Wyszukiwanie:
|
|
Sortowanie:
|
|
|
Bibliografia Publikacji Pracowników PK (50021) | Inne bazy bibliograficzne (15019) Architektura i Sztuka Krakowa (2298) | Historia i Ludzie PK – baza w przygotowaniu (0) | Konferencje Krynickie - Referaty (7776) LXVII Konferencja Naukowa, 2022 (41) | LXVI Konferencja Naukowa, 2020 (67) | LXV Konferencja Naukowa, 2019 (58) | LXIV Konferencja Naukowa, 2018 (139) | LXIII Konferencja Naukowa, 2017 (136) | LXII Konferencja Naukowa, 2016 (150) | LXI Konferencja Naukowa, 2015 (145) | LX Konferencja Naukowa, 2014 (190) | LIX Konferencja Naukowa, 2013 (110) | LVIII Konferencja Naukowa, 2012 (168) | LVII Konferencja Naukowa, 2011 (111) | LVI Konferencja Naukowa, 2010 (130) | LV Konferencja Naukowa, 2009 (108) | LIV Konferencja Naukowa, 2008 (161) | LIII Konferencja Naukowa, 2007 (161) | LII Konferencja Naukowa, 2006 (123) | LI Konferencja Naukowa, 2005 (113) | L Konferencja Naukowa, 2004 (165) | XLIX Konferencja Naukowa, 2003 (125) | XLVIII Konferencja Naukowa, 2002 (137) | XLVII Konferencja Naukowa, 2001 (154) | XLVI Konferencja Naukowa, 2000 (140) | XLV Konferencja Naukowa, 1999 (161) | XLIV Konferencja Naukowa, 1998 (140) | XLIII Konferencja Naukowa, 1997 (153) | XLII Konferencja Naukowa, 1996 (164) | XLI Konferencja Naukowa, 1995 (173) | XL Konferencja Naukowa, 1994 (151) | XXXIX Konferencja Naukowa, 1993 (148) | XXXVIII Konferencja Naukowa, 1992 (117) | XXXVII Konferencja Naukowa, 1991 (125) | XXXVI Konferencja Naukowa, 1990 (109) | XXXV Konferencja Naukowa, 1989 (150) | XXXIV Konferencja Naukowa, 1988 (177) | XXXIII Konferencja Naukowa, 1987 (195) | XXXII Konferencja Naukowa, 1986 (190) | XXXI Konferencja Naukowa, 1985 (180) | XXX Konferencja Naukowa, 1984 (143) | XXIX Konferencja Naukowa, 1983 (141) | XXVIII Konferencja Naukowa, 1982 (120) | XXVII Konferencja Naukowa, 1981 (160) | XXVI Konferencja Naukowa, 1980 (169) | XXV Konferencja Naukowa, 1979 (177) | XXIV Konferencja Naukowa, 1978 (143) | XXIII Konferencja Naukowa, 1977 (120) | XXII Konferencja Naukowa, 1976 (143) | XXI Konferencja Naukowa, 1975 (132) | XX Konferencja Naukowa, 1974 (151) | XIX Konferencja Naukowa, 1973 (131) | XVIII Konferencja Naukowa, 1972 (112) | XVII Konferencja Naukowa, 1971 (120) | XVI Konferencja Naukowa, 1970 (116) | XV Konferencja Naukowa, 1969 (75) | XIV Konferencja Naukowa, 1968 (114) | XIII Konferencja Naukowa, 1967 (100) | XII Konferencja Naukowa, 1966 (106) | XI Konferencja Naukowa, 1965 (81) |
| Niepublikowane prace naukowe pracowników PK (1994-2012) (4941) |
|
Jednostki PK
Opcje
| | Michałowski, Tomasz Analiza aerodynamiczna sztywności przestrzennej lekkich stalowych kładek dla pieszych : rozprawa doktorska |
|
Promotor | | prof. dr hab. inż. Andrzej Flaga | Miejsce wydania | | Kraków | Data wydania | | 2002 | Język | | polski | Liczba stron | | 196, XXI, 2 k. tabl., 1 k. tabl. luź. | Oznaczenie ilustracji | | rys., tab., wykr. | Bibliografia (na str.) | | 192-195 | Bibliografia (liczba pozycji) | | Bibliogr. po rozdz. | Charakter pracy | | publikacja naukowa | Opis bibliograficzny | | Analiza aerodynamiczna sztywności przestrzennej lekkich stalowych kładek dla pieszych : rozprawa doktorska / Tomasz Michałowski. – Kraków, 2002. – 196, XXI k., 2 k. tabl., 1 k. tabl. luź. : rys., ... więcejAnaliza aerodynamiczna sztywności przestrzennej lekkich stalowych kładek dla pieszych : rozprawa doktorska / Tomasz Michałowski. – Kraków, 2002. – 196, XXI k., 2 k. tabl., 1 k. tabl. luź. : rys., tab., wykr. – Politechnika Krakowska. Wydział Inżynierii Lądowej. – Promotor: prof. dr hab. inż. Andrzej Flaga. – Bibliogr. po rozdz. |
Klasyfikacja PKT | | [631600] Konstrukcje budowlane [630900] Inżynieryjno-teoretyczne podstawy budownictwa [631300] Materiały i wyroby budowlane [370921] Stereomechanika. (Wytrzymałość materiałów. Wytrzymałość zmęczeniowa) [630000] Budownictwo [370900] Podstawy budowy maszyn [370000] Budowa maszyn. Przemysł maszynowy i metalowy [461927] Stalownictwo [460000] Metalurgia [461900] Metalurgia żelaza | Słowa kluczowe | | mosty, obciążenia i naprężenia konstrukcji - obliczanie | Abstrakt | | Praca dotyczy problemu o dużym znaczeniu praktycznym, a mianowicie zachowania się stalowych kładek dla pieszych przy wpływach wiatru i zapewnieniu im odpowiedniej sztywności przestrzennej, tak aby ... więcejPraca dotyczy problemu o dużym znaczeniu praktycznym, a mianowicie zachowania się stalowych kładek dla pieszych przy wpływach wiatru i zapewnieniu im odpowiedniej sztywności przestrzennej, tak aby spełnione byty wymagania nośności i użytkowania. We wstępnej części pracy opisano istniejące rozwiązania konstrukcyjne kładek podwieszonych, wiszących i wstęgowych, zrealizowanych w Polsce Południowej. Zrealizowano pomiary charakterystyk dynamicznych dla czterech wybranych kładek i dokonano ich identyfikacji dynamicznej. Wyniki pomiarów pozwalają na sformułowanie tezy, it tłumienie drgań nie podlega klasycznemu modelowi tłumienia wiskotycznego i ma charakter nieliniowy. Kolejnym krokiem było stworzenie jednolitego modelu obliczeniowego, opisującego statyczne i dynamiczne działanie wiatru na kładki, z uwzględnieniem zjawisk aerodynamicznych typu galopowanie, dywergencja i flatter, oraz zagadnienie wzbudzenia wirowego przęsła. Przeanalizowane w pracy kładki są reprezentantami różnych rozwiązań konstrukcyjnych, spotykanych w rzeczywistości. Na podstawie wyników obliczeń aerodynamicznych, sformułowano tezę, iż istnieje zasadnicza różnica w zachowaniu się kładek oraz mostów dużych rozpiętości. Dotyczy to głównie sztywności poziomej, dlatego też poważnym problemem w przypadku kładek jest spełnienie warunków ich użytkowania, tak z uwagi na przemieszczenia statyczne, jak i amplitudy drgań. Spośród istniejących kładek jedynie niektóre z nich spełniają warunki użytkowania. W pracy wskazano pewną klasę konstrukcji, która te warunki spełnia. W trzeciej części pracy zaproponowano rozwiązania konstrukcyjne lekkich kładek pieszo-jezdnych, zbudowanych z segmentów prętowo-cięgnowych. Kilka rodzajów rozwiązań takiej konstrukcji poddano analizie według identycznej procedury, jak dla istniejących kładek. Dodatkowo dokonano wstępnych obliczeń statycznych. Zaproponowane rozwiązania kładek pieszo-jezdnych są w pełni konkurencyjne z rozwiązaniami istniejącymi. Spełniają one wymogi odnośnie przemieszczeń i amplitud drgań przy mniejszym ciężarze własnym przęsła. |
Jednostka nadająca stopień | | Politechnika Krakowska. Wydział Inżynierii Lądowej |
Link do publikacji | | w Repozytorium Politechniki Krakowskiej | Link do katalogu Biblioteki PK | | przejdź | Kolekcja | | |
|