Wyszukiwanie:
|
|
Sortowanie:
|
|
|
Bibliografia Publikacji Pracowników PK (50021) | Inne bazy bibliograficzne (15019) Architektura i Sztuka Krakowa (2298) | Historia i Ludzie PK – baza w przygotowaniu (0) | Konferencje Krynickie - Referaty (7776) LXVII Konferencja Naukowa, 2022 (41) | LXVI Konferencja Naukowa, 2020 (67) | LXV Konferencja Naukowa, 2019 (58) | LXIV Konferencja Naukowa, 2018 (139) | LXIII Konferencja Naukowa, 2017 (136) | LXII Konferencja Naukowa, 2016 (150) | LXI Konferencja Naukowa, 2015 (145) | LX Konferencja Naukowa, 2014 (190) | LIX Konferencja Naukowa, 2013 (110) | LVIII Konferencja Naukowa, 2012 (168) | LVII Konferencja Naukowa, 2011 (111) | LVI Konferencja Naukowa, 2010 (130) | LV Konferencja Naukowa, 2009 (108) | LIV Konferencja Naukowa, 2008 (161) | LIII Konferencja Naukowa, 2007 (161) | LII Konferencja Naukowa, 2006 (123) | LI Konferencja Naukowa, 2005 (113) | L Konferencja Naukowa, 2004 (165) | XLIX Konferencja Naukowa, 2003 (125) | XLVIII Konferencja Naukowa, 2002 (137) | XLVII Konferencja Naukowa, 2001 (154) | XLVI Konferencja Naukowa, 2000 (140) | XLV Konferencja Naukowa, 1999 (161) | XLIV Konferencja Naukowa, 1998 (140) | XLIII Konferencja Naukowa, 1997 (153) | XLII Konferencja Naukowa, 1996 (164) | XLI Konferencja Naukowa, 1995 (173) | XL Konferencja Naukowa, 1994 (151) | XXXIX Konferencja Naukowa, 1993 (148) | XXXVIII Konferencja Naukowa, 1992 (117) | XXXVII Konferencja Naukowa, 1991 (125) | XXXVI Konferencja Naukowa, 1990 (109) | XXXV Konferencja Naukowa, 1989 (150) | XXXIV Konferencja Naukowa, 1988 (177) | XXXIII Konferencja Naukowa, 1987 (195) | XXXII Konferencja Naukowa, 1986 (190) | XXXI Konferencja Naukowa, 1985 (180) | XXX Konferencja Naukowa, 1984 (143) | XXIX Konferencja Naukowa, 1983 (141) | XXVIII Konferencja Naukowa, 1982 (120) | XXVII Konferencja Naukowa, 1981 (160) | XXVI Konferencja Naukowa, 1980 (169) | XXV Konferencja Naukowa, 1979 (177) | XXIV Konferencja Naukowa, 1978 (143) | XXIII Konferencja Naukowa, 1977 (120) | XXII Konferencja Naukowa, 1976 (143) | XXI Konferencja Naukowa, 1975 (132) | XX Konferencja Naukowa, 1974 (151) | XIX Konferencja Naukowa, 1973 (131) | XVIII Konferencja Naukowa, 1972 (112) | XVII Konferencja Naukowa, 1971 (120) | XVI Konferencja Naukowa, 1970 (116) | XV Konferencja Naukowa, 1969 (75) | XIV Konferencja Naukowa, 1968 (114) | XIII Konferencja Naukowa, 1967 (100) | XII Konferencja Naukowa, 1966 (106) | XI Konferencja Naukowa, 1965 (81) |
| Niepublikowane prace naukowe pracowników PK (1994-2012) (4941) |
|
Typy zasobów
Jednostki PK
Tematyka bazy Historia i Ludzie PK
Opcje
|
Wariant tytułu | | Statyczne i dynamiczne parametry toru kolejowego z podkładkami podpodkładowymi | Data wydania | | 2018 | Opublikowane w | | Archives of Civil Engineering | Vol. | | 64 | Numer | | 4 | Zakres stron | | 187-201 | Język | | angielski | Miejsce wydania | | Warszawa | Wydawca | | Warsaw University of Technology. Faculty of Civil Engineering | ISSN | | 2300-3103 | Nazwa konferencji | | [Konferencja Naukowa Komitetu Inżynierii Lądowej i Wodnej PAN oraz Komitetu Nauki PZITB] | Numer konferencji | | [LXIV] | Miejsce konferencji | | [Krynica Zdrój] | Data konferencji | | [2018] | Uwagi | | Poszerzone polskie streszczenie opublikowane w: Inżynieria kolejowa – szanse i wyzwania / red. Piotr Kozioł, Andrzej Szarata, Wojciech Drozd. – Kraków : Politechnika Krakowska im. Tadeusza Kościuszki, 2018. – S. 343-345. – ISBN 978-83-909811-5-4 | Data dostępu | | 2020-01-10 |
Abstrakt | | The paper presents results of the laboratory tests made for the prototype resilient under sleeper pads in the Warsaw University of Technology laboratory unit. These pads are dedicated to reduce vibrations ... więcejThe paper presents results of the laboratory tests made for the prototype resilient under sleeper pads in the Warsaw University of Technology laboratory unit. These pads are dedicated to reduce vibrations transmitted to the vicinity of the railroad and to improve the resistance of the railroad structure. The laboratory testing program was carried out for elastomeric materials (polyurethane and rubber based) due to the PN-EN 16730 standard. The obtained values of the key parameters were used in order to determine the insertion loss vibration level by applying analytical method. The paper presents the influence of selected parameters i.e. static and dynamic moduli on the reduction of vibration and structure-borne sound level.
Artykuł prezentuje wyniki badań wykonanych na prototypowych podkładkach podpodkładowych (USP - skrót od ang. Under Sleeper Pads) na stanowisku laboratoryjnym na Wydziale Inżynierii Lądowej Politechniki ... więcejArtykuł prezentuje wyniki badań wykonanych na prototypowych podkładkach podpodkładowych (USP - skrót od ang. Under Sleeper Pads) na stanowisku laboratoryjnym na Wydziale Inżynierii Lądowej Politechniki Warszawskiej. Podkładki USP stosowane są w torach i w rozjazdach o podsypkowej konstrukcji nawierzchni szynowej w celu ograniczenia niekorzystnych oddziaływań dynamicznych od ruchu pojazdów szynowych na otoczenie trasy - przede wszystkim ograniczenia poziomu wibracji. Elementy te zwiększają także trwałość nawierzchni szynowej poprzez zwiększenie powierzchni sprężystego przenoszenia dynamicznych obciążeń na styku podsypki tłuczniowej i podpory szynowej, co przeciwdziała rozkruszaniu ziaren podsypki i tworzeniu się rys i mechanicznych uszkodzeń (wgłębień) na spodzie podkładów. Program badań charakterystyk sprężystych podkładek USP, który spełnia wymagania normy PN-EN 16730, dotyczył trzech odmian elastomerowych podkładek USP (na bazie poliuretanu - PUR7 i gumy - RUB7 i RUB9 o zróżnicowanej sztywności). Dla odmian tych podkładek USP przeprowadzono analizę porównawczą zmian wartości dynamicznego modułu ich sztywności w funkcji częstotliwości obciążenia oraz przy zastosowaniu modelu podsypkowej nawierzchni szynowej prognozę ograniczenia poziomu wibracji, charakteryzowanego wartością tzw. współczynnika tłumienia dodanego (ang. Insertion Loss). Wyznaczone w badaniach laboratoryjnych najistotniejsze parametry statyczne i dynamiczne posłużyły do wyznaczenia wartości parametru tzw. tłumienia dodanego z zastosowaniem modelu analitycznego konstrukcji nawierzchni kolejowej. Artykuł wykazał istotny wpływ wybranych parametrów - statycznego i dynamicznego modułu sztywności oraz współczynnika przesztywnienia dynamicznego podkładek USP na poziom redukcji wibracji od ruchu kolejowego. W przypadku podkładek USP o wartości statycznego modułu sztywności ok. 0,050 N/mm3 i współczynnika przesztywnienia dynamicznego ≤ 2,0 (PUR7 and RUB9), zakres efektywnego tłumienia wibracji zaczyna się od częstotliwości wymuszenia ok. 13 Hz podczas gdy dla USP o wartości statycznego modułu sztywności ok. 0,100 N/mm3 i współczynnika przesztywnienia dynamicznego ≤ 2,0 (RUB7) zakres efektywnego tłumienia wibracji zaczyna się od częstotliwości ok. 17,5 Hz. | Słowa kluczowe | | under sleeper pads, static bedding modulus, dynamic bedding modulus, dynamic stiffening ratio
podkładki podpodkładowe, statyczny moduł sztywności, dynamiczny moduł sztywności, współczynnik przesztywnienia dynamicznego |
Link do publikacji | | przejdź | Link do katalogu Biblioteki PK | | przejdź przejdź do streszczenia | Kolekcja | | |
|