Wyszukiwanie:
|

|
Sortowanie:
|
|
|
Bibliografia Publikacji Pracowników PK (50021) | Inne bazy bibliograficzne (15019) Architektura i Sztuka Krakowa (2298) | Historia i Ludzie PK – baza w przygotowaniu (0) | Konferencje Krynickie - Referaty (7776) LXVII Konferencja Naukowa, 2022 (41) | LXVI Konferencja Naukowa, 2020 (67) | LXV Konferencja Naukowa, 2019 (58) | LXIV Konferencja Naukowa, 2018 (139) | LXIII Konferencja Naukowa, 2017 (136) | LXII Konferencja Naukowa, 2016 (150) | LXI Konferencja Naukowa, 2015 (145) | LX Konferencja Naukowa, 2014 (190) | LIX Konferencja Naukowa, 2013 (110) | LVIII Konferencja Naukowa, 2012 (168) | LVII Konferencja Naukowa, 2011 (111) | LVI Konferencja Naukowa, 2010 (130) | LV Konferencja Naukowa, 2009 (108) | LIV Konferencja Naukowa, 2008 (161) | LIII Konferencja Naukowa, 2007 (161) | LII Konferencja Naukowa, 2006 (123) | LI Konferencja Naukowa, 2005 (113) | L Konferencja Naukowa, 2004 (165) | XLIX Konferencja Naukowa, 2003 (125) | XLVIII Konferencja Naukowa, 2002 (137) | XLVII Konferencja Naukowa, 2001 (154) | XLVI Konferencja Naukowa, 2000 (140) | XLV Konferencja Naukowa, 1999 (161) | XLIV Konferencja Naukowa, 1998 (140) | XLIII Konferencja Naukowa, 1997 (153) | XLII Konferencja Naukowa, 1996 (164) | XLI Konferencja Naukowa, 1995 (173) | XL Konferencja Naukowa, 1994 (151) | XXXIX Konferencja Naukowa, 1993 (148) | XXXVIII Konferencja Naukowa, 1992 (117) | XXXVII Konferencja Naukowa, 1991 (125) | XXXVI Konferencja Naukowa, 1990 (109) | XXXV Konferencja Naukowa, 1989 (150) | XXXIV Konferencja Naukowa, 1988 (177) | XXXIII Konferencja Naukowa, 1987 (195) | XXXII Konferencja Naukowa, 1986 (190) | XXXI Konferencja Naukowa, 1985 (180) | XXX Konferencja Naukowa, 1984 (143) | XXIX Konferencja Naukowa, 1983 (141) | XXVIII Konferencja Naukowa, 1982 (120) | XXVII Konferencja Naukowa, 1981 (160) | XXVI Konferencja Naukowa, 1980 (169) | XXV Konferencja Naukowa, 1979 (177) | XXIV Konferencja Naukowa, 1978 (143) | XXIII Konferencja Naukowa, 1977 (120) | XXII Konferencja Naukowa, 1976 (143) | XXI Konferencja Naukowa, 1975 (132) | XX Konferencja Naukowa, 1974 (151) | XIX Konferencja Naukowa, 1973 (131) | XVIII Konferencja Naukowa, 1972 (112) | XVII Konferencja Naukowa, 1971 (120) | XVI Konferencja Naukowa, 1970 (116) | XV Konferencja Naukowa, 1969 (75) | XIV Konferencja Naukowa, 1968 (114) | XIII Konferencja Naukowa, 1967 (100) | XII Konferencja Naukowa, 1966 (106) | XI Konferencja Naukowa, 1965 (81) |
| Niepublikowane prace naukowe pracowników PK (1994-2012) (4941) |
|
Typy zasobów
Jednostki PK
Tematyka bazy Historia i Ludzie PK
Opcje
|
Wariant tytułu | | The problems of modern electric rail transport - part VI | Rok ukończenia pracy | | 2007 | Jednostka wykonująca | | Politechnika Krakowska Instytut Elektromechanicznych Przemian Energii |
Rodzaj pracy | | naukowo-badawcza | Klasyfikacja PKT | | [397300] Badania elementów i układów automatyki i sterowania [430000] Elektrotechnika [433300] Trakcja elektryczna. Wyposażenie elektryczne środków transportu [390000] Automatyka | Słowa kluczowe autorskie | | Trakcja elektryczna Sterowanie ruchem pociągów Systemy nawigacji satelitarnej Electric traction Train moving control Global positioning systems | Abstrakt | | Określenie poprawnego zakresu działania zabezpieczeń przeciwzwarciowych stosowanych w sieci trakcyjnej DC zależy w istotny sposób od znajomości maksymalnych wartości prądów obciążenia i minimalnych ... więcejOkreślenie poprawnego zakresu działania zabezpieczeń przeciwzwarciowych stosowanych w sieci trakcyjnej DC zależy w istotny sposób od znajomości maksymalnych wartości prądów obciążenia i minimalnych wartości prądów zwarciowych. W referacie, dokumentującym wyniki pracy, przedstawiono analizę statystyczną zmierzonych wartości prądów trakcyjnych na wyjściu wybranej podstacji tramwajowej, ze szczególnym uwzględnieniem wartości maksymalnych. Podobnej analizie poddano, zmierzone jednocześnie, wartości napięć na wyjściu tej samej podstacji. W tym przypadku szczególną uwagę zwrócono na wartości minimalne napięć. Napięcia te wpływają na wartości minimalnych prądów zwarciowych. Dokonano analizy kilku znaczących w świecie systemów nawigacji satelitarnej w aspekcie możliwości wykorzystania ich w systemach sterowania ruchem pociągów. Dokładne wyznaczenie pozycji jadącego pociągu pozwoliłoby na wprowadzenie korzystnych zmian w systemach sterowania ruchem pociągów. Szereg pozytywnych cech w tym kierunku wykazuje amerykański system satelitarny GPS-Navstar oraz nowobudowany system europejski Galileo. Rozwój tych systemów idzie w kierunku zwiększenia dokładności podawanej pozycji obiektu oraz zapewnienia większej wiarygodności przesyłanych danych pomiarowych, co z uwagi na wysokie wymagania w zakresie bezpieczeństwa działania systemów sterowania ruchem pociągów jest bardzo ważne. Napisany został odpowiedni program symulacyjny zawierający odcinek linii kolejowej z dwiema podstacjami uwzględniającymi specyfikę ich zasilania oraz trzema lokomotywami rozmieszczonymi odpowiednio wzdłuż tego odcinka. Tak rozbudowana symulacja ułatwia znacznie badania trakcyjnych układów napędowych z jednym stopniem przetwarzania energii, czyli bez przetwornika wejściowego, zasilanych bezpośrednio z ?filtru". Dzięki takiej symulacji może być znacznie ograniczona liczba obliczeń mających wykazać kompatybilność nowej lokomotywy z infrastrukturą kolejową. Zespół pracowników Katedry Trakcji i Sterowania Ruchem wykonywał, w okresie sprawozdawczym, badania nowoprodukowanych lub modernizowanych pojazdów trakcyjnych z napędem przekształtnikowym. Zauważono, że harmoniczne prądów i napięć od podstacji trakcyjnej mogą mieć większe wartości niż od pojazdu. Przeprowadzono również porównawcze badania dla lokomotyw z rozruchem rezystorowym. |
|