Wyszukiwanie:
|
|
Sortowanie:
|
|
|
Bibliografia Publikacji Pracowników PK (50021) | Inne bazy bibliograficzne (15019) Architektura i Sztuka Krakowa (2298) | Historia i Ludzie PK – baza w przygotowaniu (0) | Konferencje Krynickie - Referaty (7776) LXVII Konferencja Naukowa, 2022 (41) | LXVI Konferencja Naukowa, 2020 (67) | LXV Konferencja Naukowa, 2019 (58) | LXIV Konferencja Naukowa, 2018 (139) | LXIII Konferencja Naukowa, 2017 (136) | LXII Konferencja Naukowa, 2016 (150) | LXI Konferencja Naukowa, 2015 (145) | LX Konferencja Naukowa, 2014 (190) | LIX Konferencja Naukowa, 2013 (110) | LVIII Konferencja Naukowa, 2012 (168) | LVII Konferencja Naukowa, 2011 (111) | LVI Konferencja Naukowa, 2010 (130) | LV Konferencja Naukowa, 2009 (108) | LIV Konferencja Naukowa, 2008 (161) | LIII Konferencja Naukowa, 2007 (161) | LII Konferencja Naukowa, 2006 (123) | LI Konferencja Naukowa, 2005 (113) | L Konferencja Naukowa, 2004 (165) | XLIX Konferencja Naukowa, 2003 (125) | XLVIII Konferencja Naukowa, 2002 (137) | XLVII Konferencja Naukowa, 2001 (154) | XLVI Konferencja Naukowa, 2000 (140) | XLV Konferencja Naukowa, 1999 (161) | XLIV Konferencja Naukowa, 1998 (140) | XLIII Konferencja Naukowa, 1997 (153) | XLII Konferencja Naukowa, 1996 (164) | XLI Konferencja Naukowa, 1995 (173) | XL Konferencja Naukowa, 1994 (151) | XXXIX Konferencja Naukowa, 1993 (148) | XXXVIII Konferencja Naukowa, 1992 (117) | XXXVII Konferencja Naukowa, 1991 (125) | XXXVI Konferencja Naukowa, 1990 (109) | XXXV Konferencja Naukowa, 1989 (150) | XXXIV Konferencja Naukowa, 1988 (177) | XXXIII Konferencja Naukowa, 1987 (195) | XXXII Konferencja Naukowa, 1986 (190) | XXXI Konferencja Naukowa, 1985 (180) | XXX Konferencja Naukowa, 1984 (143) | XXIX Konferencja Naukowa, 1983 (141) | XXVIII Konferencja Naukowa, 1982 (120) | XXVII Konferencja Naukowa, 1981 (160) | XXVI Konferencja Naukowa, 1980 (169) | XXV Konferencja Naukowa, 1979 (177) | XXIV Konferencja Naukowa, 1978 (143) | XXIII Konferencja Naukowa, 1977 (120) | XXII Konferencja Naukowa, 1976 (143) | XXI Konferencja Naukowa, 1975 (132) | XX Konferencja Naukowa, 1974 (151) | XIX Konferencja Naukowa, 1973 (131) | XVIII Konferencja Naukowa, 1972 (112) | XVII Konferencja Naukowa, 1971 (120) | XVI Konferencja Naukowa, 1970 (116) | XV Konferencja Naukowa, 1969 (75) | XIV Konferencja Naukowa, 1968 (114) | XIII Konferencja Naukowa, 1967 (100) | XII Konferencja Naukowa, 1966 (106) | XI Konferencja Naukowa, 1965 (81) |
| Niepublikowane prace naukowe pracowników PK (1994-2012) (4941) |
|
Typy zasobów
Jednostki PK
Tematyka bazy Historia i Ludzie PK
Opcje
|
Wariant tytułu | | Selection of geometric and physical parameters of powertrain couplings in locomotives | Rok ukończenia pracy | | 2009 | Jednostka wykonująca | | Politechnika Krakowska Instytut Pojazdów Szynowych |
Rodzaj pracy | | naukowa | Klasyfikacja PKT | | [370000] Budowa maszyn. Przemysł maszynowy i metalowy [692100] Transport kolejowy [690000] Transport | Słowa kluczowe autorskie | | Układy napędowe Sprzęgła elastyczne Optymalizacja Pojazdy szynowe Optymalizacja strukturalna Powertrain systems Elastic couplings Optimization Rail vehicles Topology optimization | Abstrakt | | Celem pracy jest analiza metody doboru parametrów geometrycznych i fizycznych cięgłowych sprzęgieł odsuwnych stosowanych w napędach pojazdów szynowych. W szczególności celem analizy jest polepszenie ... więcejCelem pracy jest analiza metody doboru parametrów geometrycznych i fizycznych cięgłowych sprzęgieł odsuwnych stosowanych w napędach pojazdów szynowych. W szczególności celem analizy jest polepszenie właściwości dynamicznych sprzęgieł, tj. zmniejszenie odkształceń w przegubach, a także zmniejszenie sił bezwładności generowanych w badanych mechanizmach i przenoszonych przez elementy oraz podzespoły układu napędowego. Głównymi parametrami wyznaczanymi w pracy są położenia konstrukcyjne środków przegubów łączących człony mechanizmu sprzęgieł. Przedstawiona metoda doboru parametrów może być wykorzystana w procesie konstruowania nowych układów napędowych przystosowanych do dużych prędkości jazdy.
The main goal was to analyse different methods of selection of geometric and physical parameters of multi-link couplings used in powertrain systems of rail vehicles. The main focus was to improve dynamic ... więcejThe main goal was to analyse different methods of selection of geometric and physical parameters of multi-link couplings used in powertrain systems of rail vehicles. The main focus was to improve dynamic characteristics of the couplings, it means to decrease its deflections and inertial loads. The presented methods can be used in a design process of new components of powertrain systems of high velocity trains. |
|