Wyszukiwanie:
|
|
Sortowanie:
|
|
|
Bibliografia Publikacji Pracowników PK (50021) | Inne bazy bibliograficzne (15019) Architektura i Sztuka Krakowa (2298) | Historia i Ludzie PK – baza w przygotowaniu (0) | Konferencje Krynickie - Referaty (7776) LXVII Konferencja Naukowa, 2022 (41) | LXVI Konferencja Naukowa, 2020 (67) | LXV Konferencja Naukowa, 2019 (58) | LXIV Konferencja Naukowa, 2018 (139) | LXIII Konferencja Naukowa, 2017 (136) | LXII Konferencja Naukowa, 2016 (150) | LXI Konferencja Naukowa, 2015 (145) | LX Konferencja Naukowa, 2014 (190) | LIX Konferencja Naukowa, 2013 (110) | LVIII Konferencja Naukowa, 2012 (168) | LVII Konferencja Naukowa, 2011 (111) | LVI Konferencja Naukowa, 2010 (130) | LV Konferencja Naukowa, 2009 (108) | LIV Konferencja Naukowa, 2008 (161) | LIII Konferencja Naukowa, 2007 (161) | LII Konferencja Naukowa, 2006 (123) | LI Konferencja Naukowa, 2005 (113) | L Konferencja Naukowa, 2004 (165) | XLIX Konferencja Naukowa, 2003 (125) | XLVIII Konferencja Naukowa, 2002 (137) | XLVII Konferencja Naukowa, 2001 (154) | XLVI Konferencja Naukowa, 2000 (140) | XLV Konferencja Naukowa, 1999 (161) | XLIV Konferencja Naukowa, 1998 (140) | XLIII Konferencja Naukowa, 1997 (153) | XLII Konferencja Naukowa, 1996 (164) | XLI Konferencja Naukowa, 1995 (173) | XL Konferencja Naukowa, 1994 (151) | XXXIX Konferencja Naukowa, 1993 (148) | XXXVIII Konferencja Naukowa, 1992 (117) | XXXVII Konferencja Naukowa, 1991 (125) | XXXVI Konferencja Naukowa, 1990 (109) | XXXV Konferencja Naukowa, 1989 (150) | XXXIV Konferencja Naukowa, 1988 (177) | XXXIII Konferencja Naukowa, 1987 (195) | XXXII Konferencja Naukowa, 1986 (190) | XXXI Konferencja Naukowa, 1985 (180) | XXX Konferencja Naukowa, 1984 (143) | XXIX Konferencja Naukowa, 1983 (141) | XXVIII Konferencja Naukowa, 1982 (120) | XXVII Konferencja Naukowa, 1981 (160) | XXVI Konferencja Naukowa, 1980 (169) | XXV Konferencja Naukowa, 1979 (177) | XXIV Konferencja Naukowa, 1978 (143) | XXIII Konferencja Naukowa, 1977 (120) | XXII Konferencja Naukowa, 1976 (143) | XXI Konferencja Naukowa, 1975 (132) | XX Konferencja Naukowa, 1974 (151) | XIX Konferencja Naukowa, 1973 (131) | XVIII Konferencja Naukowa, 1972 (112) | XVII Konferencja Naukowa, 1971 (120) | XVI Konferencja Naukowa, 1970 (116) | XV Konferencja Naukowa, 1969 (75) | XIV Konferencja Naukowa, 1968 (114) | XIII Konferencja Naukowa, 1967 (100) | XII Konferencja Naukowa, 1966 (106) | XI Konferencja Naukowa, 1965 (81) |
| Niepublikowane prace naukowe pracowników PK (1994-2012) (4941) |
|
Typy zasobów
Jednostki PK
Tematyka bazy Historia i Ludzie PK
Opcje
| | Józef Struski Parametryzacja układów prowadzenia kół względem nadwozia typ: niepublikowana praca | |
|
|
Wariant tytułu | | Parametrization of Wheel Guidance Systems Relative to the Cars Body | Rok ukończenia pracy | | 2008 | Jednostka wykonująca | | Politechnika Krakowska Instytut Pojazdów Samochodowych i Silników Spalinowych |
Rodzaj pracy | | naukowa | Klasyfikacja PKT | | [370000] Budowa maszyn. Przemysł maszynowy i metalowy [372321] Samochody [372300] Przemysł środków transportu | Słowa kluczowe autorskie | | Samochody Zawieszenia kół Układy kierownicze Parametryzacja modeli dynamicznych Cars Wheel suspension Guiding systems Parametrization of dynamic models | Abstrakt | | W procesie projektowania samochodu wykorzystywane są wyniki przeprowadzanych eksperymentów numerycznych w zakresie badań właściwości dynamicznych ze względu na bezpieczeństwo czynne. Potrzebny ... więcejW procesie projektowania samochodu wykorzystywane są wyniki przeprowadzanych eksperymentów numerycznych w zakresie badań właściwości dynamicznych ze względu na bezpieczeństwo czynne. Potrzebny jest zatem dynamiczny model samochodu w postaci układu równań różniczkowych. Parametry modelu powinny być tak wyznaczone, aby wyniki eksperymentu numerycznego były możliwie najlepiej zbliżone do wyników porównywalnych badań prototypowego pojazdu. W tym celu opracowano analityczno-eksperymentalną metodę wyznaczania charakterystyk właściwości sprężystych układów prowadzenia kół kierowanych. Metoda może być stosowana niezależnie od struktury wymienionych układów. [...]
In the process of car designing results of performed numerical experiments in the domain of dynamical properties research regarding the active safety are used. Therefore, there is a need for the dynamical ... więcejIn the process of car designing results of performed numerical experiments in the domain of dynamical properties research regarding the active safety are used. Therefore, there is a need for the dynamical model of the car as a set of differential equations. The model's parameters should be determined properly, so the results of the numerical experiments are close to these of the prototype car's examination. To fulfill this requirements, an empirical - analytic method of determining the elastic properties of the guidance systems of steering wheels was developed. The method can be used independently on the structure of mentioned systems. Friction plays the substantial role in the guiding systems of steering wheels concerning the active safety. Angular friction force momentum changes with the steering wheel rotation angle and with angular frequency of the angular force momentum loading the steering wheel. [...] |
|