Wyszukiwanie:
|

|
Sortowanie:
|
|
|
Bibliografia Publikacji Pracowników PK (50021) | Inne bazy bibliograficzne (15019) Architektura i Sztuka Krakowa (2298) | Historia i Ludzie PK – baza w przygotowaniu (0) | Konferencje Krynickie - Referaty (7776) LXVII Konferencja Naukowa, 2022 (41) | LXVI Konferencja Naukowa, 2020 (67) | LXV Konferencja Naukowa, 2019 (58) | LXIV Konferencja Naukowa, 2018 (139) | LXIII Konferencja Naukowa, 2017 (136) | LXII Konferencja Naukowa, 2016 (150) | LXI Konferencja Naukowa, 2015 (145) | LX Konferencja Naukowa, 2014 (190) | LIX Konferencja Naukowa, 2013 (110) | LVIII Konferencja Naukowa, 2012 (168) | LVII Konferencja Naukowa, 2011 (111) | LVI Konferencja Naukowa, 2010 (130) | LV Konferencja Naukowa, 2009 (108) | LIV Konferencja Naukowa, 2008 (161) | LIII Konferencja Naukowa, 2007 (161) | LII Konferencja Naukowa, 2006 (123) | LI Konferencja Naukowa, 2005 (113) | L Konferencja Naukowa, 2004 (165) | XLIX Konferencja Naukowa, 2003 (125) | XLVIII Konferencja Naukowa, 2002 (137) | XLVII Konferencja Naukowa, 2001 (154) | XLVI Konferencja Naukowa, 2000 (140) | XLV Konferencja Naukowa, 1999 (161) | XLIV Konferencja Naukowa, 1998 (140) | XLIII Konferencja Naukowa, 1997 (153) | XLII Konferencja Naukowa, 1996 (164) | XLI Konferencja Naukowa, 1995 (173) | XL Konferencja Naukowa, 1994 (151) | XXXIX Konferencja Naukowa, 1993 (148) | XXXVIII Konferencja Naukowa, 1992 (117) | XXXVII Konferencja Naukowa, 1991 (125) | XXXVI Konferencja Naukowa, 1990 (109) | XXXV Konferencja Naukowa, 1989 (150) | XXXIV Konferencja Naukowa, 1988 (177) | XXXIII Konferencja Naukowa, 1987 (195) | XXXII Konferencja Naukowa, 1986 (190) | XXXI Konferencja Naukowa, 1985 (180) | XXX Konferencja Naukowa, 1984 (143) | XXIX Konferencja Naukowa, 1983 (141) | XXVIII Konferencja Naukowa, 1982 (120) | XXVII Konferencja Naukowa, 1981 (160) | XXVI Konferencja Naukowa, 1980 (169) | XXV Konferencja Naukowa, 1979 (177) | XXIV Konferencja Naukowa, 1978 (143) | XXIII Konferencja Naukowa, 1977 (120) | XXII Konferencja Naukowa, 1976 (143) | XXI Konferencja Naukowa, 1975 (132) | XX Konferencja Naukowa, 1974 (151) | XIX Konferencja Naukowa, 1973 (131) | XVIII Konferencja Naukowa, 1972 (112) | XVII Konferencja Naukowa, 1971 (120) | XVI Konferencja Naukowa, 1970 (116) | XV Konferencja Naukowa, 1969 (75) | XIV Konferencja Naukowa, 1968 (114) | XIII Konferencja Naukowa, 1967 (100) | XII Konferencja Naukowa, 1966 (106) | XI Konferencja Naukowa, 1965 (81) |
| Niepublikowane prace naukowe pracowników PK (1994-2012) (4941) |
|
Typy zasobów
Jednostki PK
Tematyka bazy Historia i Ludzie PK
Opcje
|
Wariant tytułu | | Impact of the roadside development in road network on road safety and environment | Rok ukończenia pracy | | 2006 | Jednostka wykonująca | | Politechnika Krakowska Instytut Inżynierii Drogowej i Kolejowej |
Rodzaj pracy | | naukowa | Klasyfikacja PKT | | [630000] Budownictwo [663300] Drogownictwo [922700] Ochrona środowiska [660000] Gospodarka komunalna [920000] Kształtowanie i ochrona środowiska | Słowa kluczowe autorskie | | Droga Bezpieczeństwo ruchu Oddziaływanie na środowisko Hałas drogowy Obudowa drogi Otoczenie drogi Dostępność do drogi Road Road safety Impacts of the environment Road noise Roadside development Development of road surroundings Road surroundings Roadside Access | Abstrakt | | Głównym celem projektu badawczego było zbadanie wpływu zagospodarowania otoczenia dróg i związanej z tym komunikacyjnej dostępności na bezpieczeństwo ruchu, jego sprawność oraz oddziaływania ... więcejGłównym celem projektu badawczego było zbadanie wpływu zagospodarowania otoczenia dróg i związanej z tym komunikacyjnej dostępności na bezpieczeństwo ruchu, jego sprawność oraz oddziaływania na środowisko. W pracy przedstawiono opis stanu obudowy dróg krajowych (na terenie 3 województw Polski południowej) o charakterze ruchowym, które stanowiły podstawę do analiz modelowych. Stworzono typologię różnych form zagospodarowania otoczenia dróg i dostępności do nich. Ocenie poddano wpływ obudowy dróg i dostępności do nich na bezpieczeństwo ruchu (mierzone wskaźnikami wypadkowymi) i środowisko z uwzględnieniem hałasu drogowego jako podstawowego miernika. Za pomocą narzędzi regresji i statystyki matematycznej opracowano modele wpływu otoczenia drogi i ruchu na zagrożenia bezpieczeństwa ruchu i uciążliwości środowiskowe. W pracy przedstawiono warunki i możliwości efektywnych przekształceń sieci dróg o charakterze ruchowym w Polsce pod względem dostępności i bezpieczeństwa ruchu oraz przedstawiono podstawy do wypracowania polityki przekształceń sieci drogowej, zmierzającej do jej hierarchicznej budowy i kategoryzacji dróg.
The main aim of the research project was study of the impacts of a roadside development and related to it access to roads on road safety, traffic performance and on impacts on the road environment. The ... więcejThe main aim of the research project was study of the impacts of a roadside development and related to it access to roads on road safety, traffic performance and on impacts on the road environment. The research report presents the current state of the development of surroundings of the national roads serving traffic functions in three regions in Southern Poland, which gave a basis for modeling analyses. The authors built a typology of various forms of the roadside development and access to these roads. Evaluated were impacts of the roadside development and access to the roads on the road safety - expressed by the road accidents indices and impacts on the roads' environment - expressed traffic noise as a basic measure. With use of the regression tools and the mathematical statistics developed were the models of impacts of the road traffic and the roadside development expressed by various characteristics (density of housing, typology of the development, access to the national road and others) on the road traffic safety and the environmental impacts. In the report presented are conditions and possibilities of an effective reconstruction of the road network of traffic roads in Poland with regards to access control, road safety and protection of the roads' environment. Developed were also bases for a policy of road network reconstruction towards receiving its hierarchization and categorization of roads. |
|