Wyszukiwanie:
|
|
Sortowanie:
|
|
|
Bibliografia Publikacji Pracowników PK (50021) | Inne bazy bibliograficzne (15019) Architektura i Sztuka Krakowa (2298) | Historia i Ludzie PK – baza w przygotowaniu (0) | Konferencje Krynickie - Referaty (7776) LXVII Konferencja Naukowa, 2022 (41) | LXVI Konferencja Naukowa, 2020 (67) | LXV Konferencja Naukowa, 2019 (58) | LXIV Konferencja Naukowa, 2018 (139) | LXIII Konferencja Naukowa, 2017 (136) | LXII Konferencja Naukowa, 2016 (150) | LXI Konferencja Naukowa, 2015 (145) | LX Konferencja Naukowa, 2014 (190) | LIX Konferencja Naukowa, 2013 (110) | LVIII Konferencja Naukowa, 2012 (168) | LVII Konferencja Naukowa, 2011 (111) | LVI Konferencja Naukowa, 2010 (130) | LV Konferencja Naukowa, 2009 (108) | LIV Konferencja Naukowa, 2008 (161) | LIII Konferencja Naukowa, 2007 (161) | LII Konferencja Naukowa, 2006 (123) | LI Konferencja Naukowa, 2005 (113) | L Konferencja Naukowa, 2004 (165) | XLIX Konferencja Naukowa, 2003 (125) | XLVIII Konferencja Naukowa, 2002 (137) | XLVII Konferencja Naukowa, 2001 (154) | XLVI Konferencja Naukowa, 2000 (140) | XLV Konferencja Naukowa, 1999 (161) | XLIV Konferencja Naukowa, 1998 (140) | XLIII Konferencja Naukowa, 1997 (153) | XLII Konferencja Naukowa, 1996 (164) | XLI Konferencja Naukowa, 1995 (173) | XL Konferencja Naukowa, 1994 (151) | XXXIX Konferencja Naukowa, 1993 (148) | XXXVIII Konferencja Naukowa, 1992 (117) | XXXVII Konferencja Naukowa, 1991 (125) | XXXVI Konferencja Naukowa, 1990 (109) | XXXV Konferencja Naukowa, 1989 (150) | XXXIV Konferencja Naukowa, 1988 (177) | XXXIII Konferencja Naukowa, 1987 (195) | XXXII Konferencja Naukowa, 1986 (190) | XXXI Konferencja Naukowa, 1985 (180) | XXX Konferencja Naukowa, 1984 (143) | XXIX Konferencja Naukowa, 1983 (141) | XXVIII Konferencja Naukowa, 1982 (120) | XXVII Konferencja Naukowa, 1981 (160) | XXVI Konferencja Naukowa, 1980 (169) | XXV Konferencja Naukowa, 1979 (177) | XXIV Konferencja Naukowa, 1978 (143) | XXIII Konferencja Naukowa, 1977 (120) | XXII Konferencja Naukowa, 1976 (143) | XXI Konferencja Naukowa, 1975 (132) | XX Konferencja Naukowa, 1974 (151) | XIX Konferencja Naukowa, 1973 (131) | XVIII Konferencja Naukowa, 1972 (112) | XVII Konferencja Naukowa, 1971 (120) | XVI Konferencja Naukowa, 1970 (116) | XV Konferencja Naukowa, 1969 (75) | XIV Konferencja Naukowa, 1968 (114) | XIII Konferencja Naukowa, 1967 (100) | XII Konferencja Naukowa, 1966 (106) | XI Konferencja Naukowa, 1965 (81) |
| Niepublikowane prace naukowe pracowników PK (1994-2012) (4941) |
|
Typy zasobów
Jednostki PK
Tematyka bazy Historia i Ludzie PK
Opcje
|
Wariant tytułu | | Model kolejowego ruchu osobowego | Data wydania | | 2018 | Opublikowane w | | Acta Scientiarum Polonorum. Architectura | Zeszyt | | 17 | Numer | | 4 | Zakres stron | | 5-17 | Język | | angielski | Miejsce wydania | | Warszawa | Wydawca | | Wydaw. SGGW | ISSN | | 2544-1760 | Nazwa konferencji | | [Konferencja Naukowa Komitetu Inżynierii Lądowej i Wodnej PAN oraz Komitetu Nauki PZITB] | Numer konferencji | | [LXIV] | Miejsce konferencji | | [Krynica Zdrój] | Data konferencji | | [2018] | Uwagi | | Session: Transportation engineering
Sesja: Inżynieria komunikacyjna |
Abstrakt | | The paper addresses the issues of railway trip modelling in conditions of restricted access to railway data, and especially, the results of surveys among railway passengers and databases from railway systems. ... więcejThe paper addresses the issues of railway trip modelling in conditions of restricted access to railway data, and especially, the results of surveys among railway passengers and databases from railway systems. It presents the gathered experience associated with the development of a passenger railway transport model in the research project “Principles of forecasting road traffic, taking into account other means of transport”, implemented within the project Rozwój Innowacji Drogowych (Road Innovation Development), organized by the National Centre for Research and Development and the General Directorate for National Roads and Motorways. The article also presents a proposed methodology for developing a railway trip generation and distribution model based on limited variables describing transport zones (and stations) and the available statistical data on the number of trips, transport tasks and the average trip distance divided into three railway market segments: regional, interregional and interagglomeration transport. It also discusses the results of applying the developed model, including the obtained railway transport structures for transport types, and the model calibration results.
Budowa modeli ruchu kolejowego, a zwłaszcza macierzy podróży jest silnie uwarunkowania dostępnością danych. Pozornie w przypadku kolejowych przewozów pasażerskich macierze podróży mogłyby być ... więcejBudowa modeli ruchu kolejowego, a zwłaszcza macierzy podróży jest silnie uwarunkowania dostępnością danych. Pozornie w przypadku kolejowych przewozów pasażerskich macierze podróży mogłyby być budowane na podstawie statystyk sprzedanych biletów, określających rozmieszczenie źródeł oraz cele podróży i ich potencjały. Swobodny dostęp do danych klejowych jest najczęściej silnie ograniczony, a statystki biletowe są traktowane jako tajemnice handlowe spółek przewozowych. Ograniczona dostępność danych kolejowych utrudnia prace nad modelami kolejowymi, a zwłaszcza modelowanie podróży na krajowym i międzyregionalnym poziomie. W artykule przedstawiono propozycję metody budowy modelu kolejowego z wykorzystaniem ogólnodostępnych danych publikowanych przez spółki kolejowe. W artykule przedstawiono wyniki uzyskane w ramach projektu „Zasady prognozowania ruchu drogowego z uwzględnieniem innych środków transportu” (INMOP 3), w tym opisano (1) metodykę budowy modelu generacji podróży kolejowych dla trzech typów pociągów (regionalnych, międzyregionalnych i międzyaglomeracyjnych), uwzględniającą ogólnodostępne zmienne, takie jak: liczba mieszkańców w otoczeniu stacji kolejowych, poziom ekonomiczny wyrażony wielkością PKB na mieszkańca, stopień zmotoryzowania mieszkańców, liczba firm, wielkość bazy turystyczno-noclegowej oraz liczba pociągów na dobę; (2) metodykę dystrybucji podróży odpowiadającą ww. rodzajom pociągów, bazującą na wielkości ruchu generowanego w rejonach oraz czasie przejazdu pomiędzy rejonami oraz (3) proces kalibracji wykonany standardową procedurą z wykorzystaniem analizy zgodności histogramów podróży otrzymanych z macierzy podróży rzeczywistych oraz otrzymanych w wyniku obliczeń. W rezultacie zaproponowanego procesu generacji i dystrybucji podróży kolejowych osób oraz procesu kalibracji przedstawiono macierze wynikowe dla podróży regionalnych, międzyregionalnych i międzyaglomeracyjnych oraz macierz łączną. | Słowa kluczowe | | railway, trip generation models, trip distribution models, trip matrix, railway model
kolej, modele generacji podróży, modele dystrybucji podróży, macierze podróży osób, model kolejowy |
Link do publikacji | | w wersji elektronicznej online | Kolekcja | | |
|