Wyszukiwanie:
|
|
Sortowanie:
|
|
|
Bibliografia Publikacji Pracowników PK (50021) | Inne bazy bibliograficzne (15019) Architektura i Sztuka Krakowa (2298) | Historia i Ludzie PK – baza w przygotowaniu (0) | Konferencje Krynickie - Referaty (7776) LXVII Konferencja Naukowa, 2022 (41) | LXVI Konferencja Naukowa, 2020 (67) | LXV Konferencja Naukowa, 2019 (58) | LXIV Konferencja Naukowa, 2018 (139) | LXIII Konferencja Naukowa, 2017 (136) | LXII Konferencja Naukowa, 2016 (150) | LXI Konferencja Naukowa, 2015 (145) | LX Konferencja Naukowa, 2014 (190) | LIX Konferencja Naukowa, 2013 (110) | LVIII Konferencja Naukowa, 2012 (168) | LVII Konferencja Naukowa, 2011 (111) | LVI Konferencja Naukowa, 2010 (130) | LV Konferencja Naukowa, 2009 (108) | LIV Konferencja Naukowa, 2008 (161) | LIII Konferencja Naukowa, 2007 (161) | LII Konferencja Naukowa, 2006 (123) | LI Konferencja Naukowa, 2005 (113) | L Konferencja Naukowa, 2004 (165) | XLIX Konferencja Naukowa, 2003 (125) | XLVIII Konferencja Naukowa, 2002 (137) | XLVII Konferencja Naukowa, 2001 (154) | XLVI Konferencja Naukowa, 2000 (140) | XLV Konferencja Naukowa, 1999 (161) | XLIV Konferencja Naukowa, 1998 (140) | XLIII Konferencja Naukowa, 1997 (153) | XLII Konferencja Naukowa, 1996 (164) | XLI Konferencja Naukowa, 1995 (173) | XL Konferencja Naukowa, 1994 (151) | XXXIX Konferencja Naukowa, 1993 (148) | XXXVIII Konferencja Naukowa, 1992 (117) | XXXVII Konferencja Naukowa, 1991 (125) | XXXVI Konferencja Naukowa, 1990 (109) | XXXV Konferencja Naukowa, 1989 (150) | XXXIV Konferencja Naukowa, 1988 (177) | XXXIII Konferencja Naukowa, 1987 (195) | XXXII Konferencja Naukowa, 1986 (190) | XXXI Konferencja Naukowa, 1985 (180) | XXX Konferencja Naukowa, 1984 (143) | XXIX Konferencja Naukowa, 1983 (141) | XXVIII Konferencja Naukowa, 1982 (120) | XXVII Konferencja Naukowa, 1981 (160) | XXVI Konferencja Naukowa, 1980 (169) | XXV Konferencja Naukowa, 1979 (177) | XXIV Konferencja Naukowa, 1978 (143) | XXIII Konferencja Naukowa, 1977 (120) | XXII Konferencja Naukowa, 1976 (143) | XXI Konferencja Naukowa, 1975 (132) | XX Konferencja Naukowa, 1974 (151) | XIX Konferencja Naukowa, 1973 (131) | XVIII Konferencja Naukowa, 1972 (112) | XVII Konferencja Naukowa, 1971 (120) | XVI Konferencja Naukowa, 1970 (116) | XV Konferencja Naukowa, 1969 (75) | XIV Konferencja Naukowa, 1968 (114) | XIII Konferencja Naukowa, 1967 (100) | XII Konferencja Naukowa, 1966 (106) | XI Konferencja Naukowa, 1965 (81) |
| Niepublikowane prace naukowe pracowników PK (1994-2012) (4941) |
|
Jednostki PK
Opcje
| | Kieć, Mariusz Wpływ dostępności do dróg na warunki i bezpieczeństwo ruchu : praca doktorska |
|
Promotor | | dr hab. inż. Stanisław Gaca, prof. PK | Tytuł równoległy | | [Impact of access to roads on traffic progression and road safety] | Miejsce wydania | | Kraków | Data wydania | | 2009 | Język | | polski | Liczba stron | | X, 150, 31 | Oznaczenie ilustracji | | il. (w tym kolor.) | Bibliografia (na str.) | | 146-150 | Bibliografia (liczba pozycji) | | 99 | Charakter pracy | | publikacja naukowa | Opis bibliograficzny | | Wpływ dostępności do dróg na warunki i bezpieczeństwo ruchu : praca doktorska = [Impact of access to roads on traffic progression and road safety] / Mariusz Kieć. – Kraków, 2009. – X, 150, 31 ... więcejWpływ dostępności do dróg na warunki i bezpieczeństwo ruchu : praca doktorska = [Impact of access to roads on traffic progression and road safety] / Mariusz Kieć. – Kraków, 2009. – X, 150, 31 k. : il. (w tym kolor.). – Politechnika Krakowska. Wydział Inżynierii Lądowej. – Promotor: dr hab. inż. Stanisław Gaca, prof. PK. – Bibliogr. 99 poz. |
Klasyfikacja PKT | | [660000] Gospodarka komunalna [630000] Budownictwo [663300] Drogownictwo | Słowa kluczowe | | problemy ruchu drogowego, bezpieczeństwem ruchu
traffic problems, road safety | Abstrakt | | W pracy przedstawione są problemy ruchu drogowego związane z: dostępnością do dróg, charakterystyką potoków ruchu, zakłóceniami jego płynności oraz generowanymi sytuacjami wypadkowymi. Częste ... więcejW pracy przedstawione są problemy ruchu drogowego związane z: dostępnością do dróg, charakterystyką potoków ruchu, zakłóceniami jego płynności oraz generowanymi sytuacjami wypadkowymi. Częste zjazdy i wjazdy skutkują większą liczbą punktów kolizji, większą liczbą zwolnień, zatrzymań oraz przyspieszeń, zmienia się rozkład odstępów między pojazdami i pojawia się zwiększone zapotrzebowanie na wyprzedzanie. Zjawisko obudowywania dróg w Polsce dotyczy dróg podstawowej sieci drogowej o dominującym ruchu tranzytowym. W pracy przedstawiono funkcyjne zależności pomiędzy zagospodarowaniem otoczenia dróg a bezpieczeństwem ruchu i jego warunkami. Do opisu wykorzystano: badania empiryczne, narzędzia regresji matematycznej (uogólnione modele regresji liniowej z różnymi postaciami funkcji wiążących, modele regresji logistycznej z użyciem zmiennych jakościowych i skalarnych) modele sztucznych sieci neuronowych oraz z model symulacyjny ruchu pojazdów. Zbudowane modele predykcji wypadków zawierają zmienne o charakterze skalarnym i jakościowym opisujące zależności pomiędzy otoczeniem drogi i bezpieczeństwem ruchu. Można je wykorzystać w pracach planistycznych, weryfikacji i zmianach zagospodarowania otoczenia dróg, a także jako narzędzie analiz efektywności projektowanych zmian dostępności do dróg.
In the dissertation presented are traffic problems related to: an accessibility to roads from a road surroundings, characteristics of traffic flows, interference of traffic flows progression and generated ... więcejIn the dissertation presented are traffic problems related to: an accessibility to roads from a road surroundings, characteristics of traffic flows, interference of traffic flows progression and generated accident risk. Frequent driveways result in higher number of collision points, more frequent decelerations, stops and accelerations of vehicles. Changing is distribution of headways between vehicles and increases an overtaking demand. The process of location of various development along roads refers to network of national roads carrying high volumes of through traffic. The dissertation presents the functional relationships between the road development in surroundings of roads and road safety as well as traffic flow progression. In order to determine these relationships using results of empirical measurements, tools of statistical analyses (generalized linear regression and logistic regression with different qualitative and quantitative variables), as well as neural network models and simulation model of traffic were used. The constructed accident prediction models include quantitative and qualitative variables – describing relationships between development of road surroundings and road safety. This relationships can be used in road planning and design, in verification and changes of land use, as well as a tool in analysis of efficiency of planned changes of road access. |
Jednostka nadająca stopień | | Politechnika Krakowska. Wydział Inżynierii Lądowej |
Link do publikacji | | w Repozytorium Politechniki Krakowskiej | Link do katalogu Biblioteki PK | | przejdź | Kolekcja | | |
|