Wyszukiwanie:
|

|
Sortowanie:
|
|
|
Bibliografia Publikacji Pracowników PK (50021) | Inne bazy bibliograficzne (15019) Architektura i Sztuka Krakowa (2298) | Historia i Ludzie PK – baza w przygotowaniu (0) | Konferencje Krynickie - Referaty (7776) LXVII Konferencja Naukowa, 2022 (41) | LXVI Konferencja Naukowa, 2020 (67) | LXV Konferencja Naukowa, 2019 (58) | LXIV Konferencja Naukowa, 2018 (139) | LXIII Konferencja Naukowa, 2017 (136) | LXII Konferencja Naukowa, 2016 (150) | LXI Konferencja Naukowa, 2015 (145) | LX Konferencja Naukowa, 2014 (190) | LIX Konferencja Naukowa, 2013 (110) | LVIII Konferencja Naukowa, 2012 (168) | LVII Konferencja Naukowa, 2011 (111) | LVI Konferencja Naukowa, 2010 (130) | LV Konferencja Naukowa, 2009 (108) | LIV Konferencja Naukowa, 2008 (161) | LIII Konferencja Naukowa, 2007 (161) | LII Konferencja Naukowa, 2006 (123) | LI Konferencja Naukowa, 2005 (113) | L Konferencja Naukowa, 2004 (165) | XLIX Konferencja Naukowa, 2003 (125) | XLVIII Konferencja Naukowa, 2002 (137) | XLVII Konferencja Naukowa, 2001 (154) | XLVI Konferencja Naukowa, 2000 (140) | XLV Konferencja Naukowa, 1999 (161) | XLIV Konferencja Naukowa, 1998 (140) | XLIII Konferencja Naukowa, 1997 (153) | XLII Konferencja Naukowa, 1996 (164) | XLI Konferencja Naukowa, 1995 (173) | XL Konferencja Naukowa, 1994 (151) | XXXIX Konferencja Naukowa, 1993 (148) | XXXVIII Konferencja Naukowa, 1992 (117) | XXXVII Konferencja Naukowa, 1991 (125) | XXXVI Konferencja Naukowa, 1990 (109) | XXXV Konferencja Naukowa, 1989 (150) | XXXIV Konferencja Naukowa, 1988 (177) | XXXIII Konferencja Naukowa, 1987 (195) | XXXII Konferencja Naukowa, 1986 (190) | XXXI Konferencja Naukowa, 1985 (180) | XXX Konferencja Naukowa, 1984 (143) | XXIX Konferencja Naukowa, 1983 (141) | XXVIII Konferencja Naukowa, 1982 (120) | XXVII Konferencja Naukowa, 1981 (160) | XXVI Konferencja Naukowa, 1980 (169) | XXV Konferencja Naukowa, 1979 (177) | XXIV Konferencja Naukowa, 1978 (143) | XXIII Konferencja Naukowa, 1977 (120) | XXII Konferencja Naukowa, 1976 (143) | XXI Konferencja Naukowa, 1975 (132) | XX Konferencja Naukowa, 1974 (151) | XIX Konferencja Naukowa, 1973 (131) | XVIII Konferencja Naukowa, 1972 (112) | XVII Konferencja Naukowa, 1971 (120) | XVI Konferencja Naukowa, 1970 (116) | XV Konferencja Naukowa, 1969 (75) | XIV Konferencja Naukowa, 1968 (114) | XIII Konferencja Naukowa, 1967 (100) | XII Konferencja Naukowa, 1966 (106) | XI Konferencja Naukowa, 1965 (81) |
| Niepublikowane prace naukowe pracowników PK (1994-2012) (4941) |
|
Typy zasobów
Jednostki PK
Tematyka bazy Historia i Ludzie PK
Opcje
|
Wariant tytułu | | The problems of modern electric rail transport - part V | Rok ukończenia pracy | | 2006 | Jednostka wykonująca | | Politechnika Krakowska Instytut Elektromechanicznych Przemian Energii |
Rodzaj pracy | | naukowo-badawcza | Klasyfikacja PKT | | [397300] Badania elementów i układów automatyki i sterowania [430000] Elektrotechnika [433300] Trakcja elektryczna. Wyposażenie elektryczne środków transportu [390000] Automatyka | Słowa kluczowe autorskie | | Trakcja elektryczna Indukcyjny obwód torowy Electric traction Inductive rail circuit | Abstrakt | | Pojazdy trakcji elektrycznej z racji zasady swojego funkcjonowania stale znajdują się w obszarze występowania pól magnetycznych wywołanych prądami płynącymi w sieci górnej oraz powrotnej. W samych ... więcejPojazdy trakcji elektrycznej z racji zasady swojego funkcjonowania stale znajdują się w obszarze występowania pól magnetycznych wywołanych prądami płynącymi w sieci górnej oraz powrotnej. W samych pojazdach, a w szczególności w lokomotywach i wagonach zespołów trakcyjnych z układami sterowania napędów głównych, również znajdują się obwody elektryczne silnoprądowe mogące być źródłem powstawania pól magnetycznych. Mając na uwadze znaczne moce urządzeń (np. napędów) stosowanych we współczesnych pojazdach trakcyjnych ważnym jest sprawdzenie, czy występujące pola magnetyczne nie przekraczają bezpiecznych poziomów wynikających ze stosowanych przepisów. Przeprowadzono pomiary wartości indukcji magnetycznej w kabinach maszynistów i w pomieszczeniu pasażerskim zespołu trakcyjnego o mocy 2MW, z napędem falownikowym oraz w lokomotywie dwusystemowej o mocy 4,4 MW z napędem falownikowym. Dla określenia poziomów emisji zakłóceń radioelektrycznych pochodzących od pojazdów trakcyjnych wykonano pomiary dla lokomotywy prądu stałego o mocy 3 MW z rozruchem oporowym, oraz dla zespołu trakcyjnego o mocy 2MW z napędem falownikowym. Uzyskane wyniki pomiarów porównano z wartościami dopuszczanymi podanymi w stosownych przepisach i normach. Zwrócono uwagę na potrzebę kontynuacji tego typu badań m.in. ze względu na instalowanie urządzeń elektrycznych coraz większej mocy w pojazdach trakcyjnych, a z drugiej strony stosowanie w coraz szerszym zakresie elektronicznych urządzeń wspomagających procesy życiowe. Przeprowadzono badania teoretyczne indukcyjnego obwodu torowego pod kątem różnych warunków brzegowych. Odcinki toru leżące poza strefą ułożenia przewodów stanowią bardzo zróżnicowane obciążenie obwodu indukcyjnego. Są to tory proste otwarte, tory zamknięte zakończone zwrotnicami wyposażonymi w obwody torowe klasyczne bądź elektroniczne bez złącz izolowanych. Badania wykazały, że jeżeli odcinki toru leżące poza strefą ułożenia przewodów są proste i wystarczająco długie to wpływ ich na pracę indukcyjnego obwodu torowego jest bardzo mały i dotyczy głównie stanu niezajętości. Badania w tym zakresie będą kontynuowane a szczególnie dla przypadków niesymetrycznego obciążenia obwodu indukcyjnego na początku i końcu. |
|