Wyszukiwanie:
|
|
Sortowanie:
|
|
|
Bibliografia Publikacji Pracowników PK (50021) | Inne bazy bibliograficzne (15019) Architektura i Sztuka Krakowa (2298) | Historia i Ludzie PK – baza w przygotowaniu (0) | Konferencje Krynickie - Referaty (7776) LXVII Konferencja Naukowa, 2022 (41) | LXVI Konferencja Naukowa, 2020 (67) | LXV Konferencja Naukowa, 2019 (58) | LXIV Konferencja Naukowa, 2018 (139) | LXIII Konferencja Naukowa, 2017 (136) | LXII Konferencja Naukowa, 2016 (150) | LXI Konferencja Naukowa, 2015 (145) | LX Konferencja Naukowa, 2014 (190) | LIX Konferencja Naukowa, 2013 (110) | LVIII Konferencja Naukowa, 2012 (168) | LVII Konferencja Naukowa, 2011 (111) | LVI Konferencja Naukowa, 2010 (130) | LV Konferencja Naukowa, 2009 (108) | LIV Konferencja Naukowa, 2008 (161) | LIII Konferencja Naukowa, 2007 (161) | LII Konferencja Naukowa, 2006 (123) | LI Konferencja Naukowa, 2005 (113) | L Konferencja Naukowa, 2004 (165) | XLIX Konferencja Naukowa, 2003 (125) | XLVIII Konferencja Naukowa, 2002 (137) | XLVII Konferencja Naukowa, 2001 (154) | XLVI Konferencja Naukowa, 2000 (140) | XLV Konferencja Naukowa, 1999 (161) | XLIV Konferencja Naukowa, 1998 (140) | XLIII Konferencja Naukowa, 1997 (153) | XLII Konferencja Naukowa, 1996 (164) | XLI Konferencja Naukowa, 1995 (173) | XL Konferencja Naukowa, 1994 (151) | XXXIX Konferencja Naukowa, 1993 (148) | XXXVIII Konferencja Naukowa, 1992 (117) | XXXVII Konferencja Naukowa, 1991 (125) | XXXVI Konferencja Naukowa, 1990 (109) | XXXV Konferencja Naukowa, 1989 (150) | XXXIV Konferencja Naukowa, 1988 (177) | XXXIII Konferencja Naukowa, 1987 (195) | XXXII Konferencja Naukowa, 1986 (190) | XXXI Konferencja Naukowa, 1985 (180) | XXX Konferencja Naukowa, 1984 (143) | XXIX Konferencja Naukowa, 1983 (141) | XXVIII Konferencja Naukowa, 1982 (120) | XXVII Konferencja Naukowa, 1981 (160) | XXVI Konferencja Naukowa, 1980 (169) | XXV Konferencja Naukowa, 1979 (177) | XXIV Konferencja Naukowa, 1978 (143) | XXIII Konferencja Naukowa, 1977 (120) | XXII Konferencja Naukowa, 1976 (143) | XXI Konferencja Naukowa, 1975 (132) | XX Konferencja Naukowa, 1974 (151) | XIX Konferencja Naukowa, 1973 (131) | XVIII Konferencja Naukowa, 1972 (112) | XVII Konferencja Naukowa, 1971 (120) | XVI Konferencja Naukowa, 1970 (116) | XV Konferencja Naukowa, 1969 (75) | XIV Konferencja Naukowa, 1968 (114) | XIII Konferencja Naukowa, 1967 (100) | XII Konferencja Naukowa, 1966 (106) | XI Konferencja Naukowa, 1965 (81) |
| Niepublikowane prace naukowe pracowników PK (1994-2012) (4941) |
|
Jednostki PK
Opcje
| | Szkoda, Maciej Metoda oceny trwałości i niezawodności kolejowych systemów przestawczych : rozprawa doktorska |
|
Promotor | | prof. dr hab. inż. Janusz Oprzędkiewicz | Tytuł równoległy | | [A method of assessing the durability and reliability of rail gauge-changing systems] | Miejsce wydania | | Kraków | Data wydania | | 2008 | Język | | polski | Liczba stron | | 126, 20 | Oznaczenie ilustracji | | il. (w tym kolor.) | Bibliografia (na str.) | | 121-126 | Bibliografia (liczba pozycji) | | 117 | Charakter pracy | | publikacja naukowa | Opis bibliograficzny | | Metoda oceny trwałości i niezawodności kolejowych systemów przestawczych : rozprawa doktorska = [A method of assessing the durability and reliability of rail gauge-changing systems] / Maciej Szkoda. ... więcejMetoda oceny trwałości i niezawodności kolejowych systemów przestawczych : rozprawa doktorska = [A method of assessing the durability and reliability of rail gauge-changing systems] / Maciej Szkoda. – Kraków, 2008. – 126, 20 k. : il. (w tym kolor.). – Politechnika Krakowska. Wydział Mechaniczny. – Promotor: prof. dr hab. inż. Janusz Oprzędkiewicz. – Bibliogr. 117 poz. |
Klasyfikacja PKT | | [692100] Transport kolejowy [690000] Transport | Słowa kluczowe | | eksploatacja kolei, linie kolejowe, teoria niezawodności i magazynowania, kontrola jakości | Abstrakt | | Praca dotyczy oceny trwałości i niezawodności dwóch kolejowych systemów przestawczych: aktualnie stosowanego, polegającego na wymianie wózków wagonowych (system 1) i perspektywicznego systemu samoczynnie ... więcejPraca dotyczy oceny trwałości i niezawodności dwóch kolejowych systemów przestawczych: aktualnie stosowanego, polegającego na wymianie wózków wagonowych (system 1) i perspektywicznego systemu samoczynnie rozsuwanych zestawów kołowych SUW 2000 (system 2). Głównym celem pracy, było wykazanie technicznego i ekonomicznego uzasadnienia zastosowania w kolejowym transporcie materiałów niebezpiecznych, systemu samoczynnie rozsuwanych zestawów kołowych SUW 2000 w porównaniu do systemu wymiany wózków wagonowych. Do oceny niezawodności zastosowano kompleksową metodę, w której uwzględniono wskaźniki niezawodnościowe dotyczące: nieuszkadzalności, trwałości, obsługiwalności i gotowości systemów. Do opisu niezawodnościowego wykorzystano różne struktury: szeregową, z rezerwą przesuwającą się oraz progową typu „k z n”. Dane eksploatacyjne pozyskano z długoletnich badań prowadzonych w rzeczywistych warunkach pracy systemów, uzyskując tym samym wiarygodne informacje będące podstawą oceny niezawodnościowej. Ze względu na fakt, że zawodność kolejowych systemów przestawczych powoduje znaczące straty w działalności przewoźników kolejowych, w zastosowanej metodzie oceny niezawodności uwzględniono analizę efektywności ekonomicznej. Do porównania efektywności analizowanych systemów, charakteryzujących się o różnymi niezawodnościami, zastosowano model LCC – zgodnie z zaleceniami normy PN-EN 60300-3-3. Jako miarę efektywności ekonomicznej systemów przyjęto całkowity koszt funkcjonowania systemów tzw. koszt cyklu trwałości (LCC), obliczony w 25-letnim okresie eksploatacji.
The paper provides an assessment of the durability and reliability of two rail track gauge-changing systems: the one currently in use, which consists of a wagon bogie exchange (system 1) and the prospective ... więcejThe paper provides an assessment of the durability and reliability of two rail track gauge-changing systems: the one currently in use, which consists of a wagon bogie exchange (system 1) and the prospective SUW 2000 system of self-adjusted wheel sets (system 2). The principal aim of the paper was to demonstrate the technical and economic rationale behind the use of the SUW 2000 system of self-adjusted wheel sets as compared with wagon bogie exchange in rail transport of hazardous materials. In order to perform the reliability assessment a comprehensive method was used with reliability indices such as: non-destructability, durability, maintainability and system availability. The basis for assessing the durability and reliability of the systems was the data gathered in actual working conditions which, for wagon bogie exchange systems was about 7 years and for the system of self-adjusted wheel sets almost 4 years of operation. Various structures were used in the reliability description: serial, with a sliding reserve, and threshold-based of the “k z n” type. Failures of elements of rail gauge-changing systems cause huge costs of operation for rail transport companies and this is why economic efficiency was taken into account. In order to compare the efficiencies of the systems characterized by different reliabilities, the LCC (Life Cycle Cost) model was used – as recommended by the standard PN-EN 60300-3-3. A measure of economic efficiency was the Life Cycle Cost calculated over a 25-year period of system operation. |
Jednostka nadająca stopień | | Politechnika Krakowska. Wydział Mechaniczny |
Link do publikacji | | w Repozytorium Politechniki Krakowskiej | Link do katalogu Biblioteki PK | | przejdź | Kolekcja | | |
|