Wyszukiwanie:
|
|
Sortowanie:
|
|
|
Bibliografia Publikacji Pracowników PK (50021) | Inne bazy bibliograficzne (15019) Architektura i Sztuka Krakowa (2298) | Historia i Ludzie PK – baza w przygotowaniu (0) | Konferencje Krynickie - Referaty (7776) LXVII Konferencja Naukowa, 2022 (41) | LXVI Konferencja Naukowa, 2020 (67) | LXV Konferencja Naukowa, 2019 (58) | LXIV Konferencja Naukowa, 2018 (139) | LXIII Konferencja Naukowa, 2017 (136) | LXII Konferencja Naukowa, 2016 (150) | LXI Konferencja Naukowa, 2015 (145) | LX Konferencja Naukowa, 2014 (190) | LIX Konferencja Naukowa, 2013 (110) | LVIII Konferencja Naukowa, 2012 (168) | LVII Konferencja Naukowa, 2011 (111) | LVI Konferencja Naukowa, 2010 (130) | LV Konferencja Naukowa, 2009 (108) | LIV Konferencja Naukowa, 2008 (161) | LIII Konferencja Naukowa, 2007 (161) | LII Konferencja Naukowa, 2006 (123) | LI Konferencja Naukowa, 2005 (113) | L Konferencja Naukowa, 2004 (165) | XLIX Konferencja Naukowa, 2003 (125) | XLVIII Konferencja Naukowa, 2002 (137) | XLVII Konferencja Naukowa, 2001 (154) | XLVI Konferencja Naukowa, 2000 (140) | XLV Konferencja Naukowa, 1999 (161) | XLIV Konferencja Naukowa, 1998 (140) | XLIII Konferencja Naukowa, 1997 (153) | XLII Konferencja Naukowa, 1996 (164) | XLI Konferencja Naukowa, 1995 (173) | XL Konferencja Naukowa, 1994 (151) | XXXIX Konferencja Naukowa, 1993 (148) | XXXVIII Konferencja Naukowa, 1992 (117) | XXXVII Konferencja Naukowa, 1991 (125) | XXXVI Konferencja Naukowa, 1990 (109) | XXXV Konferencja Naukowa, 1989 (150) | XXXIV Konferencja Naukowa, 1988 (177) | XXXIII Konferencja Naukowa, 1987 (195) | XXXII Konferencja Naukowa, 1986 (190) | XXXI Konferencja Naukowa, 1985 (180) | XXX Konferencja Naukowa, 1984 (143) | XXIX Konferencja Naukowa, 1983 (141) | XXVIII Konferencja Naukowa, 1982 (120) | XXVII Konferencja Naukowa, 1981 (160) | XXVI Konferencja Naukowa, 1980 (169) | XXV Konferencja Naukowa, 1979 (177) | XXIV Konferencja Naukowa, 1978 (143) | XXIII Konferencja Naukowa, 1977 (120) | XXII Konferencja Naukowa, 1976 (143) | XXI Konferencja Naukowa, 1975 (132) | XX Konferencja Naukowa, 1974 (151) | XIX Konferencja Naukowa, 1973 (131) | XVIII Konferencja Naukowa, 1972 (112) | XVII Konferencja Naukowa, 1971 (120) | XVI Konferencja Naukowa, 1970 (116) | XV Konferencja Naukowa, 1969 (75) | XIV Konferencja Naukowa, 1968 (114) | XIII Konferencja Naukowa, 1967 (100) | XII Konferencja Naukowa, 1966 (106) | XI Konferencja Naukowa, 1965 (81) |
| Niepublikowane prace naukowe pracowników PK (1994-2012) (4941) |
|
Typy zasobów
Jednostki PK
Tematyka bazy Historia i Ludzie PK
Opcje
| | Mariusz Kieć Wpływ dostępności do dróg na warunki i bezpieczeństwo ruchu typ: niepublikowana praca | |
|
|
Wariant tytułu | | Impact of the access to road on conditions and road safety | Rok ukończenia pracy | | 2008 | Jednostka wykonująca | | Politechnika Krakowska Instytut Inżynierii Drogowej i Kolejowej |
Rodzaj pracy | | naukowa | Klasyfikacja PKT | | [630000] Budownictwo [663300] Drogownictwo [660000] Gospodarka komunalna | Słowa kluczowe autorskie | | Droga Bezpieczeństwo ruchu Otoczenie drogi Obudowa drogi Dostępność do drogi Road Road safety Road surroundings, roadside Roadside development, development of road surroundings Access | Abstrakt | | Ruch związany z obsługą otoczenia dróg wpływa na charakterystyki potoków ruchu, zakłóca ich płynność oraz może generować sytuacje wypadkowe. Częste zjazdy i wjazdy skutkują większą liczbą ... więcejRuch związany z obsługą otoczenia dróg wpływa na charakterystyki potoków ruchu, zakłóca ich płynność oraz może generować sytuacje wypadkowe. Częste zjazdy i wjazdy skutkują większą liczbą punktów kolizji (w tym również z ruchem pieszym), większą liczbą zwolnień, zatrzymań oraz przyspieszeń, zmienia się rozkład odstępów między pojazdami i pojawia się zwiększone zapotrzebowanie na wyprzedzanie. Zakłócenia ruchu są związane nie tylko z częstością wjazdów, ale również z charakterem zagospodarowania otoczenia drogi. Zjawiska te są słabo rozpoznane w praktyce krajowej. W większości przypadków są one opisywane w sposób jakościowy. Wykorzystanie w praktyce krajowej wyników badań zagranicznych jest bardzo ograniczone, gdyż zjawisko obudowywania dróg i występowania skupisk zabudowy w Polsce dotyczy dróg podstawowej sieci drogowej o dominującym ruchu tranzytowym o odmiennej charakterystyce, niż w rozwiniętych krajach. Dlatego podjęto własne próby poszukiwania zależności pomiędzy zagospodarowaniem otoczenia dróg i bezpieczeństwem ruchu. Badania te prowadzone były z wykorzystaniem badań empirycznych, narzędzi regresji (regresja wielokrotna, uogólniona regresja liniowa z różnymi postaciami funkcji wiążących oraz zmiennymi jakościowymi i skalarnymi). Wpływ zagospodarowania otoczenia drogi na warunki ruchu był badany poprzez zależności między typem przekroju poprzecznego i odstępami między pojazdami. Uzupełnienie zależności pomiędzy otoczeniem drogi i bezpieczeństwem ruchu, zawierające zmienne o charakterze skalarnym i jakościowym, można wykorzystać w pracach planistycznych, weryfikacji i zmianach zagospodarowania otoczenia dróg, a także jako narzędzie analiz efektywności projektowanych zmian dostępności do dróg.
The traffic connected with the service of road surroundings affects its characteristics, interference flow of the traffic and can generate circumstances of accidents . Frequently occurring entrances to ... więcejThe traffic connected with the service of road surroundings affects its characteristics, interference flow of the traffic and can generate circumstances of accidents . Frequently occurring entrances to building sites results in higher number of collision points (including collisions with pedestrians), higher number of decelerates and accelerates of vehicles, changing distribution of distances between vehicles and more often occuring overtaking. Traffic disturbances are connected not only with the frequency of entrances but also with the development of road surrounding. There features are not well recognized in Polish conditions. In most cases they are described as qualitative data. According to the results of the foreign research, their implementation into Polish conditions is very limited, because the process of road network reconstructing and intensive land use development refers to rural roads with high level of through traffic with different characteristic than in the developed countries. The statistical tools were used (e.g. multiple regression, generalized linear regression with different qualitative and scalar variables and factor analysis). The impact of surroundings development on conditions of traffic was considered mainly on the basis of analyses of type of cross-sections and time headways between vehicles. This dependencies between the road surroundings and the road safety, including variables with scalar and qualitative character, can be used in design works of verification and changes in land use development as well as a tool of efficiency analysis of planned changes of road access. |
|