Wyszukiwanie:
|
|
Sortowanie:
|
|
|
Bibliografia Publikacji Pracowników PK (50021) | Inne bazy bibliograficzne (15019) Architektura i Sztuka Krakowa (2298) | Historia i Ludzie PK – baza w przygotowaniu (0) | Konferencje Krynickie - Referaty (7776) LXVII Konferencja Naukowa, 2022 (41) | LXVI Konferencja Naukowa, 2020 (67) | LXV Konferencja Naukowa, 2019 (58) | LXIV Konferencja Naukowa, 2018 (139) | LXIII Konferencja Naukowa, 2017 (136) | LXII Konferencja Naukowa, 2016 (150) | LXI Konferencja Naukowa, 2015 (145) | LX Konferencja Naukowa, 2014 (190) | LIX Konferencja Naukowa, 2013 (110) | LVIII Konferencja Naukowa, 2012 (168) | LVII Konferencja Naukowa, 2011 (111) | LVI Konferencja Naukowa, 2010 (130) | LV Konferencja Naukowa, 2009 (108) | LIV Konferencja Naukowa, 2008 (161) | LIII Konferencja Naukowa, 2007 (161) | LII Konferencja Naukowa, 2006 (123) | LI Konferencja Naukowa, 2005 (113) | L Konferencja Naukowa, 2004 (165) | XLIX Konferencja Naukowa, 2003 (125) | XLVIII Konferencja Naukowa, 2002 (137) | XLVII Konferencja Naukowa, 2001 (154) | XLVI Konferencja Naukowa, 2000 (140) | XLV Konferencja Naukowa, 1999 (161) | XLIV Konferencja Naukowa, 1998 (140) | XLIII Konferencja Naukowa, 1997 (153) | XLII Konferencja Naukowa, 1996 (164) | XLI Konferencja Naukowa, 1995 (173) | XL Konferencja Naukowa, 1994 (151) | XXXIX Konferencja Naukowa, 1993 (148) | XXXVIII Konferencja Naukowa, 1992 (117) | XXXVII Konferencja Naukowa, 1991 (125) | XXXVI Konferencja Naukowa, 1990 (109) | XXXV Konferencja Naukowa, 1989 (150) | XXXIV Konferencja Naukowa, 1988 (177) | XXXIII Konferencja Naukowa, 1987 (195) | XXXII Konferencja Naukowa, 1986 (190) | XXXI Konferencja Naukowa, 1985 (180) | XXX Konferencja Naukowa, 1984 (143) | XXIX Konferencja Naukowa, 1983 (141) | XXVIII Konferencja Naukowa, 1982 (120) | XXVII Konferencja Naukowa, 1981 (160) | XXVI Konferencja Naukowa, 1980 (169) | XXV Konferencja Naukowa, 1979 (177) | XXIV Konferencja Naukowa, 1978 (143) | XXIII Konferencja Naukowa, 1977 (120) | XXII Konferencja Naukowa, 1976 (143) | XXI Konferencja Naukowa, 1975 (132) | XX Konferencja Naukowa, 1974 (151) | XIX Konferencja Naukowa, 1973 (131) | XVIII Konferencja Naukowa, 1972 (112) | XVII Konferencja Naukowa, 1971 (120) | XVI Konferencja Naukowa, 1970 (116) | XV Konferencja Naukowa, 1969 (75) | XIV Konferencja Naukowa, 1968 (114) | XIII Konferencja Naukowa, 1967 (100) | XII Konferencja Naukowa, 1966 (106) | XI Konferencja Naukowa, 1965 (81) |
| Niepublikowane prace naukowe pracowników PK (1994-2012) (4941) |
|
Jednostki PK
Opcje
| | Bauer, Marek Wpływ infrastruktury ulic na funkcjonowanie komunikacji autobusowej : praca doktorska |
|
Promotor | | prof. dr hab. inż. Andrzej Rudnicki | Tytuł równoległy | | [Influence of street's infrastructure onto bus public transport operation] | Miejsce wydania | | Kraków | Data wydania | | 2007 | Język | | polski | Liczba stron | | VI, 225 | Oznaczenie ilustracji | | rys., tab. | Bibliografia (na str.) | | 220-225 | Bibliografia (liczba pozycji) | | 172 | Charakter pracy | | publikacja naukowa | Opis bibliograficzny | | Wpływ infrastruktury ulic na funkcjonowanie komunikacji autobusowej : praca doktorska = [Influence of street's infrastructure onto bus public transport operation] / Marek Bauer. – Kraków, 2007. – ... więcejWpływ infrastruktury ulic na funkcjonowanie komunikacji autobusowej : praca doktorska = [Influence of street's infrastructure onto bus public transport operation] / Marek Bauer. – Kraków, 2007. – VI, 225 k. : rys., tab. – Politechnika Krakowska. Wydział Inżynierii Lądowej. – Promotor: prof. dr hab. inż. Andrzej Rudnicki. – Bibliogr. 172 poz. |
Klasyfikacja PKT | | [662500] Komunikacja miejska [660000] Gospodarka komunalna | Słowa kluczowe | | autobusy, autokary, gospodarcze aspekty transportu, ekonomika transportu, komunikacja miejska, ulice komunikacyjne, planowanie przestrzenne | Abstrakt | | Celem niniejszej pracy jest analiza czynników wpływających na zakłócenia w ruchu autobusów komunikacji miejskiej oraz wykazanie wpływu rozwiązań usprawniających ruch autobusów na poprawę funkcjonowania ... więcejCelem niniejszej pracy jest analiza czynników wpływających na zakłócenia w ruchu autobusów komunikacji miejskiej oraz wykazanie wpływu rozwiązań usprawniających ruch autobusów na poprawę funkcjonowania linii autobusowych, nie tylko w obrębie wprowadzenia usprawnień, ale na całej długości linii. W pracy przeanalizowano i wykazano efektywność funkcjonalną wydzielonych pasów autobusowych oraz wspólnych pasów tramwajowo-autobusowych, poprzez osiągnięcie poprawy punktualności i regularności kursowania autobusów obsługujących daną linię. Podstawą do prowadzenia analiz efektywności wybranych rozwiązań było skonstruowanie stochastycznego, uniwersalnego modelu symulacyjnego funkcjonowania linii autobusowej, opierającego się na wynikach badań prowadzonych na liniach autobusowych miejskich, w warunkach rzeczywistych. Na podstawie przeprowadzonych analiz ustalono, że możliwe jest zidentyfikowanie i zamodelowanie wpływu grupy czynników infrastrukturalnych oraz grupy pozostałych czynników (w tym czynników o charakterze zakłócającym) na jakość funkcjonowania komunikacji miejskiej, w szczególności linii autobusowej. Ze względu na mnogość i losowość czynników wpływających na funkcjonowanie linii autobusowej, ruch autobusów realizujących obsługę komunikacyjną danej linii może być opisany jako niestacjonarny proces stochastyczny z pamięcią.
One of the main goals of this dissertation is analysis of infrastructural and other factors which have the big influence onto disturbances of bus public transport operation. Privileging of public transport ... więcejOne of the main goals of this dissertation is analysis of infrastructural and other factors which have the big influence onto disturbances of bus public transport operation. Privileging of public transport buses in traffic influences onto conditions of bus line operation on the whole length of line. In this dissertation there were analyzed the functional effectiveness of separated bus lanes and separated common tram-bus lanes with special taking into consideration punctuality and regularity of public transport buses. The basis for those analysis was stochastic simulation model of bus line operation. As a result, there is possible to identify and model infrastructural and other disturbance's factors, which influence onto bus line operation. Because of many factors, bus movement can be described as a non-stationary stochastic process with memory. |
Jednostka nadająca stopień | | Politechnika Krakowska. Wydział Inżynierii Lądowej |
Link do publikacji | | w Repozytorium Politechniki Krakowskiej | Link do katalogu Biblioteki PK | | przejdź | Kolekcja | | |
|