Wyszukiwanie:
|
|
Sortowanie:
|
|
|
Bibliografia Publikacji Pracowników PK (50021) | Inne bazy bibliograficzne (15019) Architektura i Sztuka Krakowa (2298) | Historia i Ludzie PK – baza w przygotowaniu (0) | Konferencje Krynickie - Referaty (7776) LXVII Konferencja Naukowa, 2022 (41) | LXVI Konferencja Naukowa, 2020 (67) | LXV Konferencja Naukowa, 2019 (58) | LXIV Konferencja Naukowa, 2018 (139) | LXIII Konferencja Naukowa, 2017 (136) | LXII Konferencja Naukowa, 2016 (150) | LXI Konferencja Naukowa, 2015 (145) | LX Konferencja Naukowa, 2014 (190) | LIX Konferencja Naukowa, 2013 (110) | LVIII Konferencja Naukowa, 2012 (168) | LVII Konferencja Naukowa, 2011 (111) | LVI Konferencja Naukowa, 2010 (130) | LV Konferencja Naukowa, 2009 (108) | LIV Konferencja Naukowa, 2008 (161) | LIII Konferencja Naukowa, 2007 (161) | LII Konferencja Naukowa, 2006 (123) | LI Konferencja Naukowa, 2005 (113) | L Konferencja Naukowa, 2004 (165) | XLIX Konferencja Naukowa, 2003 (125) | XLVIII Konferencja Naukowa, 2002 (137) | XLVII Konferencja Naukowa, 2001 (154) | XLVI Konferencja Naukowa, 2000 (140) | XLV Konferencja Naukowa, 1999 (161) | XLIV Konferencja Naukowa, 1998 (140) | XLIII Konferencja Naukowa, 1997 (153) | XLII Konferencja Naukowa, 1996 (164) | XLI Konferencja Naukowa, 1995 (173) | XL Konferencja Naukowa, 1994 (151) | XXXIX Konferencja Naukowa, 1993 (148) | XXXVIII Konferencja Naukowa, 1992 (117) | XXXVII Konferencja Naukowa, 1991 (125) | XXXVI Konferencja Naukowa, 1990 (109) | XXXV Konferencja Naukowa, 1989 (150) | XXXIV Konferencja Naukowa, 1988 (177) | XXXIII Konferencja Naukowa, 1987 (195) | XXXII Konferencja Naukowa, 1986 (190) | XXXI Konferencja Naukowa, 1985 (180) | XXX Konferencja Naukowa, 1984 (143) | XXIX Konferencja Naukowa, 1983 (141) | XXVIII Konferencja Naukowa, 1982 (120) | XXVII Konferencja Naukowa, 1981 (160) | XXVI Konferencja Naukowa, 1980 (169) | XXV Konferencja Naukowa, 1979 (177) | XXIV Konferencja Naukowa, 1978 (143) | XXIII Konferencja Naukowa, 1977 (120) | XXII Konferencja Naukowa, 1976 (143) | XXI Konferencja Naukowa, 1975 (132) | XX Konferencja Naukowa, 1974 (151) | XIX Konferencja Naukowa, 1973 (131) | XVIII Konferencja Naukowa, 1972 (112) | XVII Konferencja Naukowa, 1971 (120) | XVI Konferencja Naukowa, 1970 (116) | XV Konferencja Naukowa, 1969 (75) | XIV Konferencja Naukowa, 1968 (114) | XIII Konferencja Naukowa, 1967 (100) | XII Konferencja Naukowa, 1966 (106) | XI Konferencja Naukowa, 1965 (81) |
| Niepublikowane prace naukowe pracowników PK (1994-2012) (4941) |
|
Typy zasobów
Jednostki PK
Tematyka bazy Historia i Ludzie PK
Opcje
|
Wariant tytułu | | A method of assessing the durability and reliability of rail gauge-changing systems | Rok ukończenia pracy | | 2008 | Jednostka wykonująca | | Politechnika Krakowska Instytut Pojazdów Szynowych |
Rodzaj pracy | | naukowa | Klasyfikacja PKT | | [901100] Metody oceny jakości i niezawodności [372319] Środki transportu szynowego. Tabor kolejowy [692100] Transport kolejowy [900000] Problemy jakości [372300] Przemysł środków transportu [690000] Transport [370000] Budowa maszyn. Przemysł maszynowy i metalowy | Słowa kluczowe autorskie | | Transport kolejowy System przestawczy Konstrukcja Technologia Organizacja Niezawodność Rail transport Rail gauge-changing system Construction Technology Organization Reliability | Abstrakt | | Praca dotyczy oceny trwałości i niezawodności dwóch kolejowych systemów przestawczych: aktualnie stosowanego, polegającego na wymianie wózków wagonowych (system 1) i perspektywicznego systemu samoczynnie ... więcejPraca dotyczy oceny trwałości i niezawodności dwóch kolejowych systemów przestawczych: aktualnie stosowanego, polegającego na wymianie wózków wagonowych (system 1) i perspektywicznego systemu samoczynnie rozsuwanych zestawów kołowych SUW 2000 (system 2). Głównym celem pracy, było wykazanie technicznego i i ekonomicznego uzasadnienia zastosowania w kolejowym transporcie materiałów niebezpiecznych, systemu samoczynnie rozsuwanych zestawów kołowych SUW 2000 w porównaniu do systemu wymiany wózków wagonowych. Do oceny niezawodności zastosowano kompleksową metodę, w której uwzględniono wskaźniki niezawodnościowe dotyczące: nieuszkadzalności, trwałości, obsługiwalności i gotowości systemów. Zawodność elementów uczestniczących w kolejowych systemach przestawczych powoduje ogromne koszty w działalności przewoźników kolejowych, dlatego też w zastosowanej metodzie oceny uwzględniono analizę efektywności ekonomicznej. Do porównania efektywności systemów, charakteryzujących się różnymi niezawodnościami, zastosowano model LCC - zgodnie z zaleceniami normy PN-EN 60300-3-3. Jako miarę efektywności ekonomicznej przyjęto koszt cyklu trwałości obliczony w 25-letnim okresie eksploatacji systemów. Podstawą do oceny trwałości i niezawodności systemów były dane zebrane w rzeczywistych warunkach pracy, obejmujących dla systemu wymiany wózków około 7 lat, a dla systemu samoczynnie rozsuwanych zestawów kołowych prawie 4 lata eksploatacji.
The paper provides an assessment of the durability and reliability of two rail track gauge-changing systems: the one currently in use, which consists of a wagon bogie exchange (system 1) and the prospective ... więcejThe paper provides an assessment of the durability and reliability of two rail track gauge-changing systems: the one currently in use, which consists of a wagon bogie exchange (system 1) and the prospective SUW 2000 system of self-adjusted wheel sets (system 2). The principal aim of the paper was to demonstrate the technical and economic rationale behind the use of the SUW 2000 system of self-adjusted wheel sets as compared with wagon bogie exchange in rail transport of hazardous materials. In order to perform the reliability assessment a comprehensive method was used with reliability indices such as: non-destructability, durability, maintainability and system availability. Failures of elements of track gauge-changing systems cause huge costs of operation for rail transport companies and this is why account was taken in the assessment method of an analysis of economic efficiency. In order to compare the efficiencies of the systems characterised by different reliabilities, the LCC (Life Cycle Cost) model was used - as recommended by the standard PN-EN 60300-3-3. A measure of economic efficiency was the Life Cycle Cost calculated over a 25-year period of system operation. The basis for assessing the durability and reliability of the systems was the data gathered in actual working conditions which, for wagon bogie exchange systems was about 7 years and for the system of self-adjusted wheel sets almost 4 years of operation. |
|