Wyszukiwanie:
|

|
Sortowanie:
|
|
|
Bibliografia Publikacji Pracowników PK (50021) | Inne bazy bibliograficzne (15019) Architektura i Sztuka Krakowa (2298) | Historia i Ludzie PK – baza w przygotowaniu (0) | Konferencje Krynickie - Referaty (7776) LXVII Konferencja Naukowa, 2022 (41) | LXVI Konferencja Naukowa, 2020 (67) | LXV Konferencja Naukowa, 2019 (58) | LXIV Konferencja Naukowa, 2018 (139) | LXIII Konferencja Naukowa, 2017 (136) | LXII Konferencja Naukowa, 2016 (150) | LXI Konferencja Naukowa, 2015 (145) | LX Konferencja Naukowa, 2014 (190) | LIX Konferencja Naukowa, 2013 (110) | LVIII Konferencja Naukowa, 2012 (168) | LVII Konferencja Naukowa, 2011 (111) | LVI Konferencja Naukowa, 2010 (130) | LV Konferencja Naukowa, 2009 (108) | LIV Konferencja Naukowa, 2008 (161) | LIII Konferencja Naukowa, 2007 (161) | LII Konferencja Naukowa, 2006 (123) | LI Konferencja Naukowa, 2005 (113) | L Konferencja Naukowa, 2004 (165) | XLIX Konferencja Naukowa, 2003 (125) | XLVIII Konferencja Naukowa, 2002 (137) | XLVII Konferencja Naukowa, 2001 (154) | XLVI Konferencja Naukowa, 2000 (140) | XLV Konferencja Naukowa, 1999 (161) | XLIV Konferencja Naukowa, 1998 (140) | XLIII Konferencja Naukowa, 1997 (153) | XLII Konferencja Naukowa, 1996 (164) | XLI Konferencja Naukowa, 1995 (173) | XL Konferencja Naukowa, 1994 (151) | XXXIX Konferencja Naukowa, 1993 (148) | XXXVIII Konferencja Naukowa, 1992 (117) | XXXVII Konferencja Naukowa, 1991 (125) | XXXVI Konferencja Naukowa, 1990 (109) | XXXV Konferencja Naukowa, 1989 (150) | XXXIV Konferencja Naukowa, 1988 (177) | XXXIII Konferencja Naukowa, 1987 (195) | XXXII Konferencja Naukowa, 1986 (190) | XXXI Konferencja Naukowa, 1985 (180) | XXX Konferencja Naukowa, 1984 (143) | XXIX Konferencja Naukowa, 1983 (141) | XXVIII Konferencja Naukowa, 1982 (120) | XXVII Konferencja Naukowa, 1981 (160) | XXVI Konferencja Naukowa, 1980 (169) | XXV Konferencja Naukowa, 1979 (177) | XXIV Konferencja Naukowa, 1978 (143) | XXIII Konferencja Naukowa, 1977 (120) | XXII Konferencja Naukowa, 1976 (143) | XXI Konferencja Naukowa, 1975 (132) | XX Konferencja Naukowa, 1974 (151) | XIX Konferencja Naukowa, 1973 (131) | XVIII Konferencja Naukowa, 1972 (112) | XVII Konferencja Naukowa, 1971 (120) | XVI Konferencja Naukowa, 1970 (116) | XV Konferencja Naukowa, 1969 (75) | XIV Konferencja Naukowa, 1968 (114) | XIII Konferencja Naukowa, 1967 (100) | XII Konferencja Naukowa, 1966 (106) | XI Konferencja Naukowa, 1965 (81) |
| Niepublikowane prace naukowe pracowników PK (1994-2012) (4941) |
|
Typy zasobów
Jednostki PK
Tematyka bazy Historia i Ludzie PK
Opcje
|  | Piotr Dera Modele badań benchmarkingowych w publicznym transporcie zbiorowym typ: niepublikowana praca |  |
|
|
Wariant tytułu | | The models of benchmarking studies in the public transport | Rok ukończenia pracy | | 2006 | Jednostka wykonująca | | Politechnika Krakowska Instytut Zarządzania w Budownictwie i Transporcie |
Rodzaj pracy | | naukowo-badawcza | Klasyfikacja PKT | | [690000] Transport | Słowa kluczowe autorskie | | Transport Transport publiczny Jakość komunikacji Zarządzanie Wskaźniki Benchmarking Transport Public transport Public trasnsport quality Management Rates Benchmarking | Abstrakt | | W pracy zajęto się próbą określenia modeli benchmarkingowych w celu porównywania przedsiębiorstw transportu zbiorowego w miastach. Rozpatrywano możliwości wykorzystania tych modeli pod kątem ... więcejW pracy zajęto się próbą określenia modeli benchmarkingowych w celu porównywania przedsiębiorstw transportu zbiorowego w miastach. Rozpatrywano możliwości wykorzystania tych modeli pod kątem poprawy funkcjonowania komunikacji w miastach. Rozpatrzono możliwość stosowania wskaźników techniczno-ekonomicznych w przedsiębiorstwach komunikacji miejskiej oraz możliwości ich wykorzystania w modelach benchmarkingingowych. Przeanalizowano stosowane metody oceny funkcjonowania przedsiębiorstw komunikacji miejskiej w miastach w odniesieniu do benchmarkingu, jak również możliwość wykorzystania tych metod do budowy modeli benchmarkingowych w przedsiębiorstwach komunikacji i miejskiej. W pracy pokazano zasadność stosowania benchmarkingu w warunkach funkcjonowania przedsiębiorstw komunikacji miejskiej oraz możliwości ich wykorzystania. Określono problemy wiążące się z oceną i porównywaniem przedsiębiorstw komunikacji miejskiej w miastach. W pracy określono kryteria z podziałem na obszary, na podstawie, których można tworzyć modele benchmarkingowe. Kryteria te zostały dobrane tak, aby można je było wykorzystać do budowy modeli benchmarkingowych przedsiębiorstwa transportu miejskiego. Szczególny nacisk przy wyborze kryteriów położono na wykonywanie usługi przewozowej. Kryteria te stanowią podstawę do budowania modeli oceny przedsiębiorstw komunikacji miejskiej, jednocześnie pokazują możliwości zastosowania modeli benchmarkingowych w ocenie tychże przedsiębiorstw. Nawiązano do jakości świadczenia usług na tle innych przedsiębiorstw przy równoczesnym badaniu odczuć mieszkańców miast korzystających z komunikacji zbiorowej oraz warunków rynkowych funkcjonowania przedsiębiorstwa. Podsumowując, możliwość oceny przewoźników w odniesieniu do innych firm przy zastosowaniu np. metod (modeli) benchmarkingowych, mogą pomóc kierownictwu w rozwoju przedsiębiorstwa, a władzom miast dać ogólny obraz funkcjonowania przewoźnika, realizującego przewozy na terenie gminy oraz ocenę jego działalności w odniesieniu do innych miast, czy firm przewozowych. Obecnie stosowanie takiej analizy poprzez wykorzystanie modeli benchmarkingowych staje się koniecznością wynikającą z praw rynkowych, którym również zaczynają podlegać firmy realizujące przewozy w komunikacji miejskiej w miastach. Wykorzystanie tych modeli umożliwi obranie skutecznej strategii działania i kierunków rozwoju tego typu przedsiębiorstw, zaś dążenie do ciągłego rozwoju poprzez lepszą organizację, świadczenie usług na coraz wyższym poziomie, jest wyznacznikiem nowoczesnej firmy. |
|