Wyszukiwanie:
|

|
Sortowanie:
|
|
|
Bibliografia Publikacji Pracowników PK (50021) | Inne bazy bibliograficzne (15019) Architektura i Sztuka Krakowa (2298) | Historia i Ludzie PK – baza w przygotowaniu (0) | Konferencje Krynickie - Referaty (7776) LXVII Konferencja Naukowa, 2022 (41) | LXVI Konferencja Naukowa, 2020 (67) | LXV Konferencja Naukowa, 2019 (58) | LXIV Konferencja Naukowa, 2018 (139) | LXIII Konferencja Naukowa, 2017 (136) | LXII Konferencja Naukowa, 2016 (150) | LXI Konferencja Naukowa, 2015 (145) | LX Konferencja Naukowa, 2014 (190) | LIX Konferencja Naukowa, 2013 (110) | LVIII Konferencja Naukowa, 2012 (168) | LVII Konferencja Naukowa, 2011 (111) | LVI Konferencja Naukowa, 2010 (130) | LV Konferencja Naukowa, 2009 (108) | LIV Konferencja Naukowa, 2008 (161) | LIII Konferencja Naukowa, 2007 (161) | LII Konferencja Naukowa, 2006 (123) | LI Konferencja Naukowa, 2005 (113) | L Konferencja Naukowa, 2004 (165) | XLIX Konferencja Naukowa, 2003 (125) | XLVIII Konferencja Naukowa, 2002 (137) | XLVII Konferencja Naukowa, 2001 (154) | XLVI Konferencja Naukowa, 2000 (140) | XLV Konferencja Naukowa, 1999 (161) | XLIV Konferencja Naukowa, 1998 (140) | XLIII Konferencja Naukowa, 1997 (153) | XLII Konferencja Naukowa, 1996 (164) | XLI Konferencja Naukowa, 1995 (173) | XL Konferencja Naukowa, 1994 (151) | XXXIX Konferencja Naukowa, 1993 (148) | XXXVIII Konferencja Naukowa, 1992 (117) | XXXVII Konferencja Naukowa, 1991 (125) | XXXVI Konferencja Naukowa, 1990 (109) | XXXV Konferencja Naukowa, 1989 (150) | XXXIV Konferencja Naukowa, 1988 (177) | XXXIII Konferencja Naukowa, 1987 (195) | XXXII Konferencja Naukowa, 1986 (190) | XXXI Konferencja Naukowa, 1985 (180) | XXX Konferencja Naukowa, 1984 (143) | XXIX Konferencja Naukowa, 1983 (141) | XXVIII Konferencja Naukowa, 1982 (120) | XXVII Konferencja Naukowa, 1981 (160) | XXVI Konferencja Naukowa, 1980 (169) | XXV Konferencja Naukowa, 1979 (177) | XXIV Konferencja Naukowa, 1978 (143) | XXIII Konferencja Naukowa, 1977 (120) | XXII Konferencja Naukowa, 1976 (143) | XXI Konferencja Naukowa, 1975 (132) | XX Konferencja Naukowa, 1974 (151) | XIX Konferencja Naukowa, 1973 (131) | XVIII Konferencja Naukowa, 1972 (112) | XVII Konferencja Naukowa, 1971 (120) | XVI Konferencja Naukowa, 1970 (116) | XV Konferencja Naukowa, 1969 (75) | XIV Konferencja Naukowa, 1968 (114) | XIII Konferencja Naukowa, 1967 (100) | XII Konferencja Naukowa, 1966 (106) | XI Konferencja Naukowa, 1965 (81) |
| Niepublikowane prace naukowe pracowników PK (1994-2012) (4941) |
|
Typy zasobów
Jednostki PK
Tematyka bazy Historia i Ludzie PK
Opcje
|
Wariant tytułu | | Chosen aspects of teaching linear algebra with Maple | Rok ukończenia pracy | | 2006 | Jednostka wykonująca | | Politechnika Krakowska Instytut Matematyki |
Rodzaj pracy | | naukowa | Klasyfikacja PKT | | [232600] Algebra. Teoria liczb [112100] Dydaktyka [230000] Matematyka [110000] Nauki pedagogiczne. Oświata. Szkolnictwo. Wychowanie | Słowa kluczowe autorskie | | Algebra liniowa Nauczanie matematyki Linear algebra Didactics of mathematics | Abstrakt | | W pracy przedstawiono zagadnienia, dotyczące kształcenia studentów uczelni technicznych na przykładzie kursu algebry liniowej. Omówiono potrzebę wprowadzenia do nauczania matematyki programów komputerowych, ... więcejW pracy przedstawiono zagadnienia, dotyczące kształcenia studentów uczelni technicznych na przykładzie kursu algebry liniowej. Omówiono potrzebę wprowadzenia do nauczania matematyki programów komputerowych, wykonujących obliczenia symboliczne, jak i stosowanych do złożonych obliczeń numerycznych. Parę przykładowych zadań pokazuje, jak w praktycznym kontekście, w naturalny sposób, pojawiają się interesujące z teoretycznego punktu widzenia zagadnienia: definicji i interpretacji mnożenia macierzy, wymiaru przestrzeni rozwiązań, sposobów obliczania macierzy odwrotnej, ustalania rzędu macierzy itp. Jednocześnie szybkie i bezbłędne rachunki, które można przeprowadzić z pomocą komputera, pozwalają na zajęciach znacznie więcej czasu poświęcić na pracę koncepcyjną, pogłębianie rozumienia podstawowych pojęć, doskonalenie rozumowania matematycznego.
This paper is concerned with problems in teaching students in the technical universities examplified on the linear algebra course. The demand and necessity of introducing computer programs capable both ... więcejThis paper is concerned with problems in teaching students in the technical universities examplified on the linear algebra course. The demand and necessity of introducing computer programs capable both of symbolic and complex numerical calculations are discussed. There are examples of several exercises which show how in a natural context some interesting theoretical concepts arrise: definition and interpretation of matrix multiplication, dimension of the solution space, computing the inverse matrix or the rank of a matrix. Since calculations made by a computer program are fast and error free, more time can be devoted for conceptual work with students, deepening their understanding of mathematical concepts and mastering mathematical reasoning. |
|