Wyszukiwanie:
|

|
Sortowanie:
|
|
|
Bibliografia Publikacji Pracowników PK (50021) | Inne bazy bibliograficzne (15019) Architektura i Sztuka Krakowa (2298) | Historia i Ludzie PK – baza w przygotowaniu (0) | Konferencje Krynickie - Referaty (7776) LXVII Konferencja Naukowa, 2022 (41) | LXVI Konferencja Naukowa, 2020 (67) | LXV Konferencja Naukowa, 2019 (58) | LXIV Konferencja Naukowa, 2018 (139) | LXIII Konferencja Naukowa, 2017 (136) | LXII Konferencja Naukowa, 2016 (150) | LXI Konferencja Naukowa, 2015 (145) | LX Konferencja Naukowa, 2014 (190) | LIX Konferencja Naukowa, 2013 (110) | LVIII Konferencja Naukowa, 2012 (168) | LVII Konferencja Naukowa, 2011 (111) | LVI Konferencja Naukowa, 2010 (130) | LV Konferencja Naukowa, 2009 (108) | LIV Konferencja Naukowa, 2008 (161) | LIII Konferencja Naukowa, 2007 (161) | LII Konferencja Naukowa, 2006 (123) | LI Konferencja Naukowa, 2005 (113) | L Konferencja Naukowa, 2004 (165) | XLIX Konferencja Naukowa, 2003 (125) | XLVIII Konferencja Naukowa, 2002 (137) | XLVII Konferencja Naukowa, 2001 (154) | XLVI Konferencja Naukowa, 2000 (140) | XLV Konferencja Naukowa, 1999 (161) | XLIV Konferencja Naukowa, 1998 (140) | XLIII Konferencja Naukowa, 1997 (153) | XLII Konferencja Naukowa, 1996 (164) | XLI Konferencja Naukowa, 1995 (173) | XL Konferencja Naukowa, 1994 (151) | XXXIX Konferencja Naukowa, 1993 (148) | XXXVIII Konferencja Naukowa, 1992 (117) | XXXVII Konferencja Naukowa, 1991 (125) | XXXVI Konferencja Naukowa, 1990 (109) | XXXV Konferencja Naukowa, 1989 (150) | XXXIV Konferencja Naukowa, 1988 (177) | XXXIII Konferencja Naukowa, 1987 (195) | XXXII Konferencja Naukowa, 1986 (190) | XXXI Konferencja Naukowa, 1985 (180) | XXX Konferencja Naukowa, 1984 (143) | XXIX Konferencja Naukowa, 1983 (141) | XXVIII Konferencja Naukowa, 1982 (120) | XXVII Konferencja Naukowa, 1981 (160) | XXVI Konferencja Naukowa, 1980 (169) | XXV Konferencja Naukowa, 1979 (177) | XXIV Konferencja Naukowa, 1978 (143) | XXIII Konferencja Naukowa, 1977 (120) | XXII Konferencja Naukowa, 1976 (143) | XXI Konferencja Naukowa, 1975 (132) | XX Konferencja Naukowa, 1974 (151) | XIX Konferencja Naukowa, 1973 (131) | XVIII Konferencja Naukowa, 1972 (112) | XVII Konferencja Naukowa, 1971 (120) | XVI Konferencja Naukowa, 1970 (116) | XV Konferencja Naukowa, 1969 (75) | XIV Konferencja Naukowa, 1968 (114) | XIII Konferencja Naukowa, 1967 (100) | XII Konferencja Naukowa, 1966 (106) | XI Konferencja Naukowa, 1965 (81) |
| Niepublikowane prace naukowe pracowników PK (1994-2012) (4941) |
|
Typy zasobów
Jednostki PK
Tematyka bazy Historia i Ludzie PK
Opcje
|
Wariant tytułu | | Verification of lane capacity calculation procedure for signal cycle | Rok ukończenia pracy | | 2008 | Jednostka wykonująca | | Politechnika Krakowska Instytut Inżynierii Drogowej i Kolejowej |
Rodzaj pracy | | naukowo-badawcza | Klasyfikacja PKT | | [630000] Budownictwo [663300] Drogownictwo [660000] Gospodarka komunalna | Słowa kluczowe autorskie | | Skrzyżowanie z sygnalizacją Model przepustowości Natężenie nasycenia Czas tracony Signalized intersection Capacity model Saturation flow Lost time | Abstrakt | | Związek natężenia nasycenia i efektywnej długości sygnału zielonego stanowi podstawę estymacji przepustowości pasa ruchu na wlocie skrzyżowania z sygnalizacją. Efektywny sygnał zielony reprezentuje ... więcejZwiązek natężenia nasycenia i efektywnej długości sygnału zielonego stanowi podstawę estymacji przepustowości pasa ruchu na wlocie skrzyżowania z sygnalizacją. Efektywny sygnał zielony reprezentuje okres rzeczywistego ruchu pojazdów z danego pasa w cyklu sygnalizacyjnym. Skorelowany jest on z nadawanymi sygnałami jak również reakcjami kierowców (czynnik losowy) związanymi z przełączaniem sygnałów i powstającym tzw. czasem traconym. Wymuszona przepisami zmiana parametrów sterowania (sygnał żółty nadawany razem z czerwonym), oraz nieznana reakcja kierowców na tę zmianę, stanowiły podstawową przesłankę podjęcia badań empirycznych wpływu wprowadzonych zmian na czas tracony w fazie sygnalizacyjnej. Czas tracony jest ważnym parametrem estymatora przepustowości jak również odgrywa zasadniczą rolę w programowaniu sygnalizacji na skrzyżowaniu. Głównym celem podjętych badań jest weryfikacja modelu przepustowości pasa ruchu w oparciu o empiryczną identyfikację procesu ruchu strumienia pojazdów na wlocie skrzyżowania z sygnalizacją. Poprawność tego modelu gwarantuje wiarygodność podstawowych analiz w dziedzinie inżynierii ruchu drogowego. Prace badawcze podzielono na dwa etapy. W pierwszym zrealizowano na kilku skrzyżowaniach badania empiryczne procesu ruchu strumienia pojazdów o bezkolizyjnym przebiegu w cyklu sygnalizacyjnym oraz przetworzono i przeprowadzono analizę danych w celu specyfikacji parametrów opisujących przejścia strumienia pomiędzy stanami zatrzymania i ruchu.
The relation between saturation flow and the green time state the base for capacity estimation of entry lane in the signalized intersection. Effective green time represents period of real traffic movement ... więcejThe relation between saturation flow and the green time state the base for capacity estimation of entry lane in the signalized intersection. Effective green time represents period of real traffic movement on lane or groups of lanes within cycle length. It is correlated with traffic signals and reactions of the drivers (random factor) on switching signals and connected with the lost time. Change of control parameters on intersection, forced by changed law regulations (yellow and red signals are active at the same time) and unknown drivers reaction connected with this change, state the main reason for proposed empirical researches of influence of implemented changes on the lost time. The value of the lost time is important capacity estimator and plays significant role during programming of signal controllers. The main aim of researches is verification of procedure capacity calculation for lane based on empirical identification of a process of traffic movement on intersection. Correctness of the capacity model imply high degree of accuracy of basic analysis in the frame of traffic engineering. Research activities are divided into two main stages. Within first one, on chosen intersections there where conducted empirical researches of traffic movement in protected phasing and were prepared data analysis to specify parameters describing transition between states of movement and standstill. |
|