Wyszukiwanie:
|
|
Sortowanie:
|
|
|
Bibliografia Publikacji Pracowników PK (50021) | Inne bazy bibliograficzne (15019) Architektura i Sztuka Krakowa (2298) | Historia i Ludzie PK – baza w przygotowaniu (0) | Konferencje Krynickie - Referaty (7776) LXVII Konferencja Naukowa, 2022 (41) | LXVI Konferencja Naukowa, 2020 (67) | LXV Konferencja Naukowa, 2019 (58) | LXIV Konferencja Naukowa, 2018 (139) | LXIII Konferencja Naukowa, 2017 (136) | LXII Konferencja Naukowa, 2016 (150) | LXI Konferencja Naukowa, 2015 (145) | LX Konferencja Naukowa, 2014 (190) | LIX Konferencja Naukowa, 2013 (110) | LVIII Konferencja Naukowa, 2012 (168) | LVII Konferencja Naukowa, 2011 (111) | LVI Konferencja Naukowa, 2010 (130) | LV Konferencja Naukowa, 2009 (108) | LIV Konferencja Naukowa, 2008 (161) | LIII Konferencja Naukowa, 2007 (161) | LII Konferencja Naukowa, 2006 (123) | LI Konferencja Naukowa, 2005 (113) | L Konferencja Naukowa, 2004 (165) | XLIX Konferencja Naukowa, 2003 (125) | XLVIII Konferencja Naukowa, 2002 (137) | XLVII Konferencja Naukowa, 2001 (154) | XLVI Konferencja Naukowa, 2000 (140) | XLV Konferencja Naukowa, 1999 (161) | XLIV Konferencja Naukowa, 1998 (140) | XLIII Konferencja Naukowa, 1997 (153) | XLII Konferencja Naukowa, 1996 (164) | XLI Konferencja Naukowa, 1995 (173) | XL Konferencja Naukowa, 1994 (151) | XXXIX Konferencja Naukowa, 1993 (148) | XXXVIII Konferencja Naukowa, 1992 (117) | XXXVII Konferencja Naukowa, 1991 (125) | XXXVI Konferencja Naukowa, 1990 (109) | XXXV Konferencja Naukowa, 1989 (150) | XXXIV Konferencja Naukowa, 1988 (177) | XXXIII Konferencja Naukowa, 1987 (195) | XXXII Konferencja Naukowa, 1986 (190) | XXXI Konferencja Naukowa, 1985 (180) | XXX Konferencja Naukowa, 1984 (143) | XXIX Konferencja Naukowa, 1983 (141) | XXVIII Konferencja Naukowa, 1982 (120) | XXVII Konferencja Naukowa, 1981 (160) | XXVI Konferencja Naukowa, 1980 (169) | XXV Konferencja Naukowa, 1979 (177) | XXIV Konferencja Naukowa, 1978 (143) | XXIII Konferencja Naukowa, 1977 (120) | XXII Konferencja Naukowa, 1976 (143) | XXI Konferencja Naukowa, 1975 (132) | XX Konferencja Naukowa, 1974 (151) | XIX Konferencja Naukowa, 1973 (131) | XVIII Konferencja Naukowa, 1972 (112) | XVII Konferencja Naukowa, 1971 (120) | XVI Konferencja Naukowa, 1970 (116) | XV Konferencja Naukowa, 1969 (75) | XIV Konferencja Naukowa, 1968 (114) | XIII Konferencja Naukowa, 1967 (100) | XII Konferencja Naukowa, 1966 (106) | XI Konferencja Naukowa, 1965 (81) |
| Niepublikowane prace naukowe pracowników PK (1994-2012) (4941) |
|
Typy zasobów
Jednostki PK
Tematyka bazy Historia i Ludzie PK
Opcje
| | Kozioł, Piotr Rail track as a structure with nonlinear and stochastic properties typ: referat opublikowany w książce | |
|
|
Wariant tytułu | | Droga szynowa jako konstrukcja o właściwościach nieliniowych i stochastycznych | Opublikowane w | | Inżynieria kolejowa – szanse i wyzwania Railway engineering – opportunities and challenges | Zakres stron | | 145-157 | Język | | angielski | Miejsce wydania | | Kraków | Wydawca | | Politechnika Krakowska im. Tadeusza Kościuszki | Data wydania | | 2018 | ISBN | | 978-83-909811-5-4 | Nazwa konferencji | | Konferencja Naukowa Komitetu Inżynierii Lądowej i Wodnej PAN oraz Komitetu Nauki PZITB | Numer konferencji | | LXIV | Miejsce konferencji | | Krynica Zdrój | Data konferencji | | 2018 |
Abstrakt | | Both the literature and experimental studies show the necessity to consider nonlinear and random properties of structures in the study of rail track dynamics. Inclusion of such assumptions in models leads ... więcejBoth the literature and experimental studies show the necessity to consider nonlinear and random properties of structures in the study of rail track dynamics. Inclusion of such assumptions in models leads to their growing computational complexity. Existing methods of solution does not allow the effective parametrical analysis of systems describing realistic structures. So called semi-analytical methods based on hybrid analytical approximations can be the altemative for popular tools of numerical analysis. This paper aims at overview of results obtained by using one of such methods, the one based on wavelet approximation with a use of filter coefficients type of "coiflet". Obtaining of such results requires the knowledge of advanced mathematical tools, mechanics and dynamics of systems subjected to moving loads. In the face of the current development of transport construction, in particular the expansion of railways and increasing vehicle speeds, the search for new methods of predicting dynamic phenomena occurring in structures subjected to moving loads becomes a necessity. The presented review of the existing results, based mainly on the author's publications from the last few years, shows that the skilful application of sophisticated mathematical tools can lead to a significant expansion of knowledge in the field of rail track dynamics study.
Zarówno literatura jak i badania eksperymentalne wskazują na konieczność uwzględniania właściwości nieliniowych i losowych konstrukcji w badaniu dynamiki dróg szynowych. Wprowadzanie takich założeń ... więcejZarówno literatura jak i badania eksperymentalne wskazują na konieczność uwzględniania właściwości nieliniowych i losowych konstrukcji w badaniu dynamiki dróg szynowych. Wprowadzanie takich założeń do modeli powoduje ich rosnącą złożoność obliczeniową. Istniejące metody rozwiązań nie pozwalają na efektywną analizę parametryczną układów opisujących rzeczywiste konstrukcje. Alternatywą dla popularnych narzędzi analizy numerycznej mogą być tzw. metody semi-analityczne oparte na hybrydowych aproksymacjach analitycznych. Artykuł ma na celu dokonanie przeglądu wyników uzyskanych za pomocą jednej z takich metod, bazującej na aproksymacji falkowej z użyciem filtrów typu „coiflet". Uzyskanie tego typu wyników wymaga znajomości zaawansowanych narzędzi matematycznych, mechaniki oraz zagadnień dynamiki układów poddanych ruchomym obciążeniom. W obliczu obecnego rozwoju budownictwa transportowego, a zwłaszcza rozbudowy dróg kolejowych i rosnących prędkości pojazdów, poszukiwanie nowych metod przewidywania dynamicznych zjawisk zachodzących w konstrukcjach poddanych ruchomym obciążeniom staje się koniecznością. Przedstawiony przegląd istniejących rezultatów, oparty głównie na publikacjach autora z ostatnich kilku lat, pokazuje, że umiejętne zastosowanie wyrafinowanych matematycznych narzędzi może prowadzić do znacznego poszerzenia wiedzy w zakresie badania dynamiki dróg szynowych. | Słowa kluczowe | | rail track dynamics, nonlinear and stochastic properties, semi-analytical methods, wavelet approximation
dynamika dróg szynowych, nieliniowe i stochastyczne właściwości, metody semi-analityczne, aproksymacja falkowa |
Link do katalogu Biblioteki PK | | przejdź | Link do Bibliografii Publ. Pracow. PK | | przejdź | Kolekcja | | |
|