, 2010 (130) | LV Konferencja Naukowa, 2009 (108) | LIV Konferencja Naukowa, 2008 (161) | LIII Konferencja Naukowa, 2007 (161) | LII Konferencja Naukowa, 2006 (123) | LI Konferencja Naukowa, 2005 (113) | L Konferencja Naukowa, 2004 (165) | XLIX Konferencja Naukowa, 2003 (125) | XLVIII Konferencja Naukowa, 2002 (137) | XLVII Konferencja Naukowa, 2001 (154) | XLVI Konferencja Naukowa, 2000 (140) | XLV Konferencja Naukowa, 1999 (161) | XLIV Konferencja Naukowa, 1998 (140) | XLIII Konferencja Naukowa, 1997 (153) | XLII Konferencja Naukowa, 1996 (164) | XLI Konferencja Naukowa, 1995 (173) | XL Konferencja Naukowa, 1994 (151) | XXXIX Konferencja Naukowa, 1993 (148) | XXXVIII Konferencja Naukowa, 1992 (117) | XXXVII Konferencja Naukowa, 1991 (125) | XXXVI Konferencja Naukowa, 1990 (109) | XXXV Konferencja Naukowa, 1989 (150) | XXXIV Konferencja Naukowa, 1988 (177) | XXXIII Konferencja Naukowa, 1987 (195) | XXXII Konferencja Naukowa, 1986 (190) | XXXI Konferencja Naukowa, 1985 (180) | XXX Konferencja Naukowa, 1984 (143) | XXIX Konferencja Naukowa, 1983 (141) | XXVIII Konferencja Naukowa, 1982 (120) | XXVII Konferencja Naukowa, 1981 (160) | XXVI Konferencja Naukowa, 1980 (169) | XXV Konferencja Naukowa, 1979 (177) | XXIV Konferencja Naukowa, 1978 (143) | XXIII Konferencja Naukowa, 1977 (120) | XXII Konferencja Naukowa, 1976 (143) | XXI Konferencja Naukowa, 1975 (132) | XX Konferencja Naukowa, 1974 (151) | XIX Konferencja Naukowa, 1973 (131) | XVIII Konferencja Naukowa, 1972 (112) | XVII Konferencja Naukowa, 1971 (120) | XVI Konferencja Naukowa, 1970 (116) | XV Konferencja Naukowa, 1969 (75) | XIV Konferencja Naukowa, 1968 (114) | XIII Konferencja Naukowa, 1967 (100) | XII Konferencja Naukowa, 1966 (106) | XI Konferencja Naukowa, 1965 (81) |
| Niepublikowane prace naukowe pracowników PK (1994-2012) (4941) |
|
Typy zasobów
Jednostki PK
Tematyka bazy Historia i Ludzie PK
Opcje
|  | Piotr Dera Ocena funkcjonowania komunikacji miejskiej w miastach - metody, wskaźniki przy uwzględnieniu możliwości zastosowania benchmarkingu typ: niepublikowana praca |  |
|
|
Wariant tytułu | | The assessment of public transport in cities - methods, rates into account the possibility of use the benchmarking methods | Rok ukończenia pracy | | 2005 | Jednostka wykonująca | | Politechnika Krakowska Instytut Zarządzania w Budownictwie i Transporcie |
Rodzaj pracy | | naukowo-badawcza | Klasyfikacja PKT | | [690000] Transport | Słowa kluczowe autorskie | | Transport publiczny Jakość komunikacji Zarządzanie Wskaźniki Public transport Public trasnsport quality Management Rates | Abstrakt | | W pracy zajęto się określeniem możliwości stosowania wskaźników techniczno-ekonomicznych stosowanych w przedsiębiorstwach komunikacji miejskiej, a możliwymi do wykorzystania w metodach benchmarkingu, ... więcejW pracy zajęto się określeniem możliwości stosowania wskaźników techniczno-ekonomicznych stosowanych w przedsiębiorstwach komunikacji miejskiej, a możliwymi do wykorzystania w metodach benchmarkingu, przeanalizowano stosowane metody oceny funkcjonowania przedsiębiorstw komunikacji miejskiej w miastach w odniesieniu do benchmarkingu, jak również możliwością wykorzystania tych metod do oceny funkcjonowania przedsiębiorstwa komunikacji miejskiej. Pokazano sens stosowania metod benchmarkingowych w warunkach funkcjonowania przedsiębiorstw komunikacji miejskiej oraz możliwości ich wykorzystania. Pokazano obszary, poziomy, jak i etapy zastosowania benchmarkingu z uwzględnieniem zagrożeń. Wyselekcjonowano wskaźniki, które mogą ulec poprawie, np.: punktualność, informacja na przystankach, ocena przedsiębiorstwa przez pasażerów, lepsze wykorzystanie środków, jak również zwiększenie przewozów. Określono problemy wiążące się z oceną i porównywaniem przedsiębiorstw komunikacji miejskiej w miastach. Nawiązano do jakości świadczenia usług na tle innych przedsiębiorstw przy równoczesnym badaniu odczuć mieszkańców miast korzystających z komunikacji zbiorowej oraz warunków rynkowych funkcjonowania przedsiębiorstwa. Określono cele wykorzystania benchmarkingu, które pozwolą w lepszy sposób wdrożyć metody postępowania w celu osiągnięcia najlepszych wyników. W końcu wyselekcjonowano kryteria z podziałem na obszary, na podstawie których można tworzyć benchmarki. Kryteria te zostały dobrane tak, aby w miarę możliwości jak najlepiej opisać, a co za tym idzie, ocenić funkcjonowanie przedsiębiorstwa transportu miejskiego ze szczególnym naciskiem na wskaźniki i kryteria, odnoszące się do usługi przewozowej. Kryteria te dają podstawę do budowania modeli oceny przedsiębiorstw komunikacji miejskiej zbiorowej, jednocześnie pokazują nam możliwości zastosowania metod benchmarkingowych w ocenie tychże przedsiębiorstw. Podsumowując: możliwość oceny przewoźników w odniesieniu do innych firm stosując np. metody benchmarkingowe, może pomóc menadżerom w rozwoju przedsiębiorstwa a decydentom (np. władzom miast) dać ogólny obraz o przewoźniku realizującym przewozy na terenie gminy, jak również umożliwić ocenę jego działalności w odniesieniu do innych miast, czy firm przewozowych. W obecnych czasach stosowanie takiej analizy jest koniecznością wynikającą z praw rynkowych, którym coraz częściej zaczynają podlegać firmy realizujące przewozy w komunikacji miejskiej w miastach. W wyniku tych analiz możliwe jest obranie skutecznej strategii działania i kierunków rozwoju tego typu przedsiębiorstw. Zaś dążenie do ciągłego rozwoju poprzez lepszą organizację, świadczenie usług na coraz wyższym poziomie, stanowi podstawę działania sprawnie zarządzanego przedsiębiorstwa, a zwłaszcza powinno mieć miejsce tam, gdzie mamy do czynienia z wydatkowaniem środków publicznych. |
|