Wyszukiwanie:
|
|
Sortowanie:
|
|
|
Bibliografia Publikacji Pracowników PK (50021) | Inne bazy bibliograficzne (15019) Architektura i Sztuka Krakowa (2298) | Historia i Ludzie PK – baza w przygotowaniu (0) | Konferencje Krynickie - Referaty (7776) LXVII Konferencja Naukowa, 2022 (41) | LXVI Konferencja Naukowa, 2020 (67) | LXV Konferencja Naukowa, 2019 (58) | LXIV Konferencja Naukowa, 2018 (139) | LXIII Konferencja Naukowa, 2017 (136) | LXII Konferencja Naukowa, 2016 (150) | LXI Konferencja Naukowa, 2015 (145) | LX Konferencja Naukowa, 2014 (190) | LIX Konferencja Naukowa, 2013 (110) | LVIII Konferencja Naukowa, 2012 (168) | LVII Konferencja Naukowa, 2011 (111) | LVI Konferencja Naukowa, 2010 (130) | LV Konferencja Naukowa, 2009 (108) | LIV Konferencja Naukowa, 2008 (161) | LIII Konferencja Naukowa, 2007 (161) | LII Konferencja Naukowa, 2006 (123) | LI Konferencja Naukowa, 2005 (113) | L Konferencja Naukowa, 2004 (165) | XLIX Konferencja Naukowa, 2003 (125) | XLVIII Konferencja Naukowa, 2002 (137) | XLVII Konferencja Naukowa, 2001 (154) | XLVI Konferencja Naukowa, 2000 (140) | XLV Konferencja Naukowa, 1999 (161) | XLIV Konferencja Naukowa, 1998 (140) | XLIII Konferencja Naukowa, 1997 (153) | XLII Konferencja Naukowa, 1996 (164) | XLI Konferencja Naukowa, 1995 (173) | XL Konferencja Naukowa, 1994 (151) | XXXIX Konferencja Naukowa, 1993 (148) | XXXVIII Konferencja Naukowa, 1992 (117) | XXXVII Konferencja Naukowa, 1991 (125) | XXXVI Konferencja Naukowa, 1990 (109) | XXXV Konferencja Naukowa, 1989 (150) | XXXIV Konferencja Naukowa, 1988 (177) | XXXIII Konferencja Naukowa, 1987 (195) | XXXII Konferencja Naukowa, 1986 (190) | XXXI Konferencja Naukowa, 1985 (180) | XXX Konferencja Naukowa, 1984 (143) | XXIX Konferencja Naukowa, 1983 (141) | XXVIII Konferencja Naukowa, 1982 (120) | XXVII Konferencja Naukowa, 1981 (160) | XXVI Konferencja Naukowa, 1980 (169) | XXV Konferencja Naukowa, 1979 (177) | XXIV Konferencja Naukowa, 1978 (143) | XXIII Konferencja Naukowa, 1977 (120) | XXII Konferencja Naukowa, 1976 (143) | XXI Konferencja Naukowa, 1975 (132) | XX Konferencja Naukowa, 1974 (151) | XIX Konferencja Naukowa, 1973 (131) | XVIII Konferencja Naukowa, 1972 (112) | XVII Konferencja Naukowa, 1971 (120) | XVI Konferencja Naukowa, 1970 (116) | XV Konferencja Naukowa, 1969 (75) | XIV Konferencja Naukowa, 1968 (114) | XIII Konferencja Naukowa, 1967 (100) | XII Konferencja Naukowa, 1966 (106) | XI Konferencja Naukowa, 1965 (81) |
| Niepublikowane prace naukowe pracowników PK (1994-2012) (4941) |
|
Jednostki PK
Opcje
| | Laskowski, Henryk Optymalne kształtowanie stalowo-betonowych dźwigarów zespolonych w kategoriach teorii sterowania : praca doktorska |
|
Promotor | | dr hab. inż. Leszek Mikulski, prof. PK | Tytuł równoległy | | [Optimal modeling of steel-concrete combined girders in view of the control theory] | Miejsce wydania | | Kraków | Data wydania | | 2006 | Język | | polski | Liczba stron | | 115 | Oznaczenie ilustracji | | rys., tabl. | Bibliografia (na str.) | | 114-115 | Bibliografia (liczba pozycji) | | 45 | Charakter pracy | | publikacja naukowa | Opis bibliograficzny | | Optymalne kształtowanie stalowo-betonowych dźwigarów zespolonych w kategoriach teorii sterowania : praca doktorska = [Optimal modeling of steel-concrete combined girders in view of the control theory] ... więcejOptymalne kształtowanie stalowo-betonowych dźwigarów zespolonych w kategoriach teorii sterowania : praca doktorska = [Optimal modeling of steel-concrete combined girders in view of the control theory] / Henryk Laskowski. – Kraków, 2006. – 115 s. : rys., tabl. – Politechnika Krakowska. Wydział Inżynierii Lądowej. – Promotor: dr hab. inż. Leszek Mikulski, prof. PK. – Bibliogr. 45 poz. |
Klasyfikacja PKT | | [630000] Budownictwo | Słowa kluczowe | | dźwigary nośne powierzchniowe, konstrukcje zespolone, modele optymalizacyjne | Abstrakt | | W pracy dokonano analizy podstawowych zagadnień związanych z projektowaniem dźwigarów zespolonych pod kątem praktycznego zastosowania teorii sterowania do optymalnego kształtowania przekroju. W ... więcej W pracy dokonano analizy podstawowych zagadnień związanych z projektowaniem dźwigarów zespolonych pod kątem praktycznego zastosowania teorii sterowania do optymalnego kształtowania przekroju. W efekcie tej analizy zaproponowano metody formułowania modeli matematycznych opisujących dźwigar zespolony w sytuacjach obliczeniowych, jakie mogą wystąpić w okresie od rozpoczęcia budowy obiektu do końca okresu eksploatacji. Formułowane modele matematyczne posiadają strukturę formalną umożliwiającą zastosowanie zasady maksimum i sprowadzenie problemu optymalizacji do wielopunktowego problemu brzegowego, który może być rozwiązany metodami numerycznymi. W ten sposób wyznacza się przekrój poprzeczny, który spełnia warunki konieczne optymalności. Oryginalne elementy pracy w zakresie teorii optymalnego sterowania:
1. Wprowadzenie funkcji w (x, a, b) umożliwiającej zapis funkcji nieciągłych w skończonej liczbie punktów. 2. Wprowadzenie funkcji wp (x, a) umożliwiającej formułowanie warunków punktowych wewnątrz przedziałów charakterystycznych.
3. Zastosowanie funkcji max (min) w formułowaniu złożonych ograniczeń. Oryginalne elementy pracy w zakresie modelowania i zastosowań praktycznych
1. Sformułowanie modeli matematycznych złożonych obiektu mostowych.
2. Rozwiązanie numeryczne WPPB o wymiarze 952.
3. Wyznaczenie rozwiązania spełniającego warunki konieczne optymalizacji. Zaproponowanie metody umożliwiającej wykorzystanie rozwiązania optymalnego w praktyce.
The purpose of the paper is to analyze the fundamental problems of designing combined girders in the light of the practical application of the control theory to optimal modeling of girder cross-section. ... więcejThe purpose of the paper is to analyze the fundamental problems of designing combined girders in the light of the practical application of the control theory to optimal modeling of girder cross-section. As a result of the analysis we developed methods for formulating mathematical models to describe combined girders in analytical situations that can occur during the life-span of a structure. The models have a formal structure allowing for the minimum principle to be applied and the optimization problem reduced to the multi-point boundary-value problem (MPBVP), which can be solved by numerical methods. Thus girder cross-sections fulfilling the necessary optimization conditions can be obtained. Original work elements as related to the control theory: 4. Introduction of Function w(x, a, b), which allows for non-continuous functions with a finite number of points to be specified. 5. Introduction of Function wp(x, a), which allows for point-value conditions to be formulated within characteristic intervals. Application of the maximum (minimum) function in formulating complex constraints. Original work elements considered in modeling and practical applications: 1. Formulation of mathematical models for complex bridge structures. 2. Numerical solution of the MPBVP (dimension = 952). 3. Obtaining a solution fulfilling the necessary optimization conditions. Proposing a method for applying the optimal solution in practice. |
Jednostka nadająca stopień | | Politechnika Krakowska. Wydział Inżynierii Lądowej |
Link do publikacji | | w Repozytorium Politechniki Krakowskiej | Link do katalogu Biblioteki PK | | przejdź | Kolekcja | | |
|